Naapurin noin 70-vuotias mummo lähti pyörällä
liikkeelle ja liukasta on. Jopa pääkallokeli. Ei ole edes talvirenkaita pyörässä
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Liukasta? Miten voi olla liukasta, kun asvaltti näkyy ja on plussaa?
Tottahan nyt koko maassa on ihan samanlaista.
Meidän naapurin mummo pyöräilee joka päivä, joka päivä pyöräilee myös avantouinnille. Tänään tuli yli 12 kilometrin päästä pyörällä, oli ollut lastenlapsia hoitamassa
Tyypillinen minä-minäeläkeläinen. Luulevat olevansa kuolemattomia (koronan alkuaikoina mesosivat mediassa miten ovat hoikempia ja vahvempia ja kauniimpia kuin me nuoret eivätkä siksi aio pysyä kotona, vaikka kyse oli keuhkojen biologisesta iästä ja tartunnan kestämisestä), eivät välitä että ehkä kuormittavat ennestään ruuhkautunutta päivystystä (ja ketkäs sitä kuormittaa? Aivan, toiset eläkeläiset.).
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut liian monta iskua päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan nyt koko maassa on ihan samanlaista.
Helsinkiläisen mielestä kaikkialla on samanlaista aina.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurin mummo pyöräilee joka päivä, joka päivä pyöräilee myös avantouinnille. Tänään tuli yli 12 kilometrin päästä pyörällä, oli ollut lastenlapsia hoitamassa
Sinäpä olet erittäin hyvin perillä hänen elämästään. Teillä taitaa olla ihan oma juorukerho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni 70v on vetreämpi kun 20v
Hyvin harva on vaikka niitäkin löytyy. Parikymppisenä ihminen on vielä todella vetreä ilman yrittämistäkin. Seitsemänkymppisenä keho on jo auttamattomasti kangistunut iän myötä. Liikunnalla ja venyttelemällä kankeutta voi kuitenkin poistaa mutta parikymppisen tasolle ei vanhukset enää hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta pääse.
🤣🤣 Voi teidän mielipiteitä. Onko tosiaan mielestänne 70 vuotias mummeli. Pyöräilykauteni itse aloitan keväällä ja matkani on lähes päivittäin 50- 60 kilometriä ja tiedän monta 80 vuotiastakin jotka paljon pyöräilee. Olen 74 vuotias ja en mitenkään kykene itseäni " mummeliksi" kutsumaan.
Karu totuus on, että 70v mummeli ei ole enää millään lailla nuor
Minä olen nähnyt kun 1OOv pyöräilee, kesäkeli oli.
AP on kuuttakymppiä lähestyvä, hieman katkera, papparainen😚 yhyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva on vaikka niitäkin löytyy. Parikymppisenä ihminen on vielä todella vetreä ilman yrittämistäkin. Seitsemänkymppisenä keho on jo auttamattomasti kangistunut iän myötä. Liikunnalla ja venyttelemällä kankeutta voi kuitenkin poistaa mutta parikymppisen tasolle ei vanhukset enää hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta pääse.
🤣🤣 Voi teidän mielipiteitä. Onko tosiaan mielestänne 70 vuotias mummeli. Pyöräilykauteni itse aloitan keväällä ja matkani on lähes päivittäin 50- 60 kilometriä ja tiedän monta 80 vuotiastakin jotka paljon pyöräilee. Olen 74 vuotias ja en mitenkään kykene itseäni " mummeliksi" kutsumaan.
Karu totuus on, että 70v mummeli ei ole enää millään lailla nuor
Sinun " karu totuus" on aivan pielessä. T: 74 vuotias joka käy salillakin ja on niin tyhmä ettei kykene valtavaa nauruaan paremmin kuvaamaa ja joka kykenee pysymään ajassa mukana😁😁. Harmittaako🤭🤭
Varmaan oppinut nuorena ajamaan sillä pyörällä turvallisesti talvikelillä. Pohjois-Suomessa ihan normaalia, eikä kenelläkään ollut talvirenkaita. Sillä pyörällä ajaessa nopeus ja varovaisuus tulee suhteuttaa keliolosuhteisiin.
Täällä Helsingissä muutama pyöräilevä tuttu, eikä kukaan kuulemma osaa ajaa talvella. Kesäkeleilläkin kypärän kanssa yhtenään päivystyksessä jonkun vamman vuoksi ja puheissa usein korostuu liian suuri tilannenopeus eikä kuulemma edes osata ajaa hitaasti.
Mummo voisi pitää jonkun maalaisjärjen luennon noille pyöräilijöille.
Paljon herkemmin sitä kävellessä kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mummo oli kaatunut tuolla pyörätiellä kerran ja kuulemma ainakin 20 ihmistä mennyt ohi pysähtymättä. Minä pysähdyin ja soitin ampulanssin koska se oli loukannu jalkansa. Myöhemmmin ennen joulua sen mummon tytär toi minulle kaksi kassia lahjoja. Niissä kasseissa oli 600 eurolla lahjakorttejakin.
Jalka säästyi ambutoinnilta.
Missä tehdään ambutointeja? Ambomaallako?
Joensuussa ja Oulussa mennään fillarilla kesät, talvet, nuoret ja vanhat!
Täällä 78-vuotias mummo, joka on pyöräillyt koko ikänsä. Juuri tulin kaupasta, mutta täällä on kadut melkein sulat.
Varuskuntakaupunki, niin kevyen liikenteen väylällä tuli vielä pataljoona sotapoikia vastaan. Iloisesti huutelivat mummolle huomenta ja antoivat tietä. Ehkä vähän pelkäsivät, että jos mummo vaikka ajaa vielä heidät kumoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla niin vetreä kuin esitätkin, ja joku toinenkin samanikäinen voi olla isoisoäiti ja yhtä vetreä kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä olet erittäin hyvin perillä hänen elämästään. Teillä taitaa olla ihan oma juorukerho.
Oikein arveltu.
Niinpä. Kaikkihan sen tietää että palstamamman piha ei ole liukas. Edes pulu ei siellä kaadu.