Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä naiset hävetä yhtään kun jää perhe perustamatta?

Vierailija
23.01.2025 |

Teillä on ikuinen luuserin leima. Koko suku häpeää. Saamattomia pelkureita jotka ei uskalla synnyttää eikä teistä ole lapsen kasvattajaksi.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä sinä ap aivosi perseestäsi, sillä ne ovat kasa paskaa.🤗

Vierailija
162/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

👵🏻: Minä minä minä minä minä minä ja MINÄ😩

Jep! Minä olen elämässäni tärkein, oman elämäni päähenkilö 🥰😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa riesoikseen tämmöiseen persujohtoiseen maahan lasta, jolla edessä on vain kuolema persujen eläkkeisiin raatamalla tai luodista rintamalla? Ei, mielummin käytän rahat itseeni, elän ja nautin siitä mitä maailman eteeni tuo.

Vierailija
164/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lisää perhesurmia!

Vierailija
165/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 perheetötä tytärtä, joilla menee oikein hyvin elämässään. Suku on oikein ylpeä heistä. Melkein kaikki heidän serkkunsakin ovat lapsettomia.

Teiltähän on sammumassa koko ylpeä suku.

Vierailija
166/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hävetä. Vanhemmat erosivat ja muutenkin pieni ja jotenkin "kylmä" suku. Tarkoitan sitä, että meidän koko suku on sellaisia pökkelö autisteja, ettei ikinä olla osoitettu hellyyttä ja välittämistä, ei edes vanhemmat koskaan halanneet mua. Muutenkin sellaista ihme puhumattomuuden, tunteiden näyttämättömyyden kulttuuria. 

Oli mulla joskus nuorena sellainen iloinen haave, että hankkisin paljon lapsia ja jotenkin "perustaisin sukuni uudelleen", uusin kujein ja uusin perintein, lämmöllä ja halailulla, mutta sekin sitten torppasi siihen, etten onnistunutkaan menestymään taloudellisesti, enkä saanut edes miestä.

Nyt vanhana olen ihan tyytyväinen, etten tähän sukuun tuonut perillisiä. Nykyään on onneksi mahdollista tämäkin valinta tehdä. Tavallaan olisin "halunnut lapsia", mutta liikaa taakkaa olisi heille tullut. Vähän kuin siirtäisin oman kivisäkkini heidän kannettavakseen. Jonka omat vanhempani antoi mulle kannettavakseen. Miksi tehdä niin?

Vierailija
167/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän, anteeksi. Olen vain laiska ihminen

Vierailija
168/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä provot alkaa olla toooodellla väsyneitä!  Hankkisit sinäkin ap elämällesi parempaa sisältöä kuin provota av:lla. Eikö hävetä yhtään olla tuollainen luuseri?

Vierailija
169/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävettäisi? Jos lapsia ei ole koskaan halunnut, ei niitä kannata väkisin tehdä. Jos taas lapsia ei toiveista huolimatta saanut, niin suru on parempi kuvaus sen aiheuttamasta tunteesta, ei siinä ole häpeää missään.

Vierailija
170/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso suku, joten aivan se ja sama jääkö jotkut yksittäiset naiset ja miehet lapsettomiksi. AINA on jotkut jääneet, kuuluu elämään. 

Vierailija
171/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Mutta itken jo nyt yksinäistä tulevas vanhuuttani ! 

Kun muilla on lapset ja lapsenlapset. On suku joulut,  on Äitienpäivä, on perhejuhlat  jne jne jne... Ja minut kutsutaan / jos kutsutaan veljen perheen  juhlapöytään, kun  "pakkohan se vanhapiika Saara-täti on kutsua".....

Siis kaduttaa just lapsettomuus aivan hirveesti. Joskus itken sitä  kuin vesiputous.

Niin nyt 44vuotiaana, en kadu elämässäni  mitään muuta kuin lapsettomuuttani. 

Voisin sanoa muille alle 40 vuotiaille ( omaehtoiselle) lapsettomille  naisille, että jos vähänkin mietitte lapsen saamista, niin  todellakin hankkikaa lapsi.

T:Ap naisena esiintyvä uliuli setämies joka jäi lapsettomaksi ja luulee että tuo muka naisena nyyhkiminen anonyymi palstalla ja paska provot sais naisten mielet maagisesti muuttumaan🙃🤭 

Vierailija
172/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tarkalleen ottaen pitäisi hävettää? En todellakaan tajua. Kyllä soisi huomattavasti useamman miettivän onko ihan realistisesti eväitä tarjota lapselle turvallinen ja tasapainoinen elämä.

Elämässä on paljon muitakin merkityksellisiä polkuja kuin perheen perustaminen.

Vierailija
173/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni sellainenkin ihminen lisääntyy, josta ei ole huoltajaksi edes huonekasville.  Mukaan lukien omat vanhempani. Minusta tuota jos jotain pitäisi hävetä. Itseä ei paljon perhe-elämä ole kiinnostanut kauhulapsuuden jälkeen.

Vierailija
174/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti naisia alkaa harmittamaan lapsettomuus vasta sitten, kun ovat vanhoja ja avun tarpeessa. Ei ole ketään jolle voisi soittaa ja jutella. Hoitajilla ei vaan riitä aika, viettää jokaisen mummojen kanssa jutteluhetkiä.

T. Vanhustenhoitaja

Tein 45 vuotta vanhustyötä ja oli paljon vanhuksia joita eivät omaiset käyneet katsomassa, vanhuksen kuoltua kyllä tultiin hakemaan kaikki omaisuus pois.

Vierailija
175/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla perhe, minä, mies+kissat.

Vierailija
176/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50 vuotias voi vielä synnyttää. Jos halua on. Hanki mies jonka saat isyystestiin ja nimi ylös tarkkaan elatusmaksut saa maksaa. Toki lapsella elättäjä on ! 

Vierailija
177/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muilla on lapset ja lapsenlapset. On suku joulut,  on Äitienpäivä, on perhejuhlat  jne jne jne... Ja minut kutsutaan / jos kutsutaan veljen perheen  juhlapöytään, kun  "pakkohan se vanhapiika Saara-täti on kutsua".....

Siis kaduttaa just lapsettomuus aivan hirveesti. Joskus itken sitä  kuin vesiputous.

Voisin sanoa muille alle 40 vuotiaille ( omaehtoiselle) lapsettomille  naisille, että jos vähänkin mietitte lapsen saamista, niin  todellakin hankkikaa lapsi.

Saara-täti vai Janne-setäköhän tässä itkee.. 

Vierailija
178/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytäny tasoistani miestä. Olen mielummin yksin. 

Vierailija
179/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vastailee lähinnä ne jotka ei edes vähää mieti niitden lasten hankkimista ja jos ajatus lapsista on vastenmielinen niin parempi jättää hankkimatta. Lisäksi et itsekään voi tietää olisitko tuon onnellisempi lasten kanssa vai jopa päinvastoin.

Vierailija
180/215 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten, kun tarviivat turvaa, tukea vanhana lapsistaan. Yhteiskunta ei 30 vuoden päästä Suomessa hoida vanhuksiaan, se on perheen tehtävä.

Nämä perheettömät jäävät täysin yksin.