Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on laillista myydä pesukoneita joissa ei ole hätäaukaisua?

Vierailija
23.01.2025 |

Taas kissa jäi pesukoneeseen. Pitäisi olla näitä tapauksia varten hätäaukaisu mahdollisuus jolloin mahdollinen paine pääsee koneen takaa ulos ja lukitus aukeaa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010983344.html

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin huolimattomia ihmisiä olemassa? Minä huomaisin vaikka pyykkikoneessa olisi kärpänen pyykkien seassa.

Voi sinne unohtua vaikka kännykkä tai lompakko. Siksi se pitäisi saada heti auki tarvittaessa.

Aika tohelo saa olla, jos pesukoneeseen lompakko tai kännykkä eksyy. Kissasta nyt puhumattakaan.

Haha. Ei tartte olla kuin mies. Eksä pesi pahvisen ajokorttinsa entiseksi työhousujen taskussa. Ja rahaa ja avaimia. Onneksi ei mun koneessa.

Vierailija
42/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen haloo tulisikaan, jos vaikka taapero saisi oven auki kesken 90 asteen ohjelman.

Sisältä vai ulkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen haloo tulisikaan, jos vaikka taapero saisi oven auki kesken 90 asteen ohjelman.

Sisältä vai ulkoa?

Kummassakin tapauksessa.

Vierailija
44/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaa ei kannata pestä pesukoneessa.

Eikä kuivattaa mikrossa.

Vierailija
45/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin huolimattomia ihmisiä olemassa? Minä huomaisin vaikka pyykkikoneessa olisi kärpänen pyykkien seassa.

Voi sinne unohtua vaikka kännykkä tai lompakko. Siksi se pitäisi saada heti auki tarvittaessa.

Minulla ei ole pyykin sekaan jäänyt koskaan muuta kuin talouspaperia, joka on ollut nenäliinana ja unohtunut housujen taskuun. Kännykkä tai lompakko olisi mahdottomuus.

Mulla menee työkaluja sinne housujen mukana jatkuvasti. Onpahan toisaalta puhtaita sen jälkeen.

Vierailija
46/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kissojen pesu pesukoneessa on Suomessa aina ollut kiellettyä. Eikö muuten pesukoneessasi ole virtakatkaisinta?

Virta pitää olla päällä tai sähkölukko ei aukea, eikä se muutenkaan aukea heti koska siinä on se aikalukko. Pitäisi olla hätäavaus.

Mikä aikalukko? Kyllä meidän koneen luukun saa sekunneissa auki kun on sammuttanut pesun. Ehkä 5-10sek joutuu odottamaan.

Mulla menee useampi minuutti.

Vierailija
47/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat jos et ole lukenut viestejä? Nimenomaan venttiiliä josta paine poistetaan hätäkahvasta ja lukitus aukeaa pitäisi olla.

Vierailija
48/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kysymys, mutta hätäaukaisun lisäksi koneeseen pitäisi rakentaa rummun pysäyttävä hätäjarru. Näiden lisääminen merkitsisi lisäkustannuksia, joita kuluttaja ei kuitenkaan haluaisi maksaa.

Joko muuten saunan kiukaiden ajastimiin on tehty ne lapsilukot, joita aina luvataan huoneistopaloissa kuolleiden hautaamisen jälkeen?

Venttiili ei ole kyllä kuin euron hintainen kapistus.

Vierailija
49/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ennemmin otettais käytäntöön lemmikkikortti? Eli ihmisen järjenjuoksu tutkitaan etukäteen, ennenkuin saa edes omistaa lemmikin? Ja toukat säännöt, joita on ison sakon uhalla noudatettava, tai lemmikki otetaan pois.

Kaikenmaailman sekopäillä saa olla lemmikkejä, jotka sitten eivät osaa niistä huolehtia ja niitä verovaroilla pelastetaan mistälie kiipelistä. Hylätään luontoon, tai annetaan kuljeksia vapaana häiriötä aiheuttamassa. Itsekin taas tänä talvena loukutin kolme kissaa ja vein eläinsuojeluun, kun jotkut idiootit päästävät leikkaamattomia kissoja luontoon. Nämä oli mun naapurin mansikankasvattajien navettakissojen tekemät pennut. 

Talvella tulevat sitten meidän muiden pihoihin nälkiintyneinä saalistamaan lintulautojen lintuja ja etsimään lämpöä. Ja kun eivät ole tottuneet ihmisiin, ovat helvetin vihaisia, sähiseviä kissoja. 

Jälleen kerran laitettiin koko naapuruston voimin viestiä sinne tulallisille, että alkakaas leikauttaa niitä kissojanne, nää loukut ja ruoat eivät ole meille ilmaisia. 

Vierailija
50/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mulla ollut käyttöohjeessa mitään mainintaa.

Tuleeko kissan mukana aina käyttöohje?

Vierailija
51/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää en saanut kissan mukaan mitään käyttöohjetta.

Vierailija
52/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kissan mukana aina käyttöohje?

Pesuohje pitäisi olla pakollinen, myös kissoissa.

Vierailija
53/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat jos et ole lukenut viestejä? Nimenomaan venttiiliä josta paine poistetaan hätäkahvasta ja lukitus aukeaa pitäisi olla.

Kyllä niissä yleensä on hätäavaus, mutta ei sitä tiedä jos ei ole lukenut ohjeita.

Vierailija
54/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vaikka vauva ryömiä sinne ja se ei hengissä pysy tuollaista pesua.

Vierailija
55/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja ei saa pestä pesukoneessa.

Vierailija
56/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin vähä-älyinen, ettei huomaa vauvaa pesukoneessa, niin sitten on jotain tosi pahasti vialla.

Vierailija
57/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pohjia raapiva minimi on edes se, että kykenee katsomaan, ettei pesukoneessa ole mitään elävää ennen ohjelman käynnistämistä.

niin tai sitten täyttää pyykinpesukoneen kerrallaan eli likaiset pyykit kerätään koriin, avataan pesukoneen luukku, täytetään kone pyykeillä, suljetaan luukku,varmistetaan että katti on koneen ulkopuolella, laitetaan pesuaine ja kone pyörimään. 

Vierailija
58/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tohelo saa olla, jos pesukoneeseen lompakko tai kännykkä eksyy. Kissasta nyt puhumattakaan.

Haha. Ei tartte olla kuin mies. Eksä pesi pahvisen ajokorttinsa entiseksi työhousujen taskussa. Ja rahaa ja avaimia. Onneksi ei mun koneessa.

Tai nainen. Vaimo pesi paitani, joka ei ollut edes pyykkikorissa. Ja passi oli rintataskussa. 

Onneksi tajusi lopettaa minun vaatteiden pesun siihen.

Vierailija
59/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai nainen. Vaimo pesi paitani, joka ei ollut edes pyykkikorissa. Ja passi oli rintataskussa. 

Onneksi tajusi lopettaa minun vaatteiden pesun siihen.

miksi ihmeessä passia säilytetään paidan rintataskussa..

Vierailija
60/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran puukko pesukoneessa, jäänyt miehen työhousujen taskuun ja huomasin vasta kun aloin ihmetellä kolinaa.... No kone pauselle ja armoton ohjekirjan selaaminen ja googlailu että miten sen luukun saa auki. Selvisi että meidän koneessa sitä ei saa ellei laita pyörimään jotain (lyhyintä) ohjelmaa ja odota että se on mennyt loppuun ja vasta sitten luukku aukeaa. Todella typerästi suunniteltu kone.

Siinä oli kiva katsella ja miettiä montako vaatetta on pilalla :D ihme kyllä kaikki vaatteet selvisi ehjinä, luukun tiiviste otti vähän osumaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän