Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on laillista myydä pesukoneita joissa ei ole hätäaukaisua?

Vierailija
23.01.2025 |

Taas kissa jäi pesukoneeseen. Pitäisi olla näitä tapauksia varten hätäaukaisu mahdollisuus jolloin mahdollinen paine pääsee koneen takaa ulos ja lukitus aukeaa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010983344.html

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea käyttöohjeet, monesti siellä on sellainen vipu millä luukun saa auki vaikka ois lukitus päällä...

Ja jos kissoja taloudessa kannattaa tarkistaa huolellisesti rumpu ennen kuin käynnistää koneen.

Vierailija
22/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin huolimattomia ihmisiä olemassa? Minä huomaisin vaikka pyykkikoneessa olisi kärpänen pyykkien seassa.

Voi sinne unohtua vaikka kännykkä tai lompakko. Siksi se pitäisi saada heti auki tarvittaessa.

Aika tohelo saa olla, jos pesukoneeseen lompakko tai kännykkä eksyy. Kissasta nyt puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kysymys, mutta hätäaukaisun lisäksi koneeseen pitäisi rakentaa rummun pysäyttävä hätäjarru. Näiden lisääminen merkitsisi lisäkustannuksia, joita kuluttaja ei kuitenkaan haluaisi maksaa.

Joko muuten saunan kiukaiden ajastimiin on tehty ne lapsilukot, joita aina luvataan huoneistopaloissa kuolleiden hautaamisen jälkeen?

Vierailija
24/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen haloo tulisikaan, jos vaikka taapero saisi oven auki kesken 90 asteen ohjelman.

Vierailija
25/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vain lopetettaisiin kissojen peseminen pyykinpesukoneessa.

Vierailija
26/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea ei voi rakentaa idioottivarmaksi.

Vierailija
27/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan laillista laittaa kissa pyörimään pesukoneeseen?

Vierailija
28/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissakin uutisen tapauksissa se kissa on selvinnyt ihan hyvin pesunkin. Eli ei se minuutin odottelu enää maata kaada. 

Vierailija
29/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin huolimattomia ihmisiä olemassa? Minä huomaisin vaikka pyykkikoneessa olisi kärpänen pyykkien seassa.

Voi sinne unohtua vaikka kännykkä tai lompakko. Siksi se pitäisi saada heti auki tarvittaessa.

Minulla ei ole pyykin sekaan jäänyt koskaan muuta kuin talouspaperia, joka on ollut nenäliinana ja unohtunut housujen taskuun. Kännykkä tai lompakko olisi mahdottomuus.

Minä olen pessyt rahaakin! Puhdasta tuli.

Vierailija
30/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pohjia raapiva minimi on edes se, että kykenee katsomaan, ettei pesukoneessa ole mitään elävää ennen ohjelman käynnistämistä.

Vierailija
31/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista, että kissa selvinnyt hengissä tuosta 40c pesuohjelmasta. On sillä tosiaan 7 elämää.

Vierailija
32/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, että kissa selvinnyt hengissä tuosta 40c pesuohjelmasta. On sillä tosiaan 7 elämää.

Yhdeksän. 

Vierailija
33/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaa napista virrat pois, kone sanoo naps ja luukun voi avata. Miten kädettömiä ihmiset on, kun eivät tarkista, ettei rummussa ole eläintä eikä lasta?

Ottaa ne käyttöohjeet ja kokeilee niiden kanssa avata luukun kesken ohjelman. Helppoa kuin heinänteko ainakin mun muutaman vuoden vanhassa LG:ssä.

Vierailija
34/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hätäaukaisu? Saahan sen pesukoneen ikkunan helposti rikki jos iskee jollain terävällä.

Vierailija
35/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen haloo tulisikaan, jos vaikka taapero saisi oven auki kesken 90 asteen ohjelman.

Helposti saa, mutta koneessahan on lapsilukko, jonka voi ohjelmoida päälle ja päältä pois. Ehkä jutun henkilö ei ole tajunnut tehdä sitä aikuistaloudessa heti konetta käyttöön otettaessa.

Vierailija
36/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kestää ongelmitta niin mikrottamisen kuin pesukoneohjelman. Tietokone ei kestä eli vielä tarvitaan kehitystyötä.

Vierailija
37/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ottaa selvää kuinka luukku aukeaa ennen kuin tulee hätätilanne?

Vierailija
38/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea käyttöohjeet, monesti siellä on sellainen vipu millä luukun saa auki vaikka ois lukitus päällä...

Ja jos kissoja taloudessa kannattaa tarkistaa huolellisesti rumpu ennen kuin käynnistää koneen.

Jos taloudessa on lapsia, kantsii katsoa, ettei koneeseen ole kannettu puhelimia myöten pienelektroniikkaa ym.  Mutta sanoisin, että vain WT-perheissä pyykit tungetaan rumpuun happanemaan pesua odotellessaan ja kone käynnistetään ajattelematta yhtään mitään.

Vierailija
39/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut tyhjentänyt pesukonetta pyykkivuoroilla ajoissa, joku laittoi omat pyykkinsä minun pyyhkeeni kanssa koneeseen, ja sitten vielä kuivausrumpuunkin.

Vierailija
40/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee käyttöohjeet tarkasti niin niissä nimenomaan kielletään kissan peseminen pesukoneesa.  En usko että muitakaan eläimiä saa pestä koneellisesti.

Muitakin hyviä varoituksia on tullut vastaan kuten auton aurinkosuoja josta sanottiin että poista tuulilasin edestä ennen autolla ajoa tai pakkopaidasta että ei saa käyttää autolla ajaessa. Nämä tietysti Amerikassa oikeusjuttujen pelossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan