Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sun helppoa löytää sopivia ja hyvin istuvia vaatteita?

Vierailija
23.01.2025 |

Itselläni on ilmeisesti jotenkin todella oudot mittasuhteet kropassa ja vaikea löytää vaatteita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
2/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin rouvamitoissani helpompi tilata suoraan netistä, kuin kokeilla kaupassa simpsakkana tyköistuvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on, joskus ei.

Pääsääntäisesti mulla on isompi takapuoli  ja kapeampi vyötärö kuin pitäisi. Mutta tämä on oikeasti aika helppo ongelma ratkaista: Ostaa takapuolen kokoisen alaosan ja kaventaa vyötäröltä. Pitää vaan kaventaa tasaisesti sekä etu- että takapuolelta, muuten vaate istuu hassusti.

Vierailija
4/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eilen kiersin tämän kaupungin rättiliikkeet ja jälleen ihmettelin niitä malleja kuoseja. Rumia, huonosti istuvia, tyylittömiä ja hirveän värisiä rättejä. Pakko tilata netistä

Vierailija
5/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivia,housissa liian korkea vyötärö, puserot on liian lyhyita ja niissä liian lyhyet hihat. Mekot ei koskaan istu vatsan kohdalta.

Vierailija
6/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja hoikka. Ongelmia tuottavat tähän yhdistetyt leveät hartiat ja isot rinnat. Lisäksi olen petite-mallinen, eli ylävartaloni on vähän normaalia lyhyempi.

Kaula-aukot paljastavat enemmän kuin pitäisi, yksiosaisten vaatteiden vyötärö putoaa lantiolle, kaulan ja rintojen väliin jää 10 cm ylimääräistä. Mielestäni näytän ihan normaalilta ihmiseltä ennen kuin näen itseni sovituskopin peilistä uuden vaatteen kanssa. Tutuilta ja turvallisilta merkeiltä tilaan.

Vierailija
7/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja on mahdoton löytää, kun on litteä alavatsa, pyöreä takapuoli, kapeahko lantio, paksut reidet ja kapea vyötärö.

Vierailija
8/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppoa kun ostaa tarpeeksi väljiä, eikä hae tyköistuvuutta. Jos sellaisen haluaa pitää mennä ompelijalle, joka tekee vaatteen mittojen mukaan.

Vierailija
9/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppoa kun ostaa tarpeeksi väljiä, eikä hae tyköistuvuutta. Jos sellaisen haluaa pitää mennä ompelijalle, joka tekee vaatteen mittojen mukaan.

Väljät vaatteet eivät minusta ole varsinaisesti "hyvin istuvia". Sellaisia on tietysti helppo löytää.

Vierailija
10/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä nykyajan mitoituksia. Paitapuseroa on lähes mahdoton löytää, vaikka on vain B-kupin rinnat. Kaikki kiristää rintojen kohdalta, eikä auta vaikka olisi kuinka paljon stretchiä. Ne on tehty aivan laudoille, eikä auta isomman koon ottaminen, sitten ne ei istu muualta. Toinen asia, mitä ei nykyään meinaa löytää on housut. Olen 170cm pitkä ja vielä joku vuosi sitten housut kuin housut oli aina sopivan mittaiset kunhan oli muuten oikea koko. Nyt kaikissa on liian pitkät lahkeen. En tiedä, minkä mittaisille nuo on tehty, pituudesta päätellen n. 180cm naiselle. Suomalaisen naisen keskipituus taitaa kuitenkin olla siellä 165cm tuntumassa.

Vierailija
11/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muotisuunnittelijat suunnittelevat rumia vaatteita? Samoin muodokkaalle (ei lihava) ei löydy kuteita. Kaipa anorektiikkofeministit ovat pilanneet tämänkin. Itse en löydä Suomesta sopivia vaatteita.

Vierailija
12/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti löydän sopivia vaatteita helposti. Ainoastaan sopivien rintsikoiden etsiminen on joskus vaikeaa. Esimerkiksi puoli vuotta sitten kokeilin yksiä, joissa oli sopiva kuppi ja ympärys, mutta pureutuivat ihan oudosti ihoon. 

Vierailija
13/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väljät vaatteet eivät minusta ole varsinaisesti "hyvin istuvia". Sellaisia on tietysti helppo löytää.

Kyllä väljä vaate voi olla hyvin istuva. Hyvin istuva taroittaa vain sitä, että sen on kaikkialta juuri sen kokoinen kuin on tarkoituskin - väljä tai niukempi, mutta sinulle sopiva.

Vierailija
14/14 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä nykyajan mitoituksia. Paitapuseroa on lähes mahdoton löytää, vaikka on vain B-kupin rinnat. Kaikki kiristää rintojen kohdalta, eikä auta vaikka olisi kuinka paljon stretchiä. Ne on tehty aivan laudoille, eikä auta isomman koon ottaminen, sitten ne ei istu muualta. Toinen asia, mitä ei nykyään meinaa löytää on housut. Olen 170cm pitkä ja vielä joku vuosi sitten housut kuin housut oli aina sopivan mittaiset kunhan oli muuten oikea koko. Nyt kaikissa on liian pitkät lahkeen. En tiedä, minkä mittaisille nuo on tehty, pituudesta päätellen n. 180cm naiselle. Suomalaisen naisen keskipituus taitaa kuitenkin olla siellä 165cm tuntumassa.

Osta miesten kauluspaitoja. Itse lihavana ja isorintaisena naisena olen joutunut ostamaan miesten väljää mallia olevia kauluspaitoja jo vuosia. Muita paitoja en sitten voikaan ostaa. Edes nämä väljää mallia olevat miesten kauluspaidat eivät enää peitä kunnolla. Pitää varmaan ostaa jatkossa isompaa kokoa kun olen lihonnut ja rinnakkain toki kasvaneet ja roikkuvatkin entistä enemmän. Tajuan toki lihavuuteni, mutta laihduttaminen on näin keski-ikäisenä vaihdevuosien lähestyessä oireiden selvästi jo alkamisen jälkeen vaikeaa.