Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette laihdutusruokavaliostani?

Vierailija
23.01.2025 |

Aamiainen:

-Kaksi leipää, kevyt margariinia päälle, (joko paprikaa tai broilerin leikkele. Yksi per leipä.

- lauatsellinen veteen tehtyä kaurapuuroa. 

Näiden lisäksi kahvi ja lasi mustikkamehua.

Lounas:

Valmiskeitto. Yleensä kasvissose tai pinaatti. Joskus kanakeitto.

Leipä margariinilla. Vettä.

Illalinen:

Lautasmallin mukainen annos 1/4 hiilaria, 1/4 kanaa tai kalaa ja puoli lautasellista kasviksia.

Iltapala:

2 leipää ja päälliset. Lasi mustikkamehua, hedelmä.

Tämän lisäksi juon paljon vettä, myös kahvia tulee juotua.

Liikuntaa lisätty.

3-4 kertaa viikossa uintia ja sali kevyesti mukana.

Pari kertaa myös kävelyä. Mm. Viikonloppuna.

Mitä muuttaisit parempaan? Onko joku pahasti pielessä?

Nyt paina 73 kg ja tarkoitus päästä 62kg.

Ei aika rajaa. Paino kuitenkin pudonnut 3kg reilussa viikossa.

Kuitenkin nestepainoa taitaa olla. Olen jättänyt suolan lähes kokonaan pois, samoin lihan, karkit, sokerijuomat sekä ylensyönnin. Kaikki oli rempallaan siis.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän vaihtaisin ruisleipään ja valmiskeitto päivittäin itsetehdyksi. Muutenhan tuo toimii sinulla jo hyvin.

Vierailija
22/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu tippumaan, jos vähänkään olet jojoillut elämän varrella.

Ei tuolla AP:n HH-pitoisella ruokavaliolla. Insuliinipiikki pistää energiaa läskinä varastoon ja koko ajan on nälkä.

Jännä juttu, miten olen normaalipainon alarajoilla ja verensokeri alhainen vaikka syön paljon hiilareita. Liikun siis paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin aamupalaan ja lounaaseen proteiinia ja kasviksia ja poistaisin tarvittaessa leipää, jos paino ei laske tai tuntuu, että tulet täyteen ilman leipää. Puuron voi keittää (osin) maitoon ja laittaa sekaan raejuustoa. Päälle marjoja, omenakuutioita tai banaaniviipaleita. Leivälle reilummin broilerileikettä tai kanamunaa. 

Lounaskeittoon voi myös lisätä raejuustoa, tofukuutioita, kypsää lihaa tai kalaa. Lisäksi tuoreita vihanneksia tai hedelmä jälkiruuaksi. 

Olet jo tehnyt isoja muutoksia ja seuraavia voi lisätä pikkuhiljaa, niin että pysyt mukana henkisesti ja fyysisesti. Välillä paino voi pysyä samassa ja sekin on oikein mainio asia. Sitten tiedät, mitä siinä painossa tasapainottelu vaatii ja sallii. 

Vierailija
24/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla AP:n HH-pitoisella ruokavaliolla. Insuliinipiikki pistää energiaa läskinä varastoon ja koko ajan on nälkä.

Jännä juttu, miten olen normaalipainon alarajoilla ja verensokeri alhainen vaikka syön paljon hiilareita. Liikun siis paljon. 

Kituuta miten kituutat, mutta ei se terveellistä ole.

Vierailija
25/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös tällainen hiilarihoikka.

Vierailija
26/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihanneksia lisää, samoin marjoja ja kaikkea missä on vitamiinejä. Valmiskeitot pois..ne on epäterveellisiä.

Kasviskeitot kannattaa tehdä itse ja jättää soseuttamatta. Silloin keittoon tulee pureksittavaa, eli sitä lisäkeleipää ei edes tarvita. Asia, joka unohtuu monelta sosekeittohullulta. On tietenkin myös nopeatekoisempi, kun ei tarvitse soseutella millään laitteella.

Sosekeitto on ihan normaali ruoka, hullua on pikemminkin kategorisesti vastustaa sitä (toki myös hullua olisi hysteerisesti kannattaa, mutta sitä en ole nähnyt). Sosekeitolla on myös parempi kylläisyysvaikutus koostumuksensa takia kuin soseuttamattomalla, luin tämän juuri Patrik Borgin kirjasta. Mutta jokainen syö tietenkin soppansa niinkuin tykkää ja samaa mieltä, että parempi tehdä itse, on kuitenkin helppoa.

Vierailija
27/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon tarkkailun lisäksi tarkkaile vyötärösi ympärystä. Salilla saat lihakset kasvamaan, jolloin vaaka ei anna totuudenmukaista tulosta.

Vierailija
28/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan hyvältä vaikka itse noudatan aivan toisenlaista ruokavaliota. Tsemppiä laihdutukseen.

Vierailija
29/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että kehosi toimii normaalisti. Jos hiilarit nostavat verensokeria rajusti niin silloin kyseessä on diabeteksen esiaste. Insuliiniherkkyys paranee jos pitää huolen liikunnan määrästä.

Vierailija
30/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin leivän kokonaan pois ja tilalle jogurtti marjoilla, kananmunaa, raejuustoa, hedelmä, juustosiivuja, kasviksia, yms. Mutta nämä ovat yksilöllisiä asioita. Itselle leipä aiheuttaa ahmimisen himoa. Aamupalalla en syö kuin hedelmän ja juon vettä ja kahvia.

Vierailija
31/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoja ja pähkinöitä lisää. Katso, ettet saa suolaa liikaa. Liika suola voi turvottaa. Leikkeistä ja keitoista voi tulla yllättävän paljon.

Pähkinöissä on hemmetisti kaloreita.

Vierailija
32/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kevytmargariini pois ja korvaa se vaikka avokadolla tai ihan millä muulla vaan. Vaikka itse tehdyllä majoneesilla, jos jotain täytyy olla. 

Vierailija
33/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun elimistösi toimii normaalisti ja solut vastaanottaa insuliinia. Lihavilla ihmisillä näin ei yleensä ole, siksi he lihovat hiilareista entisestäänkin. 

Vierailija
34/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on konkreettisesti kituuttamista tai epäterveellistä? Montako hiilaritonta puolimaratonia juoksevaa tiedät? Jotkut katsos nauttivat liikkumisesta, ja syövät sen mukaisesti.

Vierailija
35/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjoja ja pähkinöitä lisää. Katso, ettet saa suolaa liikaa. Liika suola voi turvottaa. Leikkeistä ja keitoista voi tulla yllättävän paljon.

Pähkinöissä on hemmetisti kaloreita.

30 grammaa päivässä riittää.

Vierailija
36/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja laihaläski.

Vierailija
37/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. 

Vierailija
38/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää JA puuroa aamiaisella? Kuulostaa todella oudolta ja vaihtaisin niiden tilalle maustamattoman jogurtin (sellaisen jossa proteiinia 9 g/100 g) tai vaikkapa munakkaan. Aamulla pitää syödä proteiinia.

Vierailija
39/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on konkreettisesti kituuttamista tai epäterveellistä? Montako hiilaritonta puolimaratonia juoksevaa tiedät? Jotkut katsos nauttivat liikkumisesta, ja syövät sen mukaisesti.

Kyllä se 2 tyypin diabetes iskee laihoihinkin hiilarin puputtajiin. Odota vaan.

Vierailija
40/74 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla jos meinaa treenata, niin kyllä pitää hiilareita saada. Pitää lihasten glykogeenivarastot korvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän