Mitä tänään ruokana palstalaisilla?
Kommentit (62)
Säästökuurin takia söin tänään vain vain keitettyä perunaa suolalla, voilla ja tomaatilla. Olisi muutakin ollut, mutta pitäydyin kuurissani. Vasta huomenna, kun alkaa viikonloppu, teen pihvejä, valkosipullikermaperunoita ja punaviinikastiketta.
Kori kaljaa ja litran kossu. On mulla varmaa joku pottu jääkaapissa
Syön tänään hapankorppuja ja juustoa. En voi ostaa ruokaa koska pitää säästää rahaa. Työttömyystuesta minun pitää maksaa venepaikka johon menee 250 euroa ja vuokra 134 euroa ja netti 37 euroa. Ruokaan ei paljon jää rahaa jotten syön viikon hapankorppuja.
Vierailija kirjoitti:
Syön tänään hapankorppuja ja juustoa. En voi ostaa ruokaa koska pitää säästää rahaa. Työttömyystuesta minun pitää maksaa venepaikka johon menee 250 euroa ja vuokra 134 euroa ja netti 37 euroa. Ruokaan ei paljon jää rahaa jotten syön viikon hapankorppuja.
Millanen jahti sulla on rannassa? 125 metrinen vai isompi?
Olen vähän laiska tänään. Teen italianpataa.
Ranskalaisia, lihapyöryköitä, ruisleipää ja piimää. Jälkiruoaksi ei tänään ole mitään, kun hotkin eilen lopun jäätelön ja suklaan, enkä viitsi käydä kaupassa. Huomenna sitten tuplajälkkärit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 510 cm jahti. Tienaan kyllä keväästä syksyyn rahaa 300 euroa joka viikko koska kalastan ja myyn kalaa.
eilen paistetusta muikkulukosta puolet jäljellä, sitä jyrsittiin tänään...huomena on ruskeat herkkusienet paistettuna ja nautanakkeja salaatin kera
Vierailija kirjoitti:
eilen paistetusta muikkulukosta** puolet jäljellä, sitä jyrsittiin tänään...huomena on ruskeat herkkusienet paistettuna ja nautanakkeja salaatin kera
** muikkukukosta, piti olla, mutta kissa pani omiaan taas sekaan
Lounaaksi tein itselleni täysjyväpastaa suppilovahvero,sipuli,lehtikaali pannuseoksen kanssa sekä raejuustoa, proteiinikasviksia ja oliiveja. Iltaruaksi teen koko perheelle uuniperunoita savulohi täytteellä
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän laiska tänään. Teen italianpataa.
Italianpata on helppo. 400g jauhelihaa, paketti rakettispakettia, Lidlin iso hernemaissipaprika ja ketsuppia/tomaattisäilykettä + mausteet. Tulee kuuden henkilön ruoat.
Keitinperunoita ja chorizoita. 70-luvun lapsi, liha ja perunat toimii.
Toissapäiväistä uunivuokaa, jossa tummaa riisiä, kikherneitä, soijasuikaleita, pakastepaprikaa, pakastekukkakaalia ja pakasteparsakaalia panang curry-kastikkeessa. Iltaruuaksi pitäisi vielä keksiä toinen ruoka, ehkä pakastekalapihvejä ja valmis-perunamuusia tilli-kermaviilikastikkeella.
Aattelin imeä mùnaa kunnes sieltä tulee proteiinia
Kävin aamulla Saimaalla kattomassa verkot Elikkä alan keittelemään matikkasoppaa Lisäksi kylmää olutta ruisleipää ja köntti voita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 510 cm jahti. Tienaan kyllä keväästä syksyyn rahaa 300 euroa joka viikko koska kalastan ja myyn kalaa.
- - - -
Mielestäni 250€ normiveneen paikasta edustaa eteläsuomalaisen kaupungin normihinnoittelua.
OffTopic.
-Vasta ynnäilin venekuluja joista päällimmäisenä laituripaikka + talvisäilytyspaikka. Veneen ja traikun vakuutuksien osuutta en viitsinyt kaivaa esille, ne on aika pienet muuhun verrattuna. Loppusummana oli 6+-metriselle kalastuslotjalle noin 1.300€/ vuosi. Kalareissuja tuli tehtyä noin 60kpl. Eli maksoi noin 20€ reissua kohden, jotka tyypillisesti kestivät 7h+ tuntia.
Just tein lihapullapastaa, oikaisin vähän kivikylän lihapullilla.