Mitä tänään ruokana palstalaisilla?
Kommentit (62)
Lähden pian kaverin kanssa lounaalle jonnekin, ja päivälliseksi tein jo eilen parsakaalikeiton.
Vieläkin on joku miehen ostama kinkkurulla joululta jääkaapissa. Joka kerta sama juttu, kun sitä pitää olla niin hemmetisti. Ja mä en edes syö kinkkua. Siitä ukolle kinkkupasta-salaattia. Syököön sitä nyt ainakin kolme päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunat ja tillilihaa, jälkkäriksi uuden maidon kropsua.
Naapuri toi ternimaitoa.
Kyllä oli hyvää.
Oletko Pohjanmaalta? Äitini paistoi usein kropsua, olikin tosi hyvää kotitekoisen hillon kanssa. Ja maitotalosta saatiin se ternimaito.
Kyllä vaan, E-pohjanmaalta, tuossa on vielä menossa uuniin uunijuusto.
Olisipa ternimaitoa. Äitini teki siitä uunijuustoa ja pannukakkua.
Ihan kuhakeitto ja tänäämn ensi kertaa kokeiltuna. Syksyn vakuumikuhaa on sen verran pakkasessa, että pitää jo etsimällä etsiä tapoja käyttää sitä pois.
En syö tänäänkään mitään,kun Marin nosti asuntolainan korot tappiin niitä makselen.
Karjalanpaistia (ilman juureksia), keitettyjä perunoita ja ruisleipää.
Päivällinen sisältää broilerin fileeleikkeen, baraattiviipaleita uunissa, valkosipuli-persiljalevite, itse tehty sekä salaattia.
Mä tein äsken tomaattista linssikeittoa lounaaksi mulle ja miehelleni. Illalla, kun olen töissä, mies tekee varmastikin tortellinia tomaattikastikkeessa.
Ensin oli iso lautasellinen salaattia, sitten loput miehen pari päivää sitten tekemästä perunamuusista ja pala
loimulohta- laputettuna ostettua- ja keitettyä porkkanaa. Pala Lidlin hapanjuurileipää- hyvää!- ja pieni lasillinen valkkaria. Eipä ihan heti tarvi syödä mitään.
Lounaaksi kalapuikkoja, perunaa ja porkkanaa. Välipalaksi leipää. Päivällisellä keitettyä pakasteseitä, kvinoaa ja lehtikaali-purjo-sellerisalaattia. Sitten välipalaksi kaurapuuroa, hedelmäsalaattia ja soijajugurttia. Iltanaposteluksi sardiinileipiä ja vispipuuroa. Yöpalaksi mustikka-puolukka-omenasörsseliä, jossa kaurahiutaleita ja kauramaitoa. Ennen nukkumaanmenoa vielä tonnikalaleipää ja appelsiinia.
Kasari/ysäriviballa: porsaankyljyksiä sinappikermakastikkeella, sipulia myös.
Kalapuikkoja, Mummonmuusia ja suolakurkkuja 😋
Lindströminpihvejä, paistettuja perunoita ja sipulikermakastiketta tulossa
Kana-riisilaatikkoa, jälkiruokana ananaspaloja.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakastike ja spagettia sekä salaattia.
Sama, tein jo eilen ja sitä jäi paljon.
Oletko Pohjanmaalta? Äitini paistoi usein kropsua, olikin tosi hyvää kotitekoisen hillon kanssa. Ja maitotalosta saatiin se ternimaito.