Miksi kirppareilla ei nykyään tunnu mikään menevän kaupaksi?
Mistä se johtuu? Sama tori palvelun kanssa. Ainakin oman sekä lähipiirini kokemuksia lähinnä. Mites muilla, meneekö tavarat kaupaksi?
Kommentit (220)
Minun kirpparikävijän mielestä vaatteiden laatu on kehnoa ja siksi monet ostot jää tekemättä, toinen on se että hinnat on liian korkeat. Pitkästä aikaa tein oston, pitkä hame jossa 60% villaa ja loput keinokuitua, hintaa oli 10e, valmistettu suomessa. Tällaiset harvinaisuudet lähtee minun mukaan. Kiinantekeleitä en kotiuta kaupasta enkä kirpparilta..
N32
Kyllä mulla menee aina sekä torissa että kirpparilla hyvin kaupaksi. Laske hintaa jos ei kauppa käy. Olethan torissa kirjoittanut hyvät tiedot mittoineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilta vaaditaan uudenveroista. Mikään missä on pieni kolhu ei käy. Ja miksi ostaa kirppareilta kun saa tavaraa edullisesti Temustakin?
uudenveroisia ja täysin uusia käyttämättömiä vaatteita yritin myydä torissa ihan pilkka hintaan! ei vaan ostajia ole. mutta annas olla jos lahjoittaisi niin kyllä juostaan hakemaan samantien.
Tori ei ole oikea paikka myydä vaatteita, merkkilaukut ja muut merkkiasusteet sen sijaan menee kaupaksi ihan hyvin.
Nokyllä menee vaatteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo möi kirpparilla vanhoja vaatteita pari kuukautta sitten, teki noin 200€ tilin. Kaikesta näytillä olleesta meni kaupaksi varmaan 80-85% ja suurin syy oli varmaan se, että hinnoittelu oli suurimmaksi osin 0,5€-2€, jotain haalareita ja takkeja meni viidellä eurolla. Tarinan opetus varmaan oli se, että jos haluaa niistä tavaroista eroon niin ei kannata laittaa 80-senttiseen bodyyn hinnaksi 9€ vaikka se olisi kuinka hyväkuntoinen. Tavara menee kiertoon kun hinta on sopiva tai jopa edullinen ja se kai kirpputorin idea onkin.
Tuohon tuottoon on täytynyt myydä vaatteita satoja kappaleita. Kenellä on kaapeissa myyntikelpoisia vaatteita noin 400 kpl?
Mun mielestä ei ole mikään hyvä tili, että on käyttänyt tuhansia euroja noihin vaatteisiin ja sitten saa niistä 200. Tarpeettomiahan ne it
Ne on myynnissä koska niillä ei ole enää käyttöä, ei mahdu päälle tms. Kaapissa 0€ myytynä 200€. Miksei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo möi kirpparilla vanhoja vaatteita pari kuukautta sitten, teki noin 200€ tilin. Kaikesta näytillä olleesta meni kaupaksi varmaan 80-85% ja suurin syy oli varmaan se, että hinnoittelu oli suurimmaksi osin 0,5€-2€, jotain haalareita ja takkeja meni viidellä eurolla. Tarinan opetus varmaan oli se, että jos haluaa niistä tavaroista eroon niin ei kannata laittaa 80-senttiseen bodyyn hinnaksi 9€ vaikka se olisi kuinka hyväkuntoinen. Tavara menee kiertoon kun hinta on sopiva tai jopa edullinen ja se kai kirpputorin idea onkin.
Tuohon tuottoon on täytynyt myydä vaatteita satoja kappaleita. Kenellä on kaapeissa myyntikelpoisia vaatteita noin 400 kpl?
Mun mielestä ei ole mikään hyvä tili, että on käyttänyt tuhansia euroja noihin vaatteis
Ehkä olis syytä miettiä omia ostojaan jatkossa, eikä ostaa noin älytöntä määrää turhia vaatteita. Ihan hullua tuhlaamista.
Koska myyjät pyytävät jostain lasten käytetyistä leggareista 10€ ja kulahtaneesta Niken paidasta 40€. Juu, en osta.
Vain hyväkuntoista, puhdasta ja ehjää. Hinnat max 10€. Merkkikama torissa, muu kirpparilla. Ei liikaa tavaraa kerralla pöytään vaan käy päivittäin lisäilemässä kun menee kaupaksi. Pidä pöytä siistinä. Jos tavara ei liiku, laske hintaa.
Varmaan riippuu ihan kaupungista ja kirpparista. Meillä on kaupungissa suosittu ja siisti kirppari jossa kaikki toimii, asiakkaita käy paljon ja tavara liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on mennyt. Mutta ei nyt kukaan osta kesämekkoa uuden hinnalla, eikä suksia juhannuksena.
Ei aina ole kyse siitä. Pitää olla tampio jos vie luistimet kirpparilla kesähelteillä. Aivojen käyttö sallittua jopa suotavaa!
Tyhmä ostaa sukset keväällä kun kesällä saa huomattavasti halvemmalla.Ostatko sinä talvitakin talvella räähhää,osta kesällä niin saat puoleenhintaan.
Kävin tänään kirppareilla kiertelemässä. Ajattelin erästä stailauskohdetta laittaa kuntoon edullisesti. Ajattelin, että kirpparilta löytyisi pinkka sisustuslehtiä edullisesti. Lehtiä löytyi kyllä, yli 5 vuotta vanhoja, mutta pyyntihinta oli 2,5e/lehti. En sitten ostanut, hain kaupasta pari uutta :D
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään kirppareilla kiertelemässä. Ajattelin erästä stailauskohdetta laittaa kuntoon edullisesti. Ajattelin, että kirpparilta löytyisi pinkka sisustuslehtiä edullisesti. Lehtiä löytyi kyllä, yli 5 vuotta vanhoja, mutta pyyntihinta oli 2,5e/lehti. En sitten ostanut, hain kaupasta pari uutta :D
Minä esitin toiveen kirppisyrittäjälle että jos pöydän vuokranneilla olisi kukkaruukkuja ylimääräisinä, voisin ostaa. No olihan niitä myöhemmin, homeisia, multaisia, rumia ja hinta uuden hinta. Ostamatta jäi.
Aika nihkeetä on, jotain menee, mutta paremmin on aiemmin kauppa käynyt.
Hinnottelu on todella tärkeä taito etenkin nettikirppiksillä. Jos myyt liian halvalla jotain merkkivaatetta tai astiaa annat ostajille sen käsityksen, että tuote ei ole enää kauhean hyvässä kunnossa. Jos myyt liian kalliilla kukaan ei osta. Mulla menee melkeen päivittäin paketteja Torin ja Vintedin kautta.
Ihmettelen miten torissa vaatteet menee kaupaksi. Vanhoista rytkyistäkin pyydetään 15-20 euroa. Siihen sitten 6euron postikulut niin kuka ostaa?? Sitten on jotain "merkkituotteita" joita yritetään kaupata 30-40 % alennuksella. Mielestäni käytetty on käytetty jolloin puoletkin alkuperäisestä on vielä liikaa pyydetty. Mielelläni ostaisin käytettyjä vaatteita mutta halvalla saatavat ovat 10-20 vuotta vanhaa nukkaista pikamuotia.
Tuossa onkin tärkeetä toimia fiksusti. Mutä enemmän asiakkaat antaa positiivista palautetta sitä enemmän suhun luotetaan myyjänä, kun aikasemmatkaan ostajat ei oo sulta ostaessaan saanu mitään nukkavieruja rytkyjä.
Monilla myyjillä on lisäksi paljon tavaraa myynnissä, joten samassa paketissa voi tulla helposti 3 tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirpparikävijä itse, enkä ole nyt pitkään aikaan myynyt mitään. Syy, miksi en osta jotakin on (itsestäänselvyyden, eli sen että tarvitse jotakin lisäksi) se, että hinta ei kohtaa.
Nyt on näkynyt paljon ihan Hennesin ja muiden peruspuljujen ja jopa kuopatun Seppälän vaatteita samaan hintaan kuin mitä ne maksaa uutena tai alennuksessa. Lasten ulkovaatteita, joissa on kulumaa, tummia kohtia jos vaalea vaate, rispaantuneita lahkeita ja joka rikkinäisiä vaatteita, ylihintaan.
Ja koska sisareni sai juuri vauvan, etsin vauvalle vaatteita. Olkoonkin hyväkuntoinen Newbien body, 15€ siitä on liikaa.
Mulla olis läjä käyttämättömiä Newbien kesäbodyja (hihattomia) koossa 50-56, mutta ei taida olla vielä markkinaa näille muutamaan kuukauteen. Sit varmaan Toriin myyntiin. Itekin ostelen sieltä ja pieneksi jääneet laitan kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla menee aina sekä torissa että kirpparilla hyvin kaupaksi. Laske hintaa jos ei kauppa käy. Olethan torissa kirjoittanut hyvät tiedot mittoineen?
Ostan Torissa heti jos tuote vaikuttaa hyvältä ja saatan jopa tarjota ylimääräistä. Ei ikinä valittamista kaupoista. Käytän lähinnä Toridiiliä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten torissa vaatteet menee kaupaksi. Vanhoista rytkyistäkin pyydetään 15-20 euroa. Siihen sitten 6euron postikulut niin kuka ostaa?? Sitten on jotain "merkkituotteita" joita yritetään kaupata 30-40 % alennuksella. Mielestäni käytetty on käytetty jolloin puoletkin alkuperäisestä on vielä liikaa pyydetty. Mielelläni ostaisin käytettyjä vaatteita mutta halvalla saatavat ovat 10-20 vuotta vanhaa nukkaista pikamuotia.
Maksoin 32 e Everestin uudenveroisesta talvitakista. On kyllä ollut sen väärti. Eihän ihan uutenakaan meinaa löytää mitään.
Kaikki trikoopaidat ja huonot kengät kannattaa jättää pois, koska ne vaan karkottaa ostajia.