Miksi kirppareilla ei nykyään tunnu mikään menevän kaupaksi?
Mistä se johtuu? Sama tori palvelun kanssa. Ainakin oman sekä lähipiirini kokemuksia lähinnä. Mites muilla, meneekö tavarat kaupaksi?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Ja suoraan sanoen ihmettelen,missä on vaatteiden arvostus? Jos laadukas kotimainen ja käsintehty takki on uutena maksanut 100€c todellakin voin siitä kirppiksellä maksaa 30-50€. En ymmärrä miksi pitäisi laatuvaate antaa vitosella vain siksi että se on käytetty?
Tässäpä tämä villakoiranydin tuli. Minua ei kiinnosta mitä takki on maksanut myyjälle, vaan se mitä minun pitäisi siitä maksaa. Kiva takki lähtisi heti mukaan kirppikseltä 10-20€:lla. Jos hinta on 20-30€ niin alan harkita tarvitsenko ja käyttäisinkö, ja todennäköisesti se jäisi myyntipöydälle. 50€ on ehdottomasti liikaa käytetystä takista. Kirppisten idea on päästä turhasta eroon ja kierrättää.
Kirppikset kuolee korkeisiin pöytävuokriin.
Kaikki kirpparit niin netti- kuin perinteiset sellaiset ovat väärällään jobbareita jotka haalivat salamana kaiken vähänkin järkevän hintaisen ja laittavat sen heti tuplahintaan myyntiin omalle pöydälleen tai tori-tililleen.
Näille on yhdentekevää jos myynti kestää vuoden tai kaksi kun tekevät sitä työkseen, tuotteen pitäminen myynnissä ei maksa mitään ja haalivat omalta alaltaan kaiken halvalla myytävän sekunnissa omaan laariinsa mikä poistaa ostajilta näkyvyyden siihen mihin hintaan ko. tuotteita oikeasti menee kaupaksi
Kaiken myyytävän tavaran päätyminen abusurdia hintaa pyytäville keinottelijoille luo tietenkin kauppapaikoille uuden "normaalin" hintatason ja jokainen ensimmäistä kertaa mitä tahansa torisissa tai kirppiksessä myyvä katsoo että aha, tähän hintaan näitä näköjään myydään ja hämmästyy kun kolmen kuukauden aikana tuotetta on katsottu 250 kertaa mutta kukaan ei ole ottanut edes yhteyttä.
"Hinnassa ei voi ainakaan olla mitään vikaa kun kaikki muutkin pyytää yhtä paljon" (ja ne muutkin ilmoitukset ovat näkyvissä siksi ettei kukaan ole ostanut niitäkään vuoteen)
Minulla on ihan mennyt, myyn kaikenlaista sekalaista tavaraa ja vaatteita aika laajalla hintahaitarilla. Kommentit, että kirppistavaran pitäisi olla 1-2e hintaista, ei minun kokemuksen mukaan pidä paikkaansa. Kunhan on suhteessa halpaa, niin ostaja usein löytyy. Ainakin siinä tahdissa, että pöytää on kannattanut pitää.
Pöytävuokrat on korkeita, niin luonnollisesti se täytyy huomioida hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin itse aikanaan monena vuonna ehjää ja edullista ja kauppa kävi. Jokunen vuosi sitten myynti tyrehtyi, vaikka myin noilla samoilla periaatteilla. En ollut aiemminkaan rikastunut myynnillä, mutta jäin viikossa joitain kymppejä voitolle. Nyt en enää myy, koska koko ajan saa pelätä tekevänsä tappiota. En ala tuosta vaivasta sentään maksamaan.
Ehkä joku keräily- tai merkkitavara myy, en tiedä. Mutta enää kirppari ei ole paikka, jossa ns. tavalliset vaatteet, kirjat, lelut ja astiat vaihtaisivat omistajaa. Sääli.
Kierrätyskeskus et ja ne johon ihmiset lahjoittaa tavaraa ovat parhaita ostopaikkoja.
Niistä löytyy vielä edullisesti hyvä vaatetta,
Juuri etsin kierrätyskeskuksesta Espoossa lapselleni ulkojousuja, hinnat oli 12e ylöspäin, suurin osa 15-20e. Mielestäni liikaa sieltä ostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin itse aikanaan monena vuonna ehjää ja edullista ja kauppa kävi. Jokunen vuosi sitten myynti tyrehtyi, vaikka myin noilla samoilla periaatteilla. En ollut aiemminkaan rikastunut myynnillä, mutta jäin viikossa joitain kymppejä voitolle. Nyt en enää myy, koska koko ajan saa pelätä tekevänsä tappiota. En ala tuosta vaivasta sentään maksamaan.
Ehkä joku keräily- tai merkkitavara myy, en tiedä. Mutta enää kirppari ei ole paikka, jossa ns. tavalliset vaatteet, kirjat, lelut ja astiat vaihtaisivat omistajaa. Sääli.
Kierrätyskeskus et ja ne johon ihmiset lahjoittaa tavaraa ovat parhaita ostopaikkoja.
Niistä löytyy vielä edullisesti hyvä vaatetta,
Juuri etsin kierrätyskeskuksesta Espoossa lapselleni ulkohousuja, hinnat oli 12e ylöspäin, suurin osa 15-20e. Mielestäni liikaa sieltä ostettavaksi.
Tavaraa ja vaateita on nykyään liikaa. Ennen kiersin vaikka kuinka monta kirppistä yhdessä päivässä, nykyään käy kahdessa, niin on jo ihan kypsä.
Vuokrat nousee, pöytien hinnat nousevat, myyntihinnat nousevat lähelle kauppojen hintoja. Ei ole järkeä ostaa. Laatu on huonontunut. Kapeiden farkkujen muotiin tultua kaikki käytetyt "farkut" oli näitä venyviä, pilalle vanuneita, pahimmat oli kuluneet rei'ille haaroista ja polvien kohdilla pussitti. Käsilaukut ja kengät ripsuuntutta tekonahkaa. Kankaat on nykyään tekokuituja, kylmiä, sähköisiä, niin nyppyistä myynnissä, että jos kävisi nyppykoneella läpi ei jäisi mitään jäljelle.. Rekit pullistelevat näitä rytkyjä, ei niitä jaksa käydä läpi, jos välissä olisikin joku hyvä vaate. Tavaroita on pöydillä vinot pinot, joku on tyhjentänyt mummovainaan keittiön sellaisenaan pöytään. astiat on eri paria, tyhjiä kurkkupurkkeja euron kappale, voiveitsissä on vielä leivänmurut rasvassa kiinni, kaikki pölyn peitossa. Siitä ainoasta arabian täydestä setistä pyydetäänkin sitten 150 e, koska arabiaa. Jos jossain onkin vähän siistimpää tavaraa, hinnat on kuin kaupan hintoja 20 prosentin alessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun hinta on oikea kaikki menee kaupaksi, kuka haluaa maksaa koin syömästä koltusta uuden hinnan.
Tämä. Itse siivosin joskus nurkat ja laitoin kirpparille ihan hyvää tavaraa aivan pilkkahinnalla ja kaikki meni samantien. Eikös se ole kirpparin tarkoitus, saada ylimääräistä tavaraa kotoota pois? Ei sillä ole tarkoitus tienata, töissä tienataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hinta on oikea kaikki menee kaupaksi, kuka haluaa maksaa koin syömästä koltusta uuden hinnan.
Tämä. Itse siivosin joskus nurkat ja laitoin kirpparille ihan hyvää tavaraa aivan pilkkahinnalla ja kaikki meni samantien. Eikös se ole kirpparin tarkoitus, saada ylimääräistä tavaraa kotoota pois? Ei sillä ole tarkoitus tienata, töissä tienataan.
Kirpparin tarkoituksia on yhtä paljon kuin kävijöitäkin. Pilkkahinnalla saa pöydän tyhjäksi varmemmin, mutta moni haluaa (ihan oikeutetusti) korvauksen tavarastaan ja ajastaan. Ja myös siitä riskistä, että myynti on alle pöytävuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo möi kirpparilla vanhoja vaatteita pari kuukautta sitten, teki noin 200€ tilin. Kaikesta näytillä olleesta meni kaupaksi varmaan 80-85% ja suurin syy oli varmaan se, että hinnoittelu oli suurimmaksi osin 0,5€-2€, jotain haalareita ja takkeja meni viidellä eurolla. Tarinan opetus varmaan oli se, että jos haluaa niistä tavaroista eroon niin ei kannata laittaa 80-senttiseen bodyyn hinnaksi 9€ vaikka se olisi kuinka hyväkuntoinen. Tavara menee kiertoon kun hinta on sopiva tai jopa edullinen ja se kai kirpputorin idea onkin.
Tuohon tuottoon on täytynyt myydä vaatteita satoja kappaleita. Kenellä on kaapeissa myyntikelpoisia vaatteita noin 400 kpl?
Mun mielestä ei ole mikään hyvä tili, että on käyttänyt tuhansia euroja noihin vaatteisiin ja sitten saa niistä 200. Tarpeettomiahan ne itselle on mutta on myös ostettu ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään, vaan kaikki yrittävät myydä. Kysynnän ja tarjonnan laki.
Miksi he eivät voisi vaihtaa tuotteita päikseen mitä kukin tarvitsee?
Mä olen viime pääsiäisestä asti myynyt kirppiksellä. Kollegoilta olen saanut lahjoituksia ja niitä on viety välillä jopa pakettiauton voimalla.
Nyt 2 isoa omakotitaloa on tyhjennetty ja meillä on vielä varastossa n 60 banaanilaatikollista, naapurin autotallissa on vielä lisää. Autoon mahtuu 14 laatikkoa, 2 kk max on kaikki viety, kun viedään la ja su.
Tavara menee kaupaksi, kun myy oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Hyvästä voi pyytää hyvänkin hinnan.
Tällä hetkellä minulla on 8 paikkaa täynnä, 50% sopimuksella saan n 400 e per viikko.
Rahan eteen pitää tehdä töitä. Kirppismyynti ei ole helppoa. Mähän en saa sitä 400 e käteen, vaan saan sen kirppikselle saldona. Sain pitkään kultakoruja, omistajan sukulainen lopetti, mutta nyt ne on loppu. Ja 400 e per viikko on aika vaikea keksiä itselle jotain. Otan lähinnä halpoja Arabian astioita ja Kalevala koruja, jotka menee liikkeiden omiin vintage palveluun. Tavoitteena on saada kuopukselle toivomansa koru ja 2 häälahjan verran astioita. Saldoa on muutama tonni. On melkoista kiertää kirpparia ja aatella en tarvii täältä mitään
Myykää laatua. Elton Johnin levykokoelma meni heti kaupaksi.
Itse käyn kirppareilla vain katselemassa aikani kuluksi, ei kiinnosta osta mitään koska kotona on roinaa jo liiankin.
Kävin just pitkästä aikaa kirppiksellä. Kauheen huonokuntoisia vaatteita, nukkaantuneita, rispaantuneita ja jos vähääkään merkkiä tai parempikuntoista niin hinta pompsahtaa ihan älyttömäksi. Ja ne vanhat rätitkin on ihan ylihinnoiteltuja kuntoonsa nähden. Tein mä kuitenkin yhden löydön, Tiger of Swedenin uutta vastaavan villatakin 12€, jonka ovh on melkein 300€ uutena. Näiden harvinaisten helmien takia sitä kirpparilla tulee joskus käytyä.
Kirjat, elokuvat ja CD-levyt ovat kirppareilla usein niin huonosti esillä, että niiden nimiä ei näy. Ne ovat liian korkealla tai vaikkapa pystyasennossa laatikossa, joka on niin täynnä, että niitä ei pysty selaamaan, eikä kannata nähdä kovin suurta vaivaa, koska ei ole varmaa, että sieltä löytyy mitään ostettavaa. Mutta jos ne olisivat esillä siten, että kaikkien nimet olisvat ylöspäin ja katsojaan päin eikä ylösalaisin, niin ne voisi katsoa nopeasti läpi ja sieltä voisi löytyä jotakin ostettavaa.
Itse teen pienimuotoista trokausta ja myyn kerran vuodessa. Kaupungeissa on ihan liikaa tavaraa tarjolla. Naisten vaatteita, merkkifarkkuja on kierrätyskeskuksessa niin paljon kun jaksaa ulos kantaa. Ostan talvella nättejä vaatteita, pesen ja silitän ne ja laitan kauniisti esille. Saan kesämökkikunnan kirpparilla n 1000 e kesässä voittoa. Tää on kiva harrastus vaan.
Kävin tällä viikolla kahdella kirppiksellä Tampereen seudulla. Eka oli alueen suosituimpiin kuuluva iso kirppis. No, ei ole enää kovin suosittu, koska lähes täysiä pöytiä oli siellä jo 50% alessa. Enkä ihmettele. Esimerkiksi myytävät vaatteet olivat pääosin huonokuntoisia, nukkaantuneita, persoonattomia, todella tylsiä ja laatuunsa nähden hintavia. Ostin lopulta 3€:lla käyttämättömän viskoosimekon. Toinen kirppiskohteeni oli kuolinpesiä ostavan yrityksen kirppis. Siellä oli kyllä kaikenlaista mielenkiintoista, mutta myöskin kovat hinnat. Koruharrastukseeni löytyi sieltä kyllä hyvin materiaaleja.
Jos löytyisi kirppikseltä joskus Pontiac Fieron osia voisin ostaa, ikinä en kertaakaan ole mistään kirppikseltä sellaisia löytänyt.
Ennen kirppareilta teki hyviä löytöjä pienellä rahalla.
Nyt tavara pääsääntöisesti on huonoa. Itepalvelukirppiksillä on vakkarimyyjien samat pöydät missä tavara ei vaihdu. Kirppiksillä myydään myös huonolaatuista uutta tavaraa. Hinnat eivät ole enää edullisia. Myyjät joutuvat maksamaan pöytävuokran, jolloin on pakko pyytää tuotteista enemmän. Arvokkaampi parempi tavara myydään facekirppiksillä, koska sieltä saa paremman hinnan.
Eipä jaksa enää lähteä kirppiksille pyörimään kun ei mitää hyvää ostettavaa enää löydy.