Miksi kirppareilla ei nykyään tunnu mikään menevän kaupaksi?
Mistä se johtuu? Sama tori palvelun kanssa. Ainakin oman sekä lähipiirini kokemuksia lähinnä. Mites muilla, meneekö tavarat kaupaksi?
Kommentit (220)
Pari syytä:
1. Miksi itse en jaksa enää myydä (HUOM: myin vain hyväkuntoista, lähinnä vaatetta, ja max 1-2e takista/kengistä tmv. hieman enemmän) on se, että pöytävuokra on suhteessa kallis. Koska tavaraa ei määränsä enempää ole, saa taiteilla sen kanssa että edes muutama kymppi jää voittoa (myynneistä -pöytävuokra -bensakulut) ja jos omalle työlle laskisi hinnan, ei voittoa montaa euroa jää =ei kannata.
2. Hallituksen toimet ovat iskeneet kirppareilla kävijöihin, esim. suojaosuuden poisto ymv. Monella se tilanne, että pitää valita onko rahaa ruokaan vai vaatteeseen hajonneen tilalle, moni sitten kärvistelee hajonneen takia tm. kanssa että on rahaa edes 'kaurapuuroon'. Sekin kun menoista säästetään, niin 2-4e bussilippu kipparille pääsemiseen voi olla "päivän ruokaraha".
Loppuun vielä ehdotus:
Kaipaisin uutta kirpparimallia, sellaista missä ollaan itse paikalla ja myydään. Täällä päin on peräkonttikirppis, sen tapainen, mutta vaikka jossain urheilu- tai messuhallissa tmv. isommassa 'salissa'.
Voisi olla selvät helpot säännöt, esim.'pöytävuokra' (=pitäisi itse tuoda pöytä/tanko/kori mistä myy mukanaan) lattiaan rajattu vaikka parin kolmen neliön tila maalarinteipillä tmv. missä sitten pitää olla myymässä esim. la 11-15 välinen aika (voisi olla auki 10-17 mutta tuo minimiaika)
Ehkä voitaisiin myös rajoittaa maksimihintoja (ettei vanhan Arabian myyjät ym. valtaa paikkoja) vaikka "Alle kympin kirppari"-tapahtuma kerran/kk tmv. joillain ajatus olisi, että myydään halvalla pois/saa halvalla ostettua.
Itse lähtisin saman tien tuollaiseen, tietäisi että kun myy 10kpl/1e vaatteita niin kaikki tuon jälkeen on voittoa. Ei menisi aikaa pöydän siivoamiseen pitkin viikkoa, ja tarjonta&kysyntä kohtaisi. Tuollaiseen moni jolla rahat tiukillakin varmasti tulisi ostamaan, kun tietäisi että iso halli, sata varmasti halvat hinnat, ja paljon myyjiä saman katon alla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeemu im shopping like a bipolar, Temu im shopping like a bipolaar!
Vain otettu lääke auttaa.
Otin juuri d vitamiini tabletin. Auttaako se?
Se on lisäravinne, ei lääke. Luokitellaan elintarvikkeeksi.
Lempiruokani. Syön sitä joka päivä. Joskus liuotan sen ruoan sekaan koska aivan sama missä muodossa sen ottaa. Voi laittaa vaikka suppona sisään. Kannattaa kokeilla.
Aika jännästi INCEL innostuu jopa kirpputoriketjussa. Se on tää naisten läheisyys, joka panee keulimaan.
Ehkä urpo ostelee kirppiksiltä naisten vaatteita päästäkseen tunnelmaan. Ehkä pukee ne japanilaisen silikoninukkensa ylle? Niin minä teen.
M28
Jatkan avautumista.
Nuukaniilo kerää kotoa kaikenlaista tarpeetonta kotoa ja laittaa ne useisiin ikeakasseihin.
Tavarana mukeja, lasilautasia, leluja, kaukosäädin, valitut palat sekä ruskeita kannettomia kirjoja, aku ankkoja, hassut aurinkolasit, maljakoita, tyttären vanha takki, t-paitoja, kynttilä jne.
Sitten hän kuluttaa aikaa hinnoittelemalla tuotteet ja vie ne paikalleen. Hinnat tietenkin maksimi ja jos sattuu kokolapussa lukemaan H&M, Lindex,Levi's niin katsotaan siihen vielä merkkilisä
Sitten vajaa viikon päästä huomataan että tavaraa ei oikein mene niin laitetaan -20% alennuslappu pöytään.
Viikko päättyy ja tavaraa on mennyt joitain mutta mukit, yms sälä on jäänyt. Sitten nuukaniilo pakkaa ne siististi takaisin ja vie takaisin kotiin.
Sama rumba kuukauden päästä.
EI NÄIN!!!
Sekalainen arvoton sälä viikon lopussa könttäsummalla pois. Jos ei muuta niin annetaan pois.
Älä nyt ainakaan kotio niitä vie ja tuo sitten kk päästä uudestaan myyntiin voiton toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
1. Miksi itse en jaksa enää myydä (HUOM: myin vain hyväkuntoista, lähinnä vaatetta, ja max 1-2e takista/kengistä tmv. hieman enemmän) on se, että pöytävuokra on suhteessa kallis. Koska tavaraa ei määränsä enempää ole, saa taiteilla sen kanssa että edes muutama kymppi jää voittoa (myynneistä -pöytävuokra -bensakulut) ja jos omalle työlle laskisi hinnan, ei voittoa montaa euroa jää =ei kannata.
2. Hallituksen toimet ovat iskeneet kirppareilla kävijöihin, esim. suojaosuuden poisto ymv. Monella se tilanne, että pitää valita onko rahaa ruokaan vai vaatteeseen hajonneen tilalle, moni sitten kärvistelee hajonneen takia tm. kanssa että on rahaa edes 'kaurapuuroon'. Sekin kun menoista säästetään, niin 2-4e bussilippu kipparille pääsemiseen voi olla "päivän ruokaraha".
Loppuun vielä ehdotus:
Kaipaisin uutta kirpparimallia, sellaista missä ollaan itse paikalla ja myydään. Täällä päin on peräk
Kuka kustantaa tuon hallin vuokran, siivouksen ja vakuutuksen ym kulukorjaukset kun ihmiset kantaa sinne ties millaisia pöytiä ja tuoleja?
Hieno idea mutta ajattelet tuota niin että sen hallin omistajan pitäisi ilmaiseksi antaa siellä myydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin itse aikanaan monena vuonna ehjää ja edullista ja kauppa kävi. Jokunen vuosi sitten myynti tyrehtyi, vaikka myin noilla samoilla periaatteilla. En ollut aiemminkaan rikastunut myynnillä, mutta jäin viikossa joitain kymppejä voitolle. Nyt en enää myy, koska koko ajan saa pelätä tekevänsä tappiota. En ala tuosta vaivasta sentään maksamaan.
Ehkä joku keräily- tai merkkitavara myy, en tiedä. Mutta enää kirppari ei ole paikka, jossa ns. tavalliset vaatteet, kirjat, lelut ja astiat vaihtaisivat omistajaa. Sääli.
Kierrätyskeskus et ja ne johon ihmiset lahjoittaa tavaraa ovat parhaita ostopaikkoja.
Niistä löytyy vielä edullisesti hyvä vaatetta,
Paitsi spr kontti- se on hinnoitellut itsensä niin ylös että en enää vie sinne tavaraa ja harvemmin löydän ostettavaakaan. Joku ikivanha icepeakin toppatakki 40€- kympin olisin voinut maksaa siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilta vaaditaan uudenveroista. Mikään missä on pieni kolhu ei käy. Ja miksi ostaa kirppareilta kun saa tavaraa edullisesti Temustakin?
uudenveroisia ja täysin uusia käyttämättömiä vaatteita yritin myydä torissa ihan pilkka hintaan! ei vaan ostajia ole. mutta annas olla jos lahjoittaisi niin kyllä juostaan hakemaan samantien.
Tässä kohtaa tietty mietin, että mitä tarkalleen ottaen oli se pilkkahintaan?
Siis oliko tyyliin eurolla, vai -20% uutena ostetun hinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
Loppuun vielä ehdotus:
Kaipaisin uutta kirpparimallia, sellaista missä ollaan itse paikalla ja myydään. Täällä päin on peräk
Mikset myy netissä?
Myyjät ovat tulleet ahneiksi. Ennen kirppareiden tarkoitus oli päästä ylimääräisestä eroon ja sivussa saada vähän rahaa. Nykyään on tarkoituksena saada kasapäin massia. Roskiskamastakin saatetaan pyytää uudenveroisen hinta.
Vaimo möi kirpparilla vanhoja vaatteita pari kuukautta sitten, teki noin 200€ tilin. Kaikesta näytillä olleesta meni kaupaksi varmaan 80-85% ja suurin syy oli varmaan se, että hinnoittelu oli suurimmaksi osin 0,5€-2€, jotain haalareita ja takkeja meni viidellä eurolla. Tarinan opetus varmaan oli se, että jos haluaa niistä tavaroista eroon niin ei kannata laittaa 80-senttiseen bodyyn hinnaksi 9€ vaikka se olisi kuinka hyväkuntoinen. Tavara menee kiertoon kun hinta on sopiva tai jopa edullinen ja se kai kirpputorin idea onkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää koskaan myy kirpparilla mitään. Annan pois tai heitän roskiin. Enkä osta mitään paitsi hyväntekeväisyys myymälöistä missä hinnat ovat edelleen suht. kohtuulliset. (Kontti ei kuulu niihin)
Kerroppa joku hyväntekeväisyysmyymälä missä hinnat on kohtuulliset. Itse en ole vielä löytänyt.
Olen siirtynyt täysin Vintediin. Sieltä löytää helposti tasan sen, mitä tarvitsee ja postikulut ovat edulliset.
Kaikilla on rahasta tiukkaa ja sen takia ihmiset ovat nyt myymässä omaisuuttaan ei ostamassa lisää.
Ei tämä mikään uusi ilmiö ole, minusta kirpparit ja tori.fi tms. menetti voimansa jo ennen koronaa. Pelkkää rahanhukkaa maksaa jostain kirpparipaikasta. Ilmeisesti lastenvaatteet ja erityisesti merkkivaatteet liikkuu edelleen.
En osta enkä myy kirppareilla. Oma aika on liian kallista siihen. En viitsi myyntiä varten tarkistaa kuntoa, siistiä ja pestä, silittää ja viedä myyntiin tai laittaa ilmoituksia, viestitellä, seurata ja postittaa. Sinä aikana voin tehdä töitä tai jotain mikä tukee palautumista ja työkykyä. En osta, koska ostaminen on turhauttavaa ja ahdistavaa ihan jo silloin kun se on helppoa, saati sitten pölyisilä kirppareilla tonkiminen.
Yritän ostaa vain tarpeellista ja käyttää loppuun. Osa vaatteista jää käyttökuntoiseksi ja ne tungen Fidan laatikkoon.
Toisista kirppari ostaminen ja myyminen näyttää tuntuvan hauskalta ajanvietteeltä. Vähän niin kuin joku peli, josta saa onnistumisen tunteita. Itseä vaan ahdistaa ja homma vie voimavaroja muusta.
Eivät mahdu vaatteisiin?
Kokeilin kokoa 44 vaatetta kaupassa. En mahtunut. Oon lihonnut /lääke ja makeanhimo!!!!
Ennen lääkettä koko oli 40-42. Mut ennemmin näin. Elämä on elämisen arvoista, ei jatkuvaa laihduttamista. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtynyt täysin Vintediin. Sieltä löytää helposti tasan sen, mitä tarvitsee ja postikulut ovat edulliset.
Samoin. Aloitin tosin jo 2020. Harmi, ettei yhdessä maassa luotua profiilia voi siirtää toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäsiisteys , likaisuus, tunkkaisuus sekä liiketilassa että myyjien tuotteissa. Ylihinnoittelu kaikessa. Kiina krääsän jälleenmyynti vaatteet ja tavarat.Järkyttävät pöytävuokrat työhön nähden ihan mahdotonta päästä plussalle.
Ahneus on pilannut kirpparit.
Kirpparien alkuperäinen idea oli päästä eroon tarpeettomasta kamasta. Naurettavia nämä, joiden pitää rikastua roinalla, ainakin mielessään.
Kuka hullu näkee kirpparimyynnin vaivan, jos haluaa vain tavaroista eroon? Silloin niiden paikka on Fida tms. Kirpparimyynnin ideana on eroon pääsemisen lisäksi saada pieni korvaus. Rikastuminen on eri juttu. Nykyisin myynti tuottaa niin helposti persnettoa, etten uskalla ottaa riskiä. En kutsuisi tätä ahneudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo möi kirpparilla vanhoja vaatteita pari kuukautta sitten, teki noin 200€ tilin. Kaikesta näytillä olleesta meni kaupaksi varmaan 80-85% ja suurin syy oli varmaan se, että hinnoittelu oli suurimmaksi osin 0,5€-2€, jotain haalareita ja takkeja meni viidellä eurolla. Tarinan opetus varmaan oli se, että jos haluaa niistä tavaroista eroon niin ei kannata laittaa 80-senttiseen bodyyn hinnaksi 9€ vaikka se olisi kuinka hyväkuntoinen. Tavara menee kiertoon kun hinta on sopiva tai jopa edullinen ja se kai kirpputorin idea onkin.
No teillä on kadehdittavan vilkas kirppari sitten. Täällä jäisi noilla hinnoilla vain tappiolle, kuten jää toki kalliimmillakin hinnoilla. Kokeiltu on. Ei riitä kävijät.
Mä ostan kyllä edelleen esimerkiksi tori.fi:stä, mutta en tietenkään uuden tuotteen hinnalla. Ihmisillä on ihan poskettomia pyyntöjä, siis saatetaan oikeasti pyytää enemmän kuin mitä tuote maksaa parhaillaan kaupassa. Sitten ihmetellään, kun kauppa ei käy.
Käyn usein kirppareilla ja ostankin paljon sieltä. Esimerkiksi lähes kaikki takkini on ostettu käytettynä. Mutta ei ne ole maksanut kuin max 10€. Poikkeus Peak performancen villa(!)kangastakki, siitä maksoin 20€.
Ostan myös jonkin verran valtavirran mausta poikkeavia koriste-esineitä. Niitä saa lähes ilmaiseksi, kun harva niitä haluaa.
Viime kerralla yhdessä pöydässä myyjällä ei selkeästi ollut mitään käsitystä vallitsevasta hintatasosta. Esim. FC Venus dvd - joka löytyy jokatoisesta pöydästä - 3€! Tai jalalliset Amorella-lasit, oikein varashälyttimellä, 4€/kpl. Niitäkin näkyy monessa pöydässä, hinnat alkaen 0.20€...