Miksi kirppareilla ei nykyään tunnu mikään menevän kaupaksi?
Mistä se johtuu? Sama tori palvelun kanssa. Ainakin oman sekä lähipiirini kokemuksia lähinnä. Mites muilla, meneekö tavarat kaupaksi?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä ihmiset laittavat rahansa ruokaan joten lopeta kerjääminen.
Olisiko nyt sopiva hetki poistaa sepelit pillustasi?
Poista sie ekka ne perssiistäsi.
Miten poistaa jotain mitä siellä ei ole? Toistan: minulla ei ole ekkanetta perseessäni. Piste.
Millaista tavaraa ap sinulla on myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä ihmiset laittavat rahansa ruokaan joten lopeta kerjääminen.
Olisiko nyt sopiva hetki poistaa sepelit pillustasi?
Tai terskasi alta. Esarin voi poistattaakin jos/kun potee noin hankalaa fimoosia. Ettei tule kuolio.
Nyt rälläkät pää kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään, vaan kaikki yrittävät myydä. Kysynnän ja tarjonnan laki.
Ai vara ostaa jotai parin euron paitaa esim? :D
Se on hiensyömä polyesterlumppu, joka ei toimi edes siivousrättinä.
Voit tehdä siitä kestomenkkarätin itsellesi, olisi arvoisesi tuote :) :)
Tai jos ompelen sulle runkkurätin?
Ihana. Vielä löytyy kylmästä suomesta ihmisiä, jotka haluaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista tavaraa ap sinulla on myynnissä?
Omaa tavaraani myyn 10€/tunti
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilla ei ole enää mitään hyvää tavaraa ostettavaksi.
Tämähän se. Ihmiset ovat jo aikoja sitten rahapulassaan myyneet parhaat tavarat ja esineet, jäljellä on enää vain pelkkää krääsää ja lumppua jota kukaan ei huoli edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilta vaaditaan uudenveroista. Mikään missä on pieni kolhu ei käy. Ja miksi ostaa kirppareilta kun saa tavaraa edullisesti Temustakin?
uudenveroisia ja täysin uusia käyttämättömiä vaatteita yritin myydä torissa ihan pilkka hintaan! ei vaan ostajia ole. mutta annas olla jos lahjoittaisi niin kyllä juostaan hakemaan samantien.
Koska arvelevat saavansa niistä omassa kirpparipöydässä 15€
Fyysiset kirpparit ovat ällöttäviä, koska niissä on aina roskan myyjiä seassa. Ei maksa vaivaa.
Nettikirppiksiltä olen ostellut lähes kaikki vaatteet. Niistä voi sentään valikoida siistit myyjät. Viikonloppuna ostin lähes uudet korkkarit ja Zaran villatakin (100% villaa). Myin käyttämättömät tennarit ja toppatakin.
Alkuvuodesta myin yhden merkkihuivin ja oli yllätys, että meni nopeasti vaikka oli hintava.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin enemmän kirppareilta, mutta valitettavan usein huomattuani esim kauniin kuosin jossain vaatteessa, tarkempi tarkastelu osoittaa vaatteen olevan jotain surkeaa laatua kuten h&m, cubus, lindex, temu, shein ja mitä näitä nyt on...
Tehkääpä testi ja käykää kirppiksellä, katsokaa vaikka neuleita (jotka menisivät talvella kaupaksi)- väitän että ainakin 99% niistä on joko akryyliä, polyesteria, polyamidia jne. Villaa saattaa näön vuoksi olla muutama prosentti.
En osta näitä surkea laatuisia keinokuituja koska ne nyppyyntyy ja sähköistyy talvella. Lisäksi jos hikoilet keinokuituvaatteessa, se haju on hirveä.
Neuleen pitää olla villaa.
Jos ne vanhat h&m rytkyt ja temu ostokset jää kirpparilla myymättä niin syy on siinä huonossa laadussa.
Minusta Lindexillä on ihan hyviä lastenvaatteita. Olen ostanut itselleni paitapuseron ja monta kertaa puuvillanilkkasukkia ja joskus lahjaksi lämpimät lapaset. nykyään on vaikeaa löytää mistään kokovillaista neuletta talveksi. Benetton lähti pois Suomesta. Ostin heiltä monta villapuseroa ja -takkia aikaisemmin. Niitä piti aina sovittaa, koska jotkutolivat yllättävän kireitä ja hihat tuntuivat pakkopaidalta. Mutta kun löysi sopivan mallin, se oli aina mukava päällä. Nyt kuulemma Marks & Spencer, M&S lähtee Suomesta. Hirveän ikävää. Heillä on ollut villavaatteita. Joskus kuan sitten sai ostaa Stravenin ihania villatakkeja Stockmannilta. Ne näyttivät aina siistiltä päällä ja kestivät koneen villapesuohjelmaa erinomaisesti. V.M. vaatteet olivat kalliita, mutta ne kestivät vuosikausia. Cubuksesta olen ostanut hyviä T-paitoja kesäksi, sukkia, villapuseron (100% villaa) ja lastenvaatteita. Ne ovat kaikki olleet hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Ihmiset ovat jo aikoja sitten rahapulassaan myyneet parhaat tavarat ja esineet, jäljellä on enää vain pelkkää krääsää ja lumppua jota kukaan ei huoli edes ilmaiseksi.
Koetko itse olevasi juuri tälläinen lumppu jota kukaan ei huoli edes ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään, vaan kaikki yrittävät myydä. Kysynnän ja tarjonnan laki.
On ihme ajatus päässyt päähäsi.Ihmiset sitä tavaraa ei määräänsä enempää tarvitse,lähes jokaisella kaapit täynnä toistaan turhempia ostoksia.
Mikä prkl pentulauma täällä pilaa hyvää ketjua!
Ostele sinä ap nurkat täyteen kirppiksiltä nyt kun on tarjontaa ja haluat että kauppa käy.
Nykyään saa kaupoista samaan hintaan kun kirpputorilta. Kerran jopa huomasin että prisman 1e mukeja myytiin 2e hinnalla kirpputorilla
Muutenkin ihmiset elää yhä pienemmissä kodeissa nykyään ja tarvitsevat vähemmän tilaa
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa kaupoista samaan hintaan kun kirpputorilta. Kerran jopa huomasin että prisman 1e mukeja myytiin 2e hinnalla kirpputorilla
Muutenkin ihmiset elää yhä pienemmissä kodeissa nykyään ja tarvitsevat vähemmän tilaa
Vähemmän tavaraa siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko itse olevasi juuri tälläinen lumppu jota kukaan ei huoli edes ilmaiseksi?
Itse en koskaan osta kirppareilta vaatteita tai krääsää, etsin vain itseäni kiinnostavia kuriositeetti- ja keräilyjuttuja, joista olen tarvittaessa valmis maksamaan enemmänkin. Sinulta ei taida sellaisia löytyä?
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin enemmän kirppareilta, mutta valitettavan usein huomattuani esim kauniin kuosin jossain vaatteessa, tarkempi tarkastelu osoittaa vaatteen olevan jotain surkeaa laatua kuten h&m, cubus, lindex, temu, shein ja mitä näitä nyt on...
Tehkääpä testi ja käykää kirppiksellä, katsokaa vaikka neuleita (jotka menisivät talvella kaupaksi)- väitän että ainakin 99% niistä on joko akryyliä, polyesteria, polyamidia jne. Villaa saattaa näön vuoksi olla muutama prosentti.
En osta näitä surkea laatuisia keinokuituja koska ne nyppyyntyy ja sähköistyy talvella. Lisäksi jos hikoilet keinokuituvaatteessa, se haju on hirveä.
Neuleen pitää olla villaa.
Jos ne vanhat h&m rytkyt ja temu ostokset jää kirpparilla myymättä niin syy on siinä huonossa laadussa.
Jatkan vielä: olisi mielenkiintoista te
Olen huomannut ja olen myös valmis maksamaan oikeista villatuotteista käypän hinnan.
Kirppareilla on myös villlasukkien myyjiä- jotkut pyytävät keinokuituisesta halpalangasta tehdyillä samaa hintaa kuin torilla mummojen myymät aidot villaiset.
Vierailija kirjoitti:
Epäsiisteys , likaisuus, tunkkaisuus sekä liiketilassa että myyjien tuotteissa. Ylihinnoittelu kaikessa. Kiina krääsän jälleenmyynti vaatteet ja tavarat.Järkyttävät pöytävuokrat työhön nähden ihan mahdotonta päästä plussalle.
Ahneus on pilannut kirpparit.
Kirpparien alkuperäinen idea oli päästä eroon tarpeettomasta kamasta. Naurettavia nämä, joiden pitää rikastua roinalla, ainakin mielessään.
Tämä! Etenkin kun Divarit ja osto&myynti liikkeet ovat lähes kadonneet.