Miksi HR-tehtävissä on niin paljon naisia?
Muuttuvat monesti kylmiksi ja koppaviksi noissa hommissa.
Kommentit (12)
Ei oikein ole kykyä tuottaviin tehtäviin.
Naiset näyttävät paremmilta jakkupuvuissa kuin miehet.
Joo, valitettavasti ikäviä kokemuksia HR-ihmisistä. He alkavat sekaantumaan kaikkeen ja valta nousee hattuun.
Itse mietin miksi niissä on niin nuoria ihmisiä. Työ vaatisi mielestäni vähän elämänkokemusta.
Pääsee toteuttamaan feminismin oppeja käytännössä. Sitä paitsi missä hommassa ei olisi paljon naisia, paitsi lasten teossa.
Mä oon opiskellut yliopistossa alaa, josta iso osa päätyy hr-hommiin töihin. Opiskelijoista oli ehkä 1-3/25 miehiä.
Se on tapa jolla naisetkin saa olla mukana.
Koska kyse on ns. modernista bullshit työstä.
En tiedä, mistä ihmeen HR-tehtävistä puhut. Mutta usein meillä on pienemmät palkat kuin koko firmassa kellään muulla. Tee siinä sitten kaikenlaisia työsopimuksia ja palkankorotusesityksiä pomon pyynnöstä ihmisille, joilla on itseäsi alempi koulutus ja vähemmän vaativat tehtävät.
Meidän firman HR-päällikkö on aivan uskomattoman ihana ja upea nainen, mutta miten häntä näin miespuolisen työntekijän näkökulmasta uskaltaa lähestyä ettei saa jotain varoitusta ahdistelusta? 😅
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mistä ihmeen HR-tehtävistä puhut. Mutta usein meillä on pienemmät palkat kuin koko firmassa kellään muulla. Tee siinä sitten kaikenlaisia työsopimuksia ja palkankorotusesityksiä pomon pyynnöstä ihmisille, joilla on itseäsi alempi koulutus ja vähemmän vaativat tehtävät.
Palkankorotusesityksiä? HR:n tehtävä on estää kaikki palkankorotukset eikä esittää niitä. Minunkin pomolle HR oli kertonut, ettei palkkaa voi korottaa, ei vaikka minulle oli tullut uusia vastuita.
Pääsee luvan kanssa kiusaamaan muita