Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lomamatkan maksaa käteisellä? Olen työtön ja säästänyt käteisenä 1500€.

Vierailija
22.01.2025 |

Miten voisin varata lennot, hotellin yms? 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse mitään matkatoimistoa, vaan ensinnäkin tietää minne haluat itse matkustaa. Tämän jälkeen katsot mitä hotelleja sielä on ja sitten menet sen hotellin omallle sivulle, et johonkin bookig tai hotels.comiin. Jos haluat kirjoitat ja kysyt heiltä vapaista huoneista, muuten kävelet ihan oikeasti vain ovesta sisään ja maksat sen huoneen. Toiset maat, saattavat haluta tietoa missä yövyt ja kauanko olet, mutta se ei noin yleisesti ole Euroopassa ongelma, vaan lähinnä USA. 

Sen jälkeen on monia keinoja matkustaa. Voit mennä satamaan ja ostaa sieltä käteisellä lipun laivaan. Voit lähteä bussilla ja jatkaa junalla ja suurilla lentokentillä voi ihan oikeasti ostaa sen lipun tiskiltä. 

Siis MISSÄ edes nykyään on jotain matkaTOIMISTOJA? Kaikki matkanjärjestäjät ovat nykyään vain netissä omalla sivustollaan, j

En ole varmaan viimeiseen 20 vuoteen käyttänyt matkatoimistoa. Minä osaan käyttää lentoyhtiön sivuja ja osaan  googlata hotelleja. Olen jopa tehnyt niin, että halusin jatkaa rantalomaa ja siinä hotellissa jossa olin ei ollut tilaa ja kävelin viereiseen hotellin ja otin huoneen sieltä. 

Vierailija
62/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne sossupummit nostaa perusteetonta toimeentulotukea. Haista sinäkin kusettaja pitkä v*ttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talleta käteinen pankkitilille ja sitten tilaa matka netistä verkkopankin kautta.

Talletetut käteiset nähdään tulona lain silmissä. Ei missään nimessä pidä tallettaa käteistä jos saa toimeentulotukea. 

Vierailija
64/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteistä ei huoli kukaan nykyään. Ainakaan Finnair ei kelpuuta esim. lentokentällä käteismaksuja edes siitä, jos tulee lisämaksua matkatavaroista, vaan sekin on kortilla maksettava.

Ap ei ollutkaan todennäköisesti matkalla Suomeen, vaan johonkin toiseen maahan ja monessa muussa maassa euro käteisenä kelpaa oikein hyvin. Ja mitä pienempi hotelli sen paremmin kelpaa.

Vierailija
65/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei menee noin tuo hotelli. Vaativat nykyään joka paikassa luottokortilta katevarauksen. Kokemusta on, olen järjestänyt maailmanympärimatkan ja varannut hotellit etukäteen. Useisiin er

Niin, jos varaat sen jonkun booking comin kautta. Sinä voit ihan hyvin yöllä väsyneenä kävellä hotellin ja ostaa sieltä yöksi tai vaikka viikoksi huoneen ja maksaa sen käteisellä. Ainoa mitä laki vaatii on, että ilmoitat henkilöllisyytesi ja todistat sen. Se on aivan eri asia tehdä varaus ja ostaa huone yöksi. Varaaminen vaatii usein luottokortin, ostaminen vaatii rahaa. Tietysti on riski ettei siellä ole tilaa, mutta senkin voi aika hyvin nähdä jonkun booking comin kautta onko hotelli loppuunmyyty vai ei.

Ja kuten sanoin, pienet hotellit ovat yksityisten ihmisten omistuksissa. Kyllä he ymmärtävät ja joustavat, jos heille kirjoittaa henkilökohtaisesti. 

Tiedän. Mutta sitä ei ap kysynyt. Jos katsot mikä kysymys oli, niin se oli että mistä voi varata hotellin.

Useimmat ihmiset eivät muutenkaan halua ottaa lomamatkalla riskiä, että joutuvat yöllä väsyneenä kävelemään hotellilta toiselle ja kyselemään, missä sattuisi olemaan tilaa. Olen itsekin niin joskus tehnyt, ja joutunut myös käännytetyksi, koska hotelli on ollut täynnä, enkä suosittele. Ei kaikki ole booking comissa. On paljon mukavampaa aloittaa loma niin, että hotelli on varattu. 

Vierailija
66/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne sossupummit nostaa perusteetonta toimeentulotukea. Haista sinäkin kusettaja pitkä v*ttu.

Moi, ap!

Vierailija
67/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvää, että jos varaa joltain matkatoimistosta niin, he haluavat ne rahat etukäteen. Mutta jos katsot noita hotellien sivuja, niin monessa niissä lukee, että matkan voi varata etukäteen ja maksaa paikan päällä.

Joten jos hotellille se ei ole ongelma, niin luulen että jos heille kirjoittaa henkilokohtaisesti he joustavat asiassa, eivätkä vaadi luottokortti varausta. Ehkei korkean sesongin aikana, mutta työttömän ei nyt muutenkaan kannata lähteä silloin, koska hinnat ovat korkeimmillaan, vaan mennä off season, ottaa suoraan yhteyttä ja ilman välikäsiä ja tiedustella asiaa. Se ei maksa mitään ja he saattavat sanoa kyllä tai sitten ei. Suurin osa hotelleista on ihan pieniä yksityisten ihmisten omistamia paikkoja. Eivät he ole ilkeitä tai nipottajia, vaan toivovat, että ihmiset tulisvat heille.

Vierailija
68/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laita maa tai maat mitä olet ajatellut ja voimme auttaa sinua paremmin.

Vierailija
69/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhunut mitään toimeentulotuesta. Mene kouluun ja opettele lukemaan!

Vierailija
70/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö oli se trollausaloitus, jota joku persukokkarenarkk'i mainitsi olevansa menossa kirjoittamaan. Olen pettynyt. Etkö parempaan pystynyt?

Vierailija
71/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
72/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon tämäkin paska.

Vierailija
73/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sää mihinkään saamatkustaa kun oot työtön työkkäri voi tarjotta töitä ja sun pitää olla käytettävissä. Sitäpaitsi tuolaisella käteisumalla joutuu nykyisin kuulusteluihin hyvinkin herkästi. Että ei nyt vaan olisi kysessä pimeä raha ?

Lopeta nyt jo toi trollaus ja valehtelu.

Vierailija
74/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt selvää, että jos varaa joltain matkatoimistosta niin, he haluavat ne rahat etukäteen. Mutta jos katsot noita hotellien sivuja, niin monessa niissä lukee, että matkan voi varata etukäteen ja maksaa paikan päällä.

Joten jos hotellille se ei ole ongelma, niin luulen että jos heille kirjoittaa henkilokohtaisesti he joustavat asiassa, eivätkä vaadi luottokortti varausta. Ehkei korkean sesongin aikana, mutta työttömän ei nyt muutenkaan kannata lähteä silloin, koska hinnat ovat korkeimmillaan, vaan mennä off season, ottaa suoraan yhteyttä ja ilman välikäsiä ja tiedustella asiaa. Se ei maksa mitään ja he saattavat sanoa kyllä tai sitten ei. Suurin osa hotelleista on ihan pieniä yksityisten ihmisten omistamia paikkoja. Eivät he ole ilkeitä tai nipottajia, vaan toivovat, että ihmiset tulisvat heille.

Niinpä. Pienet hotellit voivat kyllä hyväksyä käteismaksun, jos haluavat maksun pimeänä. Mutta en suosittele, ensikään ihan siksi että en kannata harmaata taloutta. Toiseksi, jos tulee vähänkään erimielisyyttä, olet aika heikoilla kun ei ole mitään sovittu kirjallisesti. 

Vierailija
75/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan leväperäsesti tt-tukea oikein jaellaan kun porukka voi säästää siitä etelänmatkoihin..

Oliko siitä nyt edes kyse mutta jos oli, osa ei syö eineksiä tai kalliisti tai paljon muutenkaan, osa ei osta koskaan meikkejä tai merkkivaatteita vaan kaikki kirpparilta, osalla ei ole autoa kuluineen tai lemmikkejä... Ja jos ei missään koskaan käy, syö puritaanisesti ja elää myös niin, kyllä hyvällä tuurilla saa säästettyä siitäkin matkaan pitkän ajan sisällä.Ja en puhu parin vuoden ttt-asiakkaista nyt... Pidempiaikaisilla imurit sun muut laitteet hajoaa ja on pakko ostaa perusosasta, mutta ap ei kertonut mitään kumppanistaan tai mistään Kelan tuista, ja silti tuli Riikan fanien tuomio heti täälläkin. 

Vierailija
76/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERS KUTARALLAA JA TROLOLOO!

Vierailija
77/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte rahat kaverin tilille ja maksatte matkan sieltä

Vierailija
78/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat matkatoimistoon tai käyt paikan päällä matkatoimistossa varaamassa matkan. Voit maksaa laskun käteisellä. 

Ei taida matkatoimistoilla olla enää mitään palvelupisteitä minne voi mennä. Kaikki on siirretty nettiin.

Vierailija
79/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talleta käteinen pankkitilille ja sitten tilaa matka netistä verkkopankin kautta.

Talletetut käteiset nähdään tulona lain silmissä. Ei missään nimessä pidä tallettaa käteistä jos saa toimeentulotukea. 

Ei aloituksessa mainittu että saisi toimeentulotukea. Mutta työtön ei saa luottokorttia. Jos ei ole opiskeluaikana tai  työssä ollessaan hankkinut luottokorttia, niin on vaikea ostaa muuten kuin käteisellä. Monet nuoret joutuvat opintojen valmistumisen jälkeen jonkin aikaa etsimään töitä. Saavat työmarkkinatukea. mutta eivät yleensä toimeentulotukea.

Vierailija
80/105 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saarihyppelen joka kesä Kreikassa ja majoitukset olen maksanut aina käteisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi