YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia
Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.
Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.
One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.
Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.
Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.
Tilalle ei toista osallistujaa
Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.
UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.
Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.
UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.
Kommentit (689)
Eiköhän OML ja YLE/UMK tiedä jo totuuden. Siksi OML hajosi ja kaikki jäsenet lähtivät ja halusivat lopettaa koko bändin.
Jos mitään virallista tietoa ei olisi, niin ei heitä olisi diskattu. Eikä bändi olisi hajonnut.
Mun kysymys oli täysin asiallinen.
Sen takia en ymmärrä miksi jotkut täällä hyökkää kimppuun kuin traktori.
Mun mielestä on ymmärrettävää että ihmiset haluaa tietää enemmän tälläisten uutisten jälkeen.
Ihmiset haluaa tietää pitääkö syytökset paikkansa.
Itse olisin erittäin kiinnostunut tietämään miksi yle ja umk kohtelee koko bändiä julmasti vaikka syytökset koskevat vain Mikaa.
Se on todella epäreilua ja väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kysymys oli täysin asiallinen.
Sen takia en ymmärrä miksi jotkut täällä hyökkää kimppuun kuin traktori.
Mun mielestä on ymmärrettävää että ihmiset haluaa tietää enemmän tälläisten uutisten jälkeen.
Ihmiset haluaa tietää pitääkö syytökset paikkansa.
Itse olisin erittäin kiinnostunut tietämään miksi yle ja umk kohtelee koko bändiä julmasti vaikka syytökset koskevat vain Mikaa.
Se on todella epäreilua ja väärin.
Eiköhän OML ja YLE/UMK tiedä jo totuuden. Siksi OML hajosi ja kaikki jäsenet lähtivät ja halusivat lopettaa koko bändin.
Jos mitään virallista tietoa ei olisi, niin ei heitä olisi diskattu. Eikä bändi olisi hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä sä selität?
Sun mielestä ihmiset siis eivät saisi tietää tästä asiasta?
Sun mielestä OML jäsenet ja muut eivät saisi saada tietää totuutta?
En ole sanonut mitään sinnepäinkään että heidän pitäisi todistaa mitään kenellekään.
Opettele lukemaan.
Kuuluu normaaliin ihmisyyteen haluta tietää asioista.
Ja kyllä mä niitä kunnioitan kunnioitatko itse?
Mua kiinnostaa ainakin saada tietää minkä takia koko bändi saa kärsiä yhden tekemisistä.
Ja tuskin oon ainoa ketä kiinnostaa tietää.
Sun kommentti osoittaa että kunnioitat vaan itseäsi.
Niin mutta böndi asia kertoa, jos haluavat. Eivät halua.
Eli Yle on tarkoituksella valinnut One morning leftin mukaan (ja Yle tietää jotain laulajan taustasta) ja sen jälkeen Ylen toimittaja/toimittajan kaveri alkaa levittämään törkyä anonyymisti, jotta bändi saadaan pois kisasta? Ja näin lähes 100% varmasti naisedustaja? Ääriwoke aika vahvana tässä Ylen toiminnassa... naisedustaja saatava pakolla valittua.
Kaikki jälkiviisaat tulivat paikalle toitottamaan kuinka tiesivät jo etukäteen :D
jotain tämmöstä mullakin on käynyt mielessä.
Naisedustaja euroviisuihin hyvällä tai pahalla t yle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voiko lopuista laulajista laittaa tuollaisen perättömän juorun jodeliin?
Haluatko kunnianloukkaussyyteen?
Siltä välttyy kun pitää huolen ettei ole tunnistettavissa, doh.
Ei onnistu Jodelissa.
Onnistuu ihan kaikkialla netissä jos vaan on halua ja kykyä.
Sä et voi käyttää jodelia ilman appia, joka kerää laitetiedot. VPN ei auta.
Sitä varten on prepaid.
Tytön kevytkenkäisyys ei tarkoita, että mies olisi raiskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Harmi.
Jännästi sopimusrikkomus on este osallistumiselle euroviisuihin, mutta plagiarismi sen sijaan ei.
Ai että grooming on vähäpätöisempi asia kuin plagiarismi?
Vierailija kirjoitti:
Saisivat kyllä uuden bändin pystyyn jos haluaisivat,umk finaaliin on kuitenkin vielä hetki aikaa.
Ehtisivät perustaa bändin uudelleen ilman Mikaa,ja uudestaan umk:hon.
Minä tiedän bändin perustamisesta kaiken,itsellänikin on yhtye,sen nimi on vikkelät kikkelit ja liukkaat luikut.
Olen yhtyeen solisti,kokoonpanomme tunnetuin kipale on öööörrrrbbbbfffftttt öööörrrrbbbbfffftttt phierasee phierasee.
Pieraise niin lujasti, että lennät kuuhun saakka.
Voitko lopettaa ton vittuilun?
Hyvä täällä vinoilla toisille,kun täällä emme näe toistemme kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat kyllä uuden bändin pystyyn jos haluaisivat,umk finaaliin on kuitenkin vielä hetki aikaa.
Ehtisivät perustaa bändin uudelleen ilman Mikaa,ja uudestaan umk:hon.
Minä tiedän bändin perustamisesta kaiken,itsellänikin on yhtye,sen nimi on vikkelät kikkelit ja liukkaat luikut.
Olen yhtyeen solisti,kokoonpanomme tunnetuin kipale on öööörrrrbbbbfffftttt öööörrrrbbbbfffftttt phierasee phierasee.
Pieraise niin lujasti, että lennät kuuhun saakka.
Lopeta vittuilu.
Täällä kaikilla on hyvä vittuilla toisilleen,anonyymisti ilman omaa nimeä ja naamaa.
Kuinka moni todellisuudessa kehtaisi päin naamaa?
Netissä huutelu on helppoa.
Ps: Mika on 39v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi.
Jännästi sopimusrikkomus on este osallistumiselle euroviisuihin, mutta plagiarismi sen sijaan ei.
Ai että grooming on vähäpätöisempi asia kuin plagiarismi?
Kyllä
Hirvittävän pelottavat silmät tuolla miehellä. Todella kylmät.
Hyh eihän noita tatuoituja pitäisi televisiossa edes näyttää ainakaan päiväsaikaan.
Mitä helvettiä sä selität?
Sun mielestä ihmiset siis eivät saisi tietää tästä asiasta?
Sun mielestä OML jäsenet ja muut eivät saisi saada tietää totuutta?
En ole sanonut mitään sinnepäinkään että heidän pitäisi todistaa mitään kenellekään.
Opettele lukemaan.
Kuuluu normaaliin ihmisyyteen haluta tietää asioista.
Ja kyllä mä niitä kunnioitan kunnioitatko itse?
Mua kiinnostaa ainakin saada tietää minkä takia koko bändi saa kärsiä yhden tekemisistä.
Ja tuskin oon ainoa ketä kiinnostaa tietää.
Sun kommentti osoittaa että kunnioitat vaan itseäsi.