Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia

Vierailija
22.01.2025 |

Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.

Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.

One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.

Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.

Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.

Tilalle ei toista osallistujaa

Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.

UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.

Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.

UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.

https://yle.fi/a/74-20138727

Kommentit (689)

Vierailija
401/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että he pärjäävät paremmin ilman moista pedofiilia.

Jos syytökset pitää paikkansa.

Vierailija
402/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bändistä lähteneitä jäseniä ei enää huvita perustaa uutta one morning leftiä,hehän voisivat liittyä blind channeliin,tulisi siitäkin rottabändistä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pska juttu. Toivoin et voittaa. Vanhoja juttuja vedetään esiin. Kuinka typerää.

Vierailija
404/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lordistakin silloin kaiveltiin vaikka mitä. Esim nostettiin esille että he olivat mukana treenikämppäosuuskunnassa jonka puheenjohtajana toimi autopommista elinkautista istunut mies.

Vierailija
405/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lordistakin silloin kaiveltiin vaikka mitä. Esim nostettiin esille että he olivat mukana treenikämppäosuuskunnassa jonka puheenjohtajana toimi autopommista elinkautista istunut mies.

Ja Käärijän someseuraamisista tehtiin kohu. Onhan näitä.

Vierailija
406/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31v pervo nainen puolialasti kekkaloimassa ja laulamassa seksuaalisen vihjailevasti tulemisesta ja seksistä televisiossa.

Sekö muka on hyväksi alaikäisille katsojille?

ehkä puhki kulunut vertaus mutta tosiaan. mietippä miestä tekemässä samaa

Vierailija
407/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuihin on ilmeisesti homous pääsyvaatimuksena?

Vierailija
408/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuihin on ilmeisesti homous pääsyvaatimuksena?

Aina kun mietit homoja. Näet mielessäsi eduskunnan puheenjohtajan kiinteän ja kimaltevan kaljun jota Mäkelä nuolee.

Vierailija
409/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä dislikettävää tossakin kommentissa muka oli?

Onko se teidän mielestä jotenkin oikein ja reilua että ne OML neljä jäsentä jotka jätti bändin joutuu kärsimään Mikan takia eikä saa Mikan takia osallistua kilpailuun jossa olisivat hyvin suurella todennäköisyydellä pärjänneet?

Mika on bändin perustaja, ei sitä voi noin vaan potkia bändistä pois ja vaihtaa uuteen.

Ai ei vai?

Anton Kabanen perusti Battle Beastin ja kuinkas sitten kävikään?

Hänet potkittiin pois.

Mies ei siitä masentunut kuin hetkeksi ja perusti Beast in Black joka on millä tahansa mittarilla menestyneempi kuin bändi jonka jäsenet puukottivat selkään.

Battle Beast oli firma jossa kaikilla oli yksi ääni niin eipä Kabanen siinä mitään voinut vaikka oli perustaja ja kaikki biisitkin hänen. Moraalisesti olisi ollut oikein että muut olisivat eronneet ja jättäneet Kabaselle Battle Beast-nimen. En ole itse kuunnellut enää tuon jälkeistä Battle Beastia kuin pakotettuna radiosta hittejä.

Vierailija
410/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin joitain viestiketjuja, joissa kokemuksia kerrottiin. Laulajan toiminta ei voinut nyt tulla yllätyksenä muulle bändille, kun se on ollut groomaushenkistä myös esim. keikkojen jälkeen. Eli bändi on tiennyt ja asia on ollut ok, paitsi nyt kun on "jääty kiinni". Että semmosta.

Vierailija
411/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lordia syytettiin saatananpalvoja bändiksi yms.

Vierailija
412/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sun mielestä lihavat ihmiset on automaattisesti rumia?

Vierailija
413/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis nyt olemassa jotain oikeita todisteita tästä Mikan asiasta?

Oon jotain kuvakaappauksia jostain jodel keskusteluista nähnyt.

Mutta pitäisi olla enemmän todisteita että voisi päättää mihin teoriaan uskoo.

Vierailija
414/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodel keskusteluista ei kyllä pitäviä todisteita saa ja sen on pilannut siellä möyhöttävät trollit

Vierailija
415/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis bändiläisten pitäisi todistaa sinulle että ovat ihan aiheesta eronneet bändistä? Ei heidän tarvitse esittää sinulle todisteita, vaan he voivat itse päättää onko asia heidän mielestään tarpeeksi vakavasti otettava tehdäkseen tämän ratkaisun. He ovat tähän päätyneet, joten eiköhän heillä ole sille ollut myös perusteet. Kunnioita heidän päätöstään, sillä ei ole väliä mihin teoriaan sinä uskot.

Vierailija
416/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä itse muistaisi 20 vuoden takaisia kontaktiyrityksiä, miten nämä uhrit muistavat?

Koska olet vähä-älyinen.

Vierailija
417/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis bändiläisten pitäisi todistaa sinulle että ovat ihan aiheesta eronneet bändistä? Ei heidän tarvitse esittää sinulle todisteita, vaan he voivat itse päättää onko asia heidän mielestään tarpeeksi vakavasti otettava tehdäkseen tämän ratkaisun. He ovat tähän päätyneet, joten eiköhän heillä ole sille ollut myös perusteet. Kunnioita heidän päätöstään, sillä ei ole väliä mihin teoriaan sinä uskot.

Onko tää joku palstan default vastaus, joka tulee automaattisesti jokaiseen kysymykseen jossa kysellään tarkempia todisteita M.L. syyllisyydestä?

Vierailija
418/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heppu leimataan noinkin julkisesti kuin tuo nyt on leimattu niin voisi toivoa että siinä on takana jotain todisteitakin eikä vaan anonyymiä avautumista ilman todisteita tai ties mitä mt-trollausta huvikseen tai jonkun exän kostoyritystä kun tuli hyvin julkinen tilaisuus tehdä tuokin källi.

Ja ei, se että bändiläiset erosi ei vielä sinänsä todista mitään jos ei ole mitään tietoa että miksi ne erosi. 

Vierailija
419/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku palstan default vastaus, joka tulee automaattisesti jokaiseen kysymykseen jossa kysellään tarkempia todisteita M.L. syyllisyydestä?

Kenenkään ei tarvitse sinulle näytellä mitään todisteita. Varsinkaan ei uhrin.

Vierailija
420/689 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku palstan default vastaus, joka tulee automaattisesti jokaiseen kysymykseen jossa kysellään tarke

Eli ilmeisesti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän