Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

B-PEth kontrolli

Vierailija
22.01.2025 |

Onko jollain kokemusta kun raja-arvo ylittynyt?

0.4 eka mittauksella, nyt 3 viikon "tipaton", lääkärin mukaan testi mittaa kahden edeltävän viikon alkoholin kulutusta joten pitäisi olla ok tulos mutta jostain syystä panikoin että ei olekaan laskenut ja tulee jotain seuraamuksia. 

Kommentit (301)

Vierailija
241/301 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholin juominen ole laitonta. Vapaa-ajalla voi juoda niin paljon kuin haluat. Töissä toki pitää olla selvinpäin mutta se onkin ihan eri asia. Joten mitä vouhkaat taas/pelkäät? 

No kuulemma tämä yksi rajan ylitys ei aiheuta esim ajokieltoa, mutta ilmeisesti se seuraa jossain vaiheessa jos arvot ei laske.

Joo, kuulostaa älyttömältä mutta näin lääkäri sanoi. Enkä siis eläissäni ole autoa ajanut humalassa tai krapulassa tai puhallusratsiassa kärynnyt.

Ap 

Niin mutta olet niin väsynyt että menit lääkäriin sen takia? Väsymys aiheuttaa riskin liikenteessä ja  jos se johtuu alkoholin suurkulutuksesta (joka mm. pilaa yöunet) niin on ihan aiheellista miettiä onko turvallista jatkaa ajamista. Mitä jos väsyneenä ajat vahingossa jonkun lapsen kuoliaaksi? Kyllä terveyden

Vaihdevuosien aikana nukkuu muutenkin katkonaisesti.. 

Vierailija
242/301 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Olin dokannut viikon putkeen kun menin testiin, ja tulos oli 0,87. Olin kyllä juonut sitä putkea ennenkin, mutta en nyt muista minkälainen tauko siinä välissä oli ennen tuota putkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/301 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tulossa työkyvyn arviointi sairauslomien vuoksi ja tämä oli yksi määrätty verikoe. Muut sitten peruslabroja kuten hb jne. 

Kauanko kestää, että tämän B-pethin tulokset tulee? Tuleeko tulos yhtä nopeasti kuten esim. hb?

Tulosten valmistumisaika 10-14 päivää. Huslab.

Meillä yksityisellä, työterveyshuollossa, tuloksiin menee korkeintaan 5 arkipäivää. 

Vierailija
244/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmiset googlailee kuitenkin,varmaan itsekin myöhemmin.

B peth 0.16. Yllätyin alhaisesta lukemasta.

Sitä ennen kunnon kännäilyä 3 viikonloppua ennen, riskirajat ylittyi reippaasti kyllä. (Ainakin pullo rommia ja 30 lonkeroa).

Ennen tuota juomista aiemmassa kuussa 2 viikkoa ilman, parina päivänä reipasta juomista ja sitä ennen myös 2 viikkoa ilman, jota aiemmin joka viikonloppuista kulutusta. 

Joskus olin kuukauden juomatta ja join pari kolme päivää ennen testiä no 8 annosta, juuri rajojen sisällä 0.28.

Hoikka ja liikkuva nainen oon.

Vierailija
245/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2,4 tulos ja kuulemma jos ei laske seuraavaan testiin niin liikennelentolupa perutaan?

Vierailija
246/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 2,4 tulos ja kuulemma jos ei laske seuraavaan testiin niin liikennelentolupa perutaan?

Ei luulisi lentäjää haittaavan jos lentopelkoon pitää pienet rohkaisut ottaa.

Vierailija
247/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tainnut useamman kerran lentää pelikaani turbiiniin kohteeseen saavuttaessa, kun on noin reilut lukemat.. ;D

Vierailija
248/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan lie nostaa enemmän arvoja, muutaman kerran kuukaudessa kunnon kännit vai jokailtainen tissuttelu parilla bissellä? 

Vierailija
249/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta otettiin tuo verikoe ja tulos oli 3.0  Sanovat että on tainnut kuppi maistua. 

No, olivatko oikeassa? En minäkään varmaan aina puhdasta tulosta saisi vaikka harvoin otankin, sen verran herkkä testi. Psyk

Vierailija
250/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi suotavaa, että lentäjä lentää varmasti ja hyvillä mielin, joten ryyppy tai muutama on aina kohdallaan ennen lentoa. Kaukomatkoilla jotain stimulanttia lisäksi naamariin. Psyk.sh.

Vierailija
251/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan lie nostaa enemmän arvoja, muutaman kerran kuukaudessa kunnon kännit vai jokailtainen tissuttelu parilla bissellä? 

Jatkuva tissuttelu. Elimistö joutuu koko ajan siivoamaan alkoholia pois. Kunnon kännit vain, jos otat reilusti just ennen koetta tai joka vkl. 

Vierailija
252/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva tissuttelu. Elimistö joutuu koko ajan siivoamaan alkoholia pois. Kunnon kännit vain, jos otat reilusti just ennen koetta tai joka vkl. 

Totta, yleensä kuulemma noin. En ole kylläkään mikään asiantuntija tässä asiassa. Psyk.sh.

Vierailija
253/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi haitata matkustajiakaan lentäjän pikku rohkaisusiivut. Psyk.sh.

Vierailija
254/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulos oli 0,06. En juonut alkoholia reilu kaksi viikkoa ennen testiä. Normaalisti juon useamman annoksen yhtenä iltana viikossa, mutta tuolloin olin kipeänä reilun kaksi viikkoa niin ei kyllä tehnyt mitään mieli. 

Vierailija
255/301 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kertakänni voi nostaa arvon korkealle ja mitä korkeammalla se on, sitä hitaammin se laskee normaaliksi. Puoliintumisaika 5-10 vrk. 

Vierailija
256/301 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulos oli 0,06. En juonut alkoholia reilu kaksi viikkoa ennen testiä. Normaalisti juon useamman annoksen yhtenä iltana viikossa, mutta tuolloin olin kipeänä reilun kaksi viikkoa niin ei kyllä tehnyt mitään mieli. 

Minkä verran siis joit ennen sitä?

Vierailija
257/301 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä tässäkin testissä on ihmisten kyttääminen. Saa nähdä mitä seuraavaksi testataan?

Vierailija
258/301 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen alkoholinkäyttö on tavallinen väsymyksen syy. On ihan asiallista ja kustannustehokasta poissulkea se ennen kuin aletaan turhaan tehdä kalliimpia jatkotutkimuksia siitä miksi olet väsynyt.

Vierailija
259/301 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiallinen alkoholinkäyttö on tavallinen väsymyksen syy. On ihan asiallista ja kustannustehokasta poissulkea se ennen kuin aletaan turhaan tehdä kalliimpia jatkotutkimuksia siitä miksi olet väsynyt.

Ferritiinitesti maksaa ehkä kolmasosan tuosta B-pethin hinnasta. 

Vierailija
260/301 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se onkin kun ei nää testit liity mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi