Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

B-PEth kontrolli

Vierailija
22.01.2025 |

Onko jollain kokemusta kun raja-arvo ylittynyt?

0.4 eka mittauksella, nyt 3 viikon "tipaton", lääkärin mukaan testi mittaa kahden edeltävän viikon alkoholin kulutusta joten pitäisi olla ok tulos mutta jostain syystä panikoin että ei olekaan laskenut ja tulee jotain seuraamuksia. 

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholin juominen ole laitonta. Vapaa-ajalla voi juoda niin paljon kuin haluat. Töissä toki pitää olla selvinpäin mutta se onkin ihan eri asia. Joten mitä vouhkaat taas/pelkäät? 

No kuulemma tämä yksi rajan ylitys ei aiheuta esim ajokieltoa, mutta ilmeisesti se seuraa jossain vaiheessa jos arvot ei laske.

Joo, kuulostaa älyttömältä mutta näin lääkäri sanoi. Enkä siis eläissäni ole autoa ajanut humalassa tai krapulassa tai puhallusratsiassa kärynnyt.

Ap 

Niin mutta olet niin väsynyt että menit lääkäriin sen takia? Väsymys aiheuttaa riskin liikenteessä ja  jos se johtuu alkoholin suurkulutuksesta (joka mm. pilaa yöunet) niin on ihan aiheellista miettiä onko turvallista jatkaa ajamista. Mitä jos väsyneenä ajat vahingossa jonkun lapsen kuoliaaksi? Kyllä terveyden

Vaihdevuosien aikana nukkuu muutenkin katkonaisesti.. 

Vierailija
242/243 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Olin dokannut viikon putkeen kun menin testiin, ja tulos oli 0,87. Olin kyllä juonut sitä putkea ennenkin, mutta en nyt muista minkälainen tauko siinä välissä oli ennen tuota putkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tulossa työkyvyn arviointi sairauslomien vuoksi ja tämä oli yksi määrätty verikoe. Muut sitten peruslabroja kuten hb jne. 

Kauanko kestää, että tämän B-pethin tulokset tulee? Tuleeko tulos yhtä nopeasti kuten esim. hb?

Tulosten valmistumisaika 10-14 päivää. Huslab.

Meillä yksityisellä, työterveyshuollossa, tuloksiin menee korkeintaan 5 arkipäivää.