Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
61/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että aivot on juuri se osa, jota et voi vaihtaa. Vaikka leikkelisit itsesi muualta kuinka, niin sinulla on ikuisesti miehen aivot. Eli täydellistä muutosta ei voi koskaan tehdä. Sitten pitää vaan jatkaa menkkojen feikkaamista. Miehet jatkavat miestyypillisten rikosten tekemistä senkin jälkeen, kun pennis on poistettu ja laitettu suolivaggina tilalle. Se johtuu miehen aivoista, jotka jäävät.

-eri

sieltä taas aivokuolleen sisäsiittoisen apinan mongerrusta.

transsukupuolisuus on nimenomaan aivoihin liittyvä asia, transsukupuolisten aivot usein muistuttaa vastakkaisen sukupuolen aivoja

suosittelen itsemurhaa noin vakavaan tyhmyyteen parannuskeinoksi 

Lue sinä ne tutkimukset aiheesta.

tapa itses apina

Vierailija
62/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu on niitä asioita, missä DNA ja lihakset merkitsee, joten samaa mieltä kyseisen henkilön kanssa.

Eri mieltä on vain muutama kiihkoilija, joten aika turhaa valittaa täällä wokesta ja muusta älyttömästä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, elämä on sen verran mukavaa etten halua tehdä sitä. En edelleen tee jotain niin lopullista kun joku ääripää huutaa, itkee, polkee jalkaa ja riehuu täällä. :) 

valitettavasti tuntuu olevan niin että kaikista pahimpien ihmis saastojen elämä on mukavaa. no ehkä käy mäihä ja sulle käy joku "vahinko" tms

Hmmmm, melko hyvin olen vetänyt kun olen ollut auto-onnettomuudessa missä olisin k*ollut. Mutta kappas vain, tässä olen ja selvästi haittaan sinun elämää pelkällä olemassaolollani. <3

eiköhän se tullut jo selväksi että sun elämän ainoa ilo on vaan kiusata muita. kuten sanoin alussa: et tuo mitään iloa kenellekään joten looginen ratkaisu on tappaa itsesi

Vierailija
64/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että suurilevikkinen IS julkaisee välillä järjenkin ääntä näistä asioista, ja vielä transihmisen suusta.

Onneksi siellä ja täällä on linjattu, että miehiksi syntyneet eivät saa kilpailla naisten kanssa.

Vierailija
65/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, elämä on sen verran mukavaa etten halua tehdä sitä. En edelleen tee jotain niin lopullista kun joku ääripää huutaa, itkee, polkee jalkaa ja riehuu täällä. :) 

valitettavasti tuntuu olevan niin että kaikista pahimpien ihmis saastojen elämä on mukavaa. no ehkä käy mäihä ja sulle käy joku "vahinko" tms

Hmmmm, melko hyvin olen vetänyt kun olen ollut auto-onnettomuudessa missä olisin k*ollut. Mutta kappas vain, tässä olen ja selvästi haittaan sinun elämää pelkällä olemassaolollani. <3

eiköhän se tullut jo selväksi että sun elämän ainoa ilo on vaan kiusata muita. kuten sanoin alussa: et tuo mitään iloa kenellekään joten looginen ratkaisu on tappaa itsesi

Sinähän tässä koko ajan sanot miten ihmisten pitäisi t*ppaa itsensä, tuoko se iloa sinulle? Onko ääripään ajattelijat oikeasti noin väkivaltaisia mitä tulee näihin asioihin? Noh, ainakin minun elämä on antoisampaa kun en elä vihalla ja raivolla. 

Vierailija
66/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että suurilevikkinen IS julkaisee välillä järjenkin ääntä näistä asioista, ja vielä transihmisen suusta.

Onneksi siellä ja täällä on linjattu, että miehiksi syntyneet eivät saa kilpailla naisten kanssa.

mieheks ei synnytä, apina. lapsi on syntyessään nykyisin joko poika tai tyttö.

ja eipä se taida tytökskään syntyneillä olevan niin simppeliä, esimerkkinä vaikka se viime olympialaisten marokkolainen nyrkkeilijä

Vierailija
67/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus: laitetaan korkeushyppy ym. sarjoihin pituuden ja painon perusteella, niin kukaan ei vahingossakaan saa etua toisiin nähden

Laji on kiinni myös lihasvoimasta ja sitä on miehellä enemmän kuin naisella. Eli tuossa nimenomaan miehet saisivat etua naisiin nähden.

Osattiin sitä ennenkin...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Andreas_Krieger

Vierailija
68/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tässä koko ajan sanot miten ihmisten pitäisi t*ppaa itsensä, tuoko se iloa sinulle? Onko ääripään ajattelijat oikeasti noin väkivaltaisia mitä tulee näihin asioihin? Noh, ainakin minun elämä on antoisampaa kun en elä vihalla ja raivolla. 

ainoastaan sun kaltaisten sadististen kiusaavien ihmis jätteiden jotka ei tuo mitään iloa kenellekään tulis tappaa itsensä

mut ettehän te tapa. se kai vaatis jonkinlaista kykyä itsereflektioon. se teiltä puuttuu täysin

Vierailija
69/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei sitä voi yksikäsitteisesti päätellä. kuten esim pituudesta ei voi päätellä biologista sukupuolta. tän ymmärtäisit jos sun aivos olis edes jotenkin toimivat"

Niin, ei todella voi nk. transsukupuolisuutta päätellä "ykskäsitteisesti", koska se on psykiatrinen diagnoosi. Sitä ei voi diagnosoida varmasti, koska mitään sellaista kriteeriä, johon sen voisi varmasti perustaa, ei ole. Ihminen voi kokea olevansa väärää sukupuolta aivan kuten ihminen voi kokea, että joku raaja ei ole hänen, tai että hän on lihava, vaikka hän on oikeasti laiha. Tässä syitä sille, miksi translääketieteellisiä kokeellisia hoitoja ei pitäisi tehdä julkisella ollenkaan. Ne vahingoittavat tervettä kehoa.

Vierailija
70/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa itses apina

Eiköhän tästä ihmisestä pitäisi tehdä jo nettivinkkiä poliisille, sen verran mieleltään horjuva tapaus. 

Vierailija
71/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainoastaan sun kaltaisten sadististen kiusaavien ihmis jätteiden jotka ei tuo mitään iloa kenellekään tulis tappaa itsensä

mut ettehän te tapa. se kai vaatis jonkinlaista kykyä itsereflektioon. se teiltä puuttuu täysin

Hauskaa, että syytät muita kiusaamisesta, mutta itse täällä kirjoittelet viestejä, joissa haukut ihmisiä rumasti ja kehotat heitä tappamaan itsensä. Aikamoinen ristiriita, miten käsittelet sitä?

Vierailija
72/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, tähän ikään mennessä olen tehnyt paljon itsereflektiota, se on loppumaton "työmaa". Sinä sen sijaan vaikutat vielä ihan kasvuvaiheessa olevalta teiniltä, muistathan että aivot kehittyvät noin 25 vuotta.

Nyt jätän tämän ketjun tähän ja menen hoitamaan asioita. Samalla selvästi jatkan sinun ärsyttämistä vain sillä, että tiedostat minun olemassa olon. Tui, tui ja pus, pus <3

Vierailija
73/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän heitä, jotka kokevat olevansa toista sukupuolta, mutta tässä olen ihan samaa mieltä. Eivät ne leikkaukset tai muut hoidot muuta ihmisen kromosomeja. Eli virallisesti pysyisin kahdessa sukupuolessa.

eli jos (intersukupuolisella) miehellä on xx kromosomit hän voi mielestäsi kilpailla naisten sarjassa?

Minulle tuo urheilu ei ole niin sydämen asia. Paremmin tietävät päättää, mutta ehkä jollain testosteronitasoilla voisi noissa tapauksissa määrittää? En tiedä. Toisaalta tämä koskee enimmäkseen muita kuin urheilijoita

Vierailija
74/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että syytät muita kiusaamisesta, mutta itse täällä kirjoittelet viestejä, joissa haukut ihmisiä rumasti ja kehotat heitä tappamaan itsensä. Aikamoinen ristiriita, miten käsittelet sitä?

eka käyttäydyt kuin totaalinen ihmisjä te sitten itket kun sulle sanotaan rumasti

tapa itses

Vierailija
75/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyströmillä isot pallit, kun uskalsi ilmaista tämän nykyisessä ilmastossa.

Vierailija
76/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

Mielenvikainen ainakin.

tapa itses

On paljon todennäköisempää, että sinä ta pat itsesi, sillä tran suilla on tunnetusti todella korkeat itsemur haluvut. 

Vierailija
77/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

Mielenvikainen ainakin.

tapa itses

On paljon todennäköisempää, että sinä ta pat itsesi, sillä tran suilla on tunnetusti todella korkeat itsemur haluvut. 

juu, sun kaltaiset ihmis paskat pitää sitä isona saavutuksena jos joku transsukupuolinen ajautuu itsemurhaan

jos joku sut tappas niin olis kyllä ansainnut taivaspaikkansa

Vierailija
78/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ruokkiko trollia

Vierailija
79/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

tapa itses

Veeti pyyhi nokkasi ja nosta housusi, eikö äiti ole kieltänyt tyhmien puhumisen. 

Vierailija
80/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jade on fiksu mies.

Mielenvikainen ainakin.

tapa itses

juu, sun kaltaiset ihmis paskat pitää sitä isona saavutuksena jos joku transsukupuolinen ajautuu itsemurhaan

jos joku sut tappas niin olis kyllä ansainnut taivaspaikkansa

:D Aika aggressiivista ja testosteronipitoista puhetta "naiselta". Tuletko vielä vetämään turpaan?