Pitäisi lähteä käymään kävelylenkillä, mutta olen aivan hysteerisesti alkanut pelätä kaatumista!
Eikä nämä saakelin mainokset joka paikassa katkenneista raajoista, terveysvakuutuksista ja lastoista auta asiaa yhtään. Palstallakin mainoksia kaatumapotilaille, samoin YouTubessa.
Koskaan en ole vielä kaatunut ja yleensä kävelen paljon, kengät on ihan okei, ei nastoja koska ne pilaisi lattiat. Miksi minusta on tullut tämmöinen hysteerinen täti-ihminen, joka ei enää uskalla uhmata jäisiä katuja?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minulla on yhdet kengät, joissa on ihan joku kumipohja ja niissä on ollut ihan mielettömän hyvä pito, mutta pohja on alkanut kulua eikä ne pidä yhtä hyvin.
Siis en pääse täältä kämpästä ulos nastakengillä, kun rapun lattiat tuhoutuu niistä, siksi en nastoja halua. En halua ilman kenkiä kävellä kuraisessa rapussa kumminkaan.
Saa suositella hyviä pitäviä kumipohjia.
No eikö ne raput voi kulkea vaikka pienillä jumppatossuilla, jotka voi taittaa taskuun tai laukkuun ja laittaa ne kengat vasta ulko-ovella?
Vierailija kirjoitti:
Peli-sumopainijan puku päälle.
En tajua, miksi kukaan ei ole keksinyt semmoista puhallettavaa valtavaa kuplaa, jonka voisi pukea ympärilleen kun poistuu kotoaan. Ihminen olisi siinä keskellä, vähän kuin rantapallo olisi ympärilläsi. Ei haittaisi yhtään kaatua ja mäet voisi vieriä alas.
Minä liikun, mutta pelkään kyllä kaatumista. Omin avuin en pääse ylös jos kaadun, tai veisi ainakin tuhottomasti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hommata jotain sinne päin olevia pitokenkiä vaan ne Icebugit. Loistavat kengät. Joka vuosi on ollut talvisin käyttöä. Ihan ehdottomat.
Icebugeissa on myös erikseen juoksukenkälinja. Mulla on Icebugit siis sekä juoksukenkinä että normikenkinä/saappaina. Loistavat loistavat ei voi tarpeeksi hehkuttaa, kestävät tosiaan vuosia. Ja ne tuntuvat hyviltä jaloissa.
Niin. Sekään ei ole varma juttu, mutta ehkä parempi kuin liukuva kumi. Kaikki ihmiset ei ole juoksijatyyppiä tai siinä kunnossa. Voi olla keski-ikäisyys osalla ja vanhempi.
No mikään ei ole 100%nen juttu, mutta oikeassa olet että on parempi kuin liukuva kumi, siis ehdottomasti parempi. Icebugien erinomaisuutta on vaikea ehkä tyystin käsittää, ennen kuin ne on vetänyt jalkaansa ja saanut käyttötuntumaa. Kun sanon että ne ovat yksiä parhaita hankintoja ikinä, ja jos on muita samansuuntaisia kommentteja, niin siitä voi päätellä että nyt vinkki kannattaa laittaa korvan taa. :)
Totta tuokin mitä sanoit juoksijuudesta, mutta en tarkoittanut että vain siinä ominaisuudessa, vaan päinvastoin, että Icebugeissa on normi-nastakenkien lisäksi _myös_ juoksukenkälinja. Olen ollut tästä innoissani, että ovat tehneet tuotantoon semmoisen sivulinjan. Tykkään näistä Icebugien talvijuoksukengistä enemmän kuin normaaleista juoksukengistä/lenkkareista.
Toivon että tästä olisi avuksi, vinkki Icebugeista voi pelastaa terveyttä ja rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minulla on yhdet kengät, joissa on ihan joku kumipohja ja niissä on ollut ihan mielettömän hyvä pito, mutta pohja on alkanut kulua eikä ne pidä yhtä hyvin.
Siis en pääse täältä kämpästä ulos nastakengillä, kun rapun lattiat tuhoutuu niistä, siksi en nastoja halua. En halua ilman kenkiä kävellä kuraisessa rapussa kumminkaan.
Saa suositella hyviä pitäviä kumipohjia.
Osta sellaiset ohuet taiteltavat sisätossut, joita lapsena koulussa pidettiin. Kävelet niillä ulko-ovelle saakka, ja vaihdat siinä nastat jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hommata jotain sinne päin olevia pitokenkiä vaan ne Icebugit. Loistavat kengät. Joka vuosi on ollut talvisin käyttöä. Ihan ehdottomat.
Icebugeissa on myös erikseen juoksukenkälinja. Mulla on Icebugit siis sekä juoksukenkinä että normikenkinä/saappaina. Loistavat loistavat ei voi tarpeeksi hehkuttaa, kestävät tosiaan vuosia. Ja ne tuntuvat hyviltä jaloissa.
Joo, mulla on jotku about 10v sitte ostetut icebugit, joka talvi aktiivisessa käytössä (käytän tosin vain liukkailla keleillä, lumella on eri kengät) ja ne on edelleen käytännössä kuin uudet. Ainoa huono puoli on, että noi on aika kylmät jalalle, ei minkäänlaisia eristystä.
On niitä myös topattuja paukkupakkasiin tarkoitettuja.
En suosittele. Kävin äsken ulkona, ja meinasin kaatua kolme kertaa 20min matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on jotku about 10v sitte ostetut icebugit, joka talvi aktiivisessa käytössä (käytän tosin vain liukkailla keleillä, lumella on eri kengät) ja ne on edelleen käytännössä kuin uudet. Ainoa huono puoli on, että noi on aika kylmät jalalle, ei minkäänlaisia eristystä.
Hanki paksut villaiset tai lampaankarvaiset pohjalliset.
Just tulin toteamasta, että nyt voi - ainakin täällä oli - olla sen verran lunta jään päällä, että nastakengät ei ehkä riitä.
Sen myönnän, itselläni ei ollut nastakengät, mutta kohta mikä on ollut kelvollisesti hiekoitettu, mutta harvoin jäätön ja viimeisenä lumesta aurattu, osoittautui sellaiseksi, että selälleni menin.
Paksu pipo ja repussa tyhjiä muovipulloja varmaan pelasti paljon kaatuessani selälleni.
Icebugien nastasysteemi on patentoitu systeemi. Netissä on Icebugien sivusto, siellä on eri malleja ja selitetty asiat.
Jos lähtee ostamaan nastakenkiä, niin vielä selvennykseksi: jos haluat terveyden ja turvallisuuden kannalta ne parhaat, niin ne ovat Icebugit.
Ei kannata ostaa halvempia pitokenkiä tai muun merkin "nastakenkiä" , EI ole sama asia. Lähtee hankkimaan Icebugin nastakengät. Ja se on siinä.
Jos omassa kaupungissa ei ole niitä, niin ne saa tilaukseen netistä.
Terveysasiat ovat niin tärkeitä, että tähän kannattaa satsata, ei loppujen lopuksi ole kuin pieni satsaus ja kestää vuosia.
Roskia viedessä parkkiksen yli päädyin liian lähelle autoja koska oli jäätä. Sitten yritin mennä kohtiin missä on hiekkaa vähän tai vana. Oli hankala homma. Ehkä pihoilla on hiekkatarve aina.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Kävin äsken ulkona, ja meinasin kaatua kolme kertaa 20min matkalla.
Uskon todella. Jos taas kuivuu välillä ilma ja sulaa, tulee pöly ilmaan sorasta. Autot nostattavat sitä kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peli-sumopainijan puku päälle.
En tajua, miksi kukaan ei ole keksinyt semmoista puhallettavaa valtavaa kuplaa, jonka voisi pukea ympärilleen kun poistuu kotoaan. Ihminen olisi siinä keskellä, vähän kuin rantapallo olisi ympärilläsi. Ei haittaisi yhtään kaatua ja mäet voisi vieriä alas.
Olen miettinyt erilaisten suojien ostamista. En tiedä miten piilottaa ne takin alle tai housujen, ei meinaa mahtua varmaan.
Minäkin luulin, ettei kaatuminen koskisi minua, mutta niin vain kaaduin jäällä ja olkaluu meni kokonaan katki ja lisäksi löin pääni. Kaatumista kannattaa näillä keleillä pelätä ihan syystä. Nastakengät ovat lopulta halpa henkivakuutus.
Mulla on irtonastat, saa päälle ja pois vaikka seisaallaan. Koskaan en ole edes meinannut niillä liukastua.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää vaikka yks päivä kaaduin, ei muuta kuin ylös ja matka jatkuu. Jos kaatuu eikä ota käsillä painoaan vastaan ei mene mikään poikki. Kenkiin kyllä sen jälkeen laitoin liuku esteet.
Ei pidä paikkaansa! Itse kaaduin viime talvena ja en todellakaan ehtinyt laittaa edes käsiä eteen ja tuskin olisin voinutkaan kun lensin kirjaimellisesti selälleni ihan humps vaan. Onneksi oli reppu selässä niin olin vähän kuin kilpikonna enkä satuttanut selkääni enkä lyönyt päätänikään. Toinen kyynärpää ja käsivarsi siinä rytäkässä sitten osuikin oikein kunnolla jäähän ja ekaksi ajattelinkin vaan, että särky johtuu siitä täräyksestä mutta kappas vaan, murtuma siellä sitten oli kummassakin luussa kun vihdoin käsi suostuttiin kuvaamaan.
Ja niin on yksinelävän elo hankalaa käsipuolena, että nyt pelkään minäkin kaatumista.
Suomalaisella valmistajalla Aaktosella on kengissä tosi hyvät traktori-kumipohjat, pitää jo sinänsä, mutta varmuuslisänä käytän kantapään alle pantavia, helposti puettavia ja riisuttavia Devisys-liukuesteitä, joita saa joka suutarilta stockalta apteekeista....On nimittäin takana kaksi vaikeasti parantunutta murtumaa ja whiplash. Heti kun tulee mustaa jäätä, se on petollisinta koska luulee asfaltin olevan sulan.
Kyllä siellä pystyssä pysyy, kun ottaa lyhyttä askelta ja pitää polvia aavistuksen koukussa liukkaissa kohdissa. Eikä tietenkään käsiä taskuissa, ja puhelin pois kädestä, ja koko ajan katsoo, mihin astuu.