Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi lähteä käymään kävelylenkillä, mutta olen aivan hysteerisesti alkanut pelätä kaatumista!

Vierailija
21.01.2025 |

Eikä nämä saakelin mainokset joka paikassa katkenneista raajoista, terveysvakuutuksista ja lastoista auta asiaa yhtään. Palstallakin mainoksia kaatumapotilaille, samoin YouTubessa. 

Koskaan en ole vielä kaatunut ja yleensä kävelen paljon, kengät on ihan okei, ei nastoja koska ne pilaisi lattiat. Miksi minusta on tullut tämmöinen hysteerinen täti-ihminen, joka ei enää uskalla uhmata jäisiä katuja? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ne nastakengät, ei niillä tarvitse sisällä kävellä jos kerran lenkille menet.

Vierailija
2/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonahan sinä nastakengillä kävelet. Miten ne pilaa lattiat? 

Minulla tuommoiset ja mukava on reippaasti kävellä jäätiköillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sä lenkillä jossain sisällä, kun lattioita pitää miettiä? Minä lenkkeilen piikkikengillä, käyn sisätiloissa muilla kengillä.

lisäksi mulla on sellaisia kenkiä, missä oiikit voi kääntää päälle ja pois, ja irtopiikkejä, jotka voi laittaa kengän alle tarvittaessa ja ottaa sitten pois. 

se, että ei halua vanmautumisen riskiä, ei ole hysteriaa, vaan varovaisuutta. Yksi työkaveri liukastui ja sai aivotärähdyksen tänä vuonna. Paraneminen olikin yllättävän hidasta pieneen vammaan nähden: hän on nyt kolmatta kuukautta sairaslomalla. Viime talvena toinen työkaveri mursi nilkkansa. Se ei ole parantunut vieläkään vaan leikkauslohta ja luuta tuleva on koko ajan tulehtunut ja turvoksissa, eikä voi esim liikuntaa harrastaa lainkaan. Ne ovat ihan todellisia ongelmia, joita viisas yrittää välttää

Vierailija
4/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pelkohomma tulee hormonien laskuista. Varaa aika gynelle, mutta ei vaan kenelle tahansa gynelle, vaan tsekkaa tutuilta tai netistä keitä suositellaan esivaihde/vvoireisiin. 

Sitten hankit Icebugit. Nastat ei pilaa lattioita, Icebugeilla voi kulkea kaupoissa ja muuallakin kuten ihmiset tekee, ei niistä jää jälkiä. Kotonakaan ei ole jäänyt Icebugeista jälkiä lattiaan, kun oon välillä kävellyt niillä sisällä, kun en oo heti ottanut jalasta pois eteisessä vaan vienyt kassia keittiöön jne.

Icebugit ovat olleet yksi parhaita hankintoja ikinä. Kestävät monta vuotta ja ovat tosi hyvät jalassa, ihanat.

Vierailija
5/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se syrjäytyminen alkaa. 

Vierailija
6/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää vaikka yks päivä kaaduin, ei muuta kuin ylös ja matka jatkuu. Jos kaatuu eikä ota käsillä painoaan vastaan ei mene mikään poikki. Kenkiin kyllä sen jälkeen laitoin liuku esteet.

Vierailija
7/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lenkkeile liukkaalla kelillä. Minulla oli nastat mutta tuntui että ne oli kuin luistimet! Parempi pito oli ilman. Hyvin varovasti liikun tuolla jos on pakko mennä

Vierailija
8/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhmaa. Puoliso kaatui ja nyt on rampa. Polvi sökö ja luultavasti leikataan. Tays täynnä liukastuneita ja monella käsi paketissa.

Vierailija
9/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu kävelemään ilman Icebugeja kuin vain pakkaslumessa tai lumettomalla ja jäättömällä pinnalla. Sinun pelkosi on ihan aiheellinen. 

Vierailija
10/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pelkään kaatumista. Kaaduin just tuossa viime viikolla, polvi "mustana" vähän. Onneksi huomenna lauhtuu. Jos näkisi lumen alle, onko jäätä.

Vierailija
11/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Minulla on yhdet kengät, joissa on ihan joku kumipohja ja niissä on ollut ihan mielettömän hyvä pito, mutta pohja on alkanut kulua eikä ne pidä yhtä hyvin.

Siis en pääse täältä kämpästä ulos nastakengillä, kun rapun lattiat tuhoutuu niistä, siksi en nastoja halua. En halua ilman kenkiä kävellä kuraisessa rapussa kumminkaan. 

Saa suositella hyviä pitäviä kumipohjia.

Vierailija
12/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastojen pito riippuu oleellisesti painosta. Läskeillä ne toimivat, mutta terveillä ihmisillä jopa liukkaammat, kuin pitäväpohjaiset kengät.

Vierailija
13/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä kaadut kun noin kovasti pelkäät. Sehän on ihan selvä, että muksahdat, mutta älä satuta itseäsi.

Vierailija
14/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaatunut, nilkka hajosi ja jalka oli kipsissä 6 viikkoa. Kiva, kun asunto on kolmessa kerroksessa. Titaanilla kasattiin ja vieläkin 4 vuoden jälkeen vaivaa välillä. Tulispa kesä.

Vierailija
15/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talojen pihat siis pahimmat ja parkkipaikat jos vie roskia. Samoin kaupan ja jalkakäytävän välinen osa. Ja myös sulaneet kinokset jotka tuovat jäätä. Alikulut, sillanalustat. Moni jalkakäytäväkin.

Vierailija
16/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en pelännyt kaatumista ja pyöräilinkin talvella tuosta vaan. N.6 vuotta sitten kaaduin pahasti hiihtäessä jäisessä  tosi mutkaisessa mäkilaskussa. Mursin häntäluuni ja löin pääni pahasti. Hampaistakin lähti paloja. Sen jälkeen pelko on ottanut vallan ja olen epävarma. Hiihtämään en ole enää mennyt ja pyöräilykin jäi. 

Vierailija
17/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää vaikka yks päivä kaaduin, ei muuta kuin ylös ja matka jatkuu. Jos kaatuu eikä ota käsillä painoaan vastaan ei mene mikään poikki. Kenkiin kyllä sen jälkeen laitoin liuku esteet.

Jos kasvot ja otsa menossa kohti maata, kyllä sitä ottaa käsillä vastaan.

Vierailija
18/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Minulla on yhdet kengät, joissa on ihan joku kumipohja ja niissä on ollut ihan mielettömän hyvä pito, mutta pohja on alkanut kulua eikä ne pidä yhtä hyvin.

Siis en pääse täältä kämpästä ulos nastakengillä, kun rapun lattiat tuhoutuu niistä, siksi en nastoja halua. En halua ilman kenkiä kävellä kuraisessa rapussa kumminkaan. 

Ne rapun lattiat siitä mihinkään tuhoudu ja vaikka tuhoutuukin, niin mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
19/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tossut jalkaan ja vaihdat kengät ulko-ovella, tai sitten sellaiset muoviset kertakäyttöiset suojat

en tiedä millaiset raput teillä on, mutta jos kerrostalossa asut, niin eiköhän siellä ole rapuissa aika kestävä materiaali

Vierailija
20/58 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tärähdys on myös inhottava päähän jos meinaa kaatua tai on jo maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi