Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehelle jarkea liikenteeseen? Aina pakko ajaa hieman ylinopeutta, aina pakko ohittaa, aina harmittaa kun joku jaa valoihin tien tukoksi.

Vierailija
02.03.2007 |

Mies ajaa paljon ja työkseen, joten en arvostele hänen ajotaitojaan, mutta jäin vain kerran miettimään, että paljonko tuolla hätäilyllä säästää aikaa. Luulisi olevan kivempaakin matkantekoa kun ottaisi ihan rauhassa kaikki tilanteet eikä yhdet nenän edestä vaihtuneet liikennevalot sapettaisi niin kamalasti. Kyydissä olisi ainakin mukavampaa, kun tehtäisiin ihan asennemuutos eli rauhassa liikenteessä. Itse ajelen aina just rajoitusten mukaan enkä koskaan yritä ehtiä hätäisesti jostain välistä vaan mielummin odottelen, eli olen varmaan jonkun mielestä tosi ärsyttävä töpeksijä ja tientukko.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä täällä puhuttiinkaan ENNAKOIMISESTA? Ja turvavälistäkin joku mainitsi?

Ja jos pimeys on niin totaalinen ettei valojakaan erota, niin syytä ajaa valoisalla tai hankkia paremmat lamput autoonsa.

Tiedät varmaan että matka on melkoinen. ja se sekunti menee kuskilla siihen reagoimiseen, sinä aikana auto on edennyt kymmeniä metrejä eli sen mitä valot näyttää pimeällä, oli ne kuinka hyvät tahansa! saa olla melkoinen kuski, että ehtii reagoida eikä täräytä perään!

Itse et varmaan ole koskaan joutunut tilanteeseen, jossa joku tulee perä edellä vastaan (koska olet itse se perä edellä ajaja?)? Suosittelen kokeilemaan. Ehkä mieli muuttuu.

Turvavälit pitää olla ja ennakoida pitää. Se ei aina riitä jos joku matelee moottoritiellä vastaan. Poliisit jopa sakottaa näitä liikenteen vaarantajia.

Vierailija
22/26 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

100km/h = 28m/s

120km/h = 33m/s

Itse olen ihan samanlainen? kuin aloituksessa. En tietty ruuhka-alueella aloita ohittelua, mutta jos siinä on jotain järkeä niin sitten....

Valitettavasti ajan aina tyhjillä teillä sen 10prossaa yli. Tiedän että periaatteessa väärin...

Taajamassa en kyllä kohella. Mitä siinä jos ap:n miehen ohitukset on vain 100% turvallisia eli turhia riskei ei kannata ottaa.

Olen itse ajanut isoa autoa joskus, niin sieltä kyllä iskostuu selkäytimeen että aina on kiire... huomaan liikenteen tientukot, eli ei tiedetä todellista nopeutta... monen auton mittarissa on jopa 10km/h heitto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut nuoruudesta ja nyt loistokuski kun ajaa rauhallisesti ennakoiden. Yleensä nämä törppöilijät eivät ole ammattilaisia.

Eli ajetaan ihan turhaan ylinopeutta vaarantaen muiden turvallisuuden.

Vaarallisia ovat myös hidastelijat, jotka aiheuttavat turhia jonoja ja vaarallisia ohitustilanteita kapeilla teillä, moottoriteistä puhumattakaan...

Vierailija
24/26 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein on persuksissa kiinni joku kiireinen, vaikka ajan rajoituksen tai hieman sen yli nopeudella. Tekis mieli jarruttaa, jotta tajuaisi olevan liian lähellä. Mitä jos tulis oikea jarrutustilanne. Se liimautus mun takapuskuriin kiinni.... PRKLE!

Vierailija
25/26 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittinen:

On esim. todella vaarallista ajaa moottoritiellä 80 kun muut ajaa 100. on kamalaa pimeällä kun yhtäkkiä huomaa, että hei se edellä ajanut tulee syliin, jarruta!!!! Ja mikä on reaktio jarruttajan takana?

Moottoritiellä yleensä kuitenkin ajetaan melko reippaasti, on todella vaarallista jurnuttaa perä edellä siellä muun liikenteen seassa.

Oletko huomannut että moottoritiellä ajelee aika paljonkin sellaisia ajoneuvoja joiden auto-kphtainen rajoitus on tuon 80km/h? Nämä ei kuitenkaan erityisesti vaaranna muuta liikenettä saatikka että poliisi jakelisi niille sakkoja!

Ja eihän siitäkään ole pitkä aika kun autokoulusta vasta päässeet ajeli 80-lätkän kanssa.

Ja mitä muihin tulee, on varmasti paljon vaarallisempaa ajaa liian kovaa omiin taitoihinsa nähden kuin ajella 100:n alueella 80:ä.

Vierailija
26/26 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kyseinen urvelo teki nopean jarrutuksen ihan ennen aikojaan!

Jono siis eteni hitaasti ja minulla oli tarpeellinen turvaväli ja näin jo edeltä, että kohta jono pysähtyy, mutta tämä torvelo todella heitti liinat tiskiin vaikka hänen edessään oli tilaa vielä vaikka kuinka paljon (ainakin kahden auton verran).

Ja voi juma - mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun seistä ruuhkautuneessa jonossa ja edellä ajava jättää liikennevaloissa kahden auton välin edellä seisovaan! Joku päivä vielä kiilaan tuollaisen torvelon eteen (jos vain kehtaan;).

Eikö näillä kuskeilla oikeasti käy yhtään mielessä, että siellä takana on yhtä lailla sitä jonoa ja jos jokainen jättäisi kahden auton välin valoissa seistessään, niin kukaan ei pääsisi koko illan aikana kotiin.

Turväväli pidetään AJETTAESSA, ei silloin, kun seistään paikoillaan!