Onko itsetehdyt Runebergin leivokset parempia kuin kaupan/konditorian?
Kommentit (50)
Riippuu kyllä tosi paljon. Sanoisin, että itsevalmistetut lyövät huonomman tason tortut, mutta eivät laadukkaampia konditorian tuotteita. Itse tehdyissä tahtoo myös olla vähän se ongelma, että tuoreus ei oikein säily kauaa ja se vaikuttaa heti makuun.
Maailma on mestareita täynnä. Liitypä jonnekin säästäjät ryhmään, kyllä löytyy näitä taitureita, jotka itse leikkaa omat hiukset paremmin, kuin ammattilainen. Taatusti löytyy joku, joka tekee nämäkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on parempaa itse tehtynä.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Todellisuudessa kotivehkeillä ei läheskään kaikkea saa valmistettua oikealla tavalla. Esim. Ne jotka väittää jotain kotitekoista peltipitsaa paremmaksi, kuin ravintolan pitsaa on kyllä denialisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.
Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.
Ehkä kyseessä on ollut tämä tuote (fifty fifty)
Tuskinpa tuota on ollut kaupan Runebergin aikaan:)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin kokista:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.
Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.
No kypsinä mä ainakin ne siihen rommiin kastan. Ja joskus punssiin. Ja joskus gold stike likööriin. Ite ku tekee, niin voi valita vapaasti.
Ajattelin tänä vuonna kokeilla omatekoisia. Mikä on laimennussuhde punssissa?
Vierailija kirjoitti:
Ja pienenä yksityiskohtana, se sokeripomadarinkula siinä hillon reunoilla. Ostettu pomada ei kovetu kuten pitää ja sen tekeminen itse sokerista vaatii kondiittorin kykyjä ja hyvin tarkan lämpömittarin.
Kaupassa myydään nytkin sellaisia jotka eivät ole kovettuneet, vaan sulavaa mössöä. Eivätkö leipomot osaakaan olla kondiittoritasoisia? Lisäksi minimaalinen määrä ja mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin kokista:)
Niinhän se on.
Itse teen esim. paremmat pullat, mutta en ole ihan varma päteekö noihin torttuihin. Vähän epäilen, ettei.