Jatkuva etikan käyttö huuhtelussa vahingoittaa pesukonetta
Tämä on fakta jonka korjaajat ja konevalmistajia allekirjoittavat. Älkää ihmetelkö sitten kun joudutte ostamaan koneen kolmen vuoden välein.
Kommentit (11)
Missä vaiheessa se vahinko näkyy?
t. 15v etikkaa huuhteluaineena käyttänyt ja kertaakaan konetta vaihtamatta
Vierailija kirjoitti:
5/5
Sopii guuglettaa niin todisteita löytyy.
Aika säälittävää antaa arvosana omalle aloitukselleen :D
Minulla ollut etikan käytöstä huolimatta sama kone pian 8 vuotta. Ap:n väite kolmen vuoden välein vaihdosta ei siis pidä paikkaansa.
Mäkin oon käyttänyt etikkaa nyt jo yli 14-vuotiaassa koneessa koko ajan ja hyvin pelaa.
AP llä ei ole mitään lähdettä...
Vain neuvo, että googlettakaa 😂
Uskon ennemmin käytännön kokemukseen kuin googleen. Ap:nkin hyvä oppia, että kaikki ei ole totta, mitä google kertoo.
Erittäin mieto happo, joka vielä vedellä laimenee, vahingoittaa siis ap:n mielestä teräksistä rumpua tai kumisia tiivisteitä tai muovisia letkuja?
Milläköhän logiikalla?
Lähinnä se etikka auttaa konetta pysymään puhtaampana, neutraloimalla ja poistamalla emäksisiä pesuainejäämiä. Vähän samaan tapaan kuin se sitruunahappo, jota valmistajat kyllä neuvovat käyttämään koneen puhdistukseen. Ja mitä silloin käytetään isompana pitoisuutena kuin etikkaa huuhteluun.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa se vahinko näkyy?
t. 15v etikkaa huuhteluaineena käyttänyt ja kertaakaan konetta vaihtamatta
Meillä vasta 12v täynnä ja etikkaa lotrataan reilusti kun perheessä on kolme urheilua harrastavaa lasta joiden treenivaatteiden hajut pysyvät paremmin kurissa.
Höpö höpö. Olen aina käyttänyt eteerisillä öljyillä hajustettua etikkaa huuhteluaineen tilalla, ja mun pesukone on lähes 20 vuotta vanha ja toimii hyvin edelleen.
5/5
Sopii guuglettaa niin todisteita löytyy.