Onko itsetehdyt Runebergin leivokset parempia kuin kaupan/konditorian?
Kommentit (50)
Mahdollisesti ehjä, mahdollisesti ei.
Rosten ok samoin Aschan. Veikkaan että Lidlille niitä tekee jompi kumpi, mutta ongelmana on että runebergintorttua ei pidä säilyttää niin kauan kuin kaupat säilyttävät.
Nauran aina kun joku on ihan itte tehnyt ja ne ovat jotain lättänöitä pieniä jossain paperivuoissa.
Vierailija kirjoitti:
Runebergintortut eivät ole mitään halpoja tehdä itse. Pähkinät, mantelit, hyvä korppu/kakkujauho, viina, sellainen hillo joka kestää paistamisen ym ym.
Ja ei, niitä EI TEHDÄ mihinkään paperiseen muffinssivuokaan. Pitää olla se oikea vormu.
Punssia ei edes myydä missään minipulloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.
Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.
Ehkä kyseessä on ollut tämä tuote (fifty fifty)
Riippuu mistä tykkää. Itse en välitä kostutuksesta ja pähkinöiden rouheus pitää tuntua sopivasti syödessä. Joten teen itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sama koskee laskiaispullia. Paljon parempia tehdasvalmisteisina.
Olen samaa mieltä laskiaispullista.
Olen leiponut jo vuosia itse Runebergin tortut.
Ohjeen sain aikoinaan lasteni päiväkodin kokeneelta keittäjältä. Hän leipoi niitä lapsille, ja hyvin maistuivat.
Hän antoi ohjeen meille, jotka halusimme itse niitä leipoa.
Helppoa, edullista ja hyvää. Yksikään ei ole koskaan valittanut
Kun ammattilainen osaa soveltaa ne ohjeet kotikäyttöön, niin eroa ei juuri huomaa, ehkä ainoastaan kondiittori.
Leivon muutenkin itse kaiken, voikeipäkakuista täytekakkuihin, pikkuleivistä leipiin, ja pullista pitzoihin ja piirakoihin.
Säästää, maistuu ja aina on tuoretta pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.
Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.
Ehkä kyseessä on ollut tämä tuote (fifty fifty)
Viinaan menee jo 16 euroa. Sillä saa jopa yhdeksän valmista torttua kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeen sain aikoinaan lasteni päiväkodin kokeneelta keittäjältä. Hän leipoi niitä lapsille, ja hyvin maistuivat.
Kun ammattilainen osaa soveltaa ne ohjeet kotikäyttöön, niin eroa ei juuri huomaa, ehkä ainoastaan kondiittori.
Leivon muutenkin itse kaiken, voikeipäkakuista täytekakkuihin, pikkuleivistä leipiin, ja pullista pitzoihin ja piirakoihin.
Pakastimessa oleva ei ole tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
Minäpää teen ruisleivät karkeasta jauhosta ja vielä mämmin itse. HÄHHÄHÄÄÄ!
Söin pellillisen itsetekemiä. Kaupasta ostetut jotenkin kökköjä. Tuore parempi.
Minusta ennen vanhaan ne eivät olleet kostutettuja. Nykyään kun lukee jotain porvoon ohjetta, siinä on mukana kostutus. Hiukan epäilen että alkuperäiset olivat kosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Söin pellillisen itsetekemiä. Kaupasta ostetut jotenkin kökköjä. Tuore parempi.
Omistatko runeberg-vuokia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette vaan osaa.
Leipomoiden kerma on kovempaa ja kiinteämpää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpää teen ruisleivät karkeasta jauhosta ja vielä mämmin itse. HÄHHÄHÄÄÄ!
Olen jopa tehnyt Panettonea jouluksi. HÄHHÄÄÄ!
Runebergintorttujen idea on se korkea kapea muoto. Muutenhan ne muistuttavat monia pähkinäkakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Runebergintortut eivät ole mitään halpoja tehdä itse. Pähkinät, mantelit, hyvä korppu/kakkujauho, viina, sellainen hillo joka kestää paistamisen ym ym.
Ja ei, niitä EI TEHDÄ mihinkään paperiseen muffinssivuokaan. Pitää olla se oikea vormu.
Muuten joo mutta sitä hilloa ei paisteta. Ellei tunge sitä myös sinne sisuksiin.
Tiedän, sehän tehdään niin että sokeria, jossa osa esim glukoosia, keitetään tarkalleen tiettyyn lämpötilaan ja sen jälkeen tulikuumaa seosta sitä vaivataan jossain tasolla kunnes syntyy valkoinen ja joustava massa. Kokeilin kerran, en aio tehdä toista kertaa.