Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsetehdyt Runebergin leivokset parempia kuin kaupan/konditorian?

Vierailija
21.01.2025 |

Miten on?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.

Vierailija
2/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa tehdä niin ovat todella paljon parempia.

Vierailija
4/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehtyihin leivoksiin saa laitettua alkoholipitoista rommia eikä mitään esanssia. Eli ovat parempia.

Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.

Vierailija
5/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sama koskee laskiaispullia. Paljon parempia tehdasvalmisteisina.

Vierailija
6/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt on parempia kuin useimmat kaupan versiot, mutta kyllä niitä huippuhyviä on kaupassakin.

Vierailija
7/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa. Jotkut myytävistä on kyllä aika lyömättömiä

Vierailija
8/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyviä, tänään tein pellillisen. 

Vierailija
9/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehdyt on parempia kuin useimmat kaupan versiot, mutta kyllä niitä huippuhyviä on kaupassakin.

Mistä kaupasta saa huippuhyviä?

Vierailija
10/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen alunperin rommi ole kuulunut. Siihen on kuulunut punssi ja sitä on imeytetty vasta kypsään leivonnaiseen.

No kypsinä mä ainakin ne siihen rommiin kastan. Ja joskus punssiin. Ja joskus gold stike likööriin. Ite ku tekee, niin voi valita vapaasti.

Vierailija
11/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä ap itse olet, vastaisitko omaan kysymykseesi?

Vierailija
12/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, miten hyviä osaa tehdä. Kaupasta ja konditorioista ostettaviakin löytyy monenlaisia, toiset parempia kuin toiset.

Vierailija
13/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaupasta saa huippuhyviä?

Valitettavasti en enää muista, kun söin vanhempieni luona viime vuonna. Äitini varmasti muistaa, mutta en jaksa sen takia soittaa. Kannattaa lukea ainesosaluetteloa hieman. Nämä oli ainakin ihan voihin leivottuja.

Vierailija
14/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runebergintortut eivät ole mitään halpoja tehdä itse. Pähkinät, mantelit, hyvä korppu/kakkujauho, viina, sellainen hillo joka kestää paistamisen ym ym. 

Ja ei, niitä EI TEHDÄ mihinkään paperiseen muffinssivuokaan. Pitää olla se oikea vormu.

Vierailija
15/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runebergintortut eivät ole mitään halpoja tehdä itse. Pähkinät, mantelit, hyvä korppu/kakkujauho, viina, sellainen hillo joka kestää paistamisen ym ym. 

Ja ei, niitä EI TEHDÄ mihinkään paperiseen muffinssivuokaan. Pitää olla se oikea vormu.

Sitä hilloa ei kyllä paisteta

Vierailija
16/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rakenne on valtavan tärkeä. Eli täytyy rouhia pähkinät ja mantelit juuri oikeanlaiseksi tai sitä ei synny. Helpommin sanottu kuin tehty. Erilaiset tehosekoittimet tekevät niistä hetkessä jauhoa tai sitten tulee epätasaisia rakeita.

Vierailija
17/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hilloa ei kyllä paisteta

Paistetaan jos sitä laitetaan sinne taikinan keskelle, niinkuin usein tehdään.

Vierailija
18/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienenä yksityiskohtana, se sokeripomadarinkula siinä hillon reunoilla. Ostettu pomada ei kovetu kuten pitää ja sen tekeminen itse sokerista vaatii kondiittorin kykyjä ja hyvin tarkan lämpömittarin.

Vierailija
19/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marian konditorian Runebergintortut ovat ihania.

Vierailija
20/50 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan sellaiseen voi lisätä itse hilloa lisää (olisko se vadelma) ja joku sokerimössö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi