Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Nimistä
02.03.2007 |
Olemme suomalainen perhe, jolla sattuu olemaan ruotsinkielinen sukunimi. Lapsemme nimi on sellainen, joka voidaan kirjoittaa yhdellä tai kahdella vokaalilla (tyyliin Eemil, Emil). Ollaanko me ihan outoja, kun valittiin se " suomalainen" kirjoitustapa?? Joka paikassa (apteekki, lääkäri, pankki,) ja vieraammat olettavat, että nimi kirjoitetaan yhdellä vokaalilla...
Tehtiinkö me nyt suurikin moka, joutuuko lapsi aina selittämään " kahdella Eellä" vaikka nimenomaan haluttiin välttää tällainen ;)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ja, joutuisi, vaikka teillä olisi suomalainen sukunimi.
Itse olen ikäni saanut selittää miten nimeni kirjoitetaan, vaikka nimi ei ole edes mikään harvinainen :-/