Vinkkaa paras liike alaselän alueen jumiin! SOS.
Olen yrittänyt venytellä tässä mutta tarvitsen jonkun hyvän liikkeen.
Alaselkä on jumissa niin, että tuntuu pahalta kävellä tai edes kääntää kylkeä makuulla ollessa. Takapuolenkin pyyhkiminen on hankalaa.. :D
Mikä olis hyvä täsmäliike tähän?
Kommentit (23)
Sciatic nerve flossing auttoi itsellä. Anteeksi kun en tiedä oikeaa nimeä, en ole asiantuntija.
Itsellä auttaa useasti etu- ja takareisien venyttely. Aina aina, mutta useasti.
Takareiden venytys, jalka penkille ja nojaa eteen päin.
Trump tanssi ja myös lantion heilutus ja pyöritys.
Perinteiset naimahommat,eikä ole edes vastenmielistä jumppaa.
Taivu seisoma-asennosta alaspäin ja riiputa koko ylävartaloasi lattiaa kohti omalla painollaan. Jousta vähän polvista, että venytys ei tunnu siellä jaloissa tai polvissa, vaan nimenomaan selässä.
Makaa selälläsi ja vedä jalat koukkuun rinnalle niin, että tunnet venytyksen oikeassa kohtaa selässä. Kääri kädet tarvittaessa jalkojen ympärille ja paina jalkoja rintaa vasten. Voi myös keinutella tässä kippura-asennossa sivusuunnassa ja sillä tavalla hieroa lattiaan sitä alaselkää.
Makaa selälläsi ja tee alavartalon kierto sivulle niin, että tunnet venytystä alaselässä, ja makaa siinä kiertoasennossa jonkun aikaa.
Tää tuntuu mulla myös alaselässä silloin, kun se on kunnolla jumissa. Eli syväkyykyssä rintarangan avaus.
Minun alaselkääni auttaa sen venyttäminen. Roikun rekkitangossa niin, että jalat ylettyvät reilusti maahan. Siteen yritän kävellä lattiaa pitkin eteenpäin käsillä tangosta kiinni pitäen.
Fyssari aikoinaan neuvoi tuon ja venyttää alaselkää tosi hyvin ja selkänikamien nestepussit jotenkin fyssarin mukaan aktivoituvat. Samalla se ainakin minulla venyttää lihaksia, rentouttaa ja vähentää kipua.
Tuo lantion pyöritys on hyvä konsti. Hula- yms. tanssin matkiminen, joka on taidettu tehdäkin alunperin juuri naisten lihaksiston hyväksi, eikä miesten silmäniloksii. Myös se perinteinen kissa-asento, jossa konttausasennossa selkä vuoroin pyöristetään ja laitetaan notkolle.
Minulla tuohon ei ole auttanut muu kuin aika. Melkein aina menee lähes viikko että helpottaa, jos tuo vaiva iskee.
Vierailija kirjoitti:
Perinteiset naimahommat,eikä ole edes vastenmielistä jumppaa.
Kun selkä on kunnolla jumissa, niin viimeinen asia mikä tulee mieleen on naiminen!
Raha-asiat kuntoon. Alaselän ongelmat heijastavat ongelmia raha-asioissa. Osuiko oikeaan?
Riittävä kävely päivittäin tepsii jo muutamassa päivässä.
Kiertoliike kivun sallimissa rajoissa.
Noniin tässä on nyt venytelty lattialla jalkoja koukistaen rintakehää kohti, lantioo työstetty ja pyöritelty, venytelty käsillä kohti katon rajaa ja pyöritelty selkää. Ehkä tämä tästä, ehkä hitusen helpotusta havaittavissa. Katselen YouTubesta videoita ja teen harjoitteluita tässä välillä.
Ap
Etureisien venyttäminen vois auttaa. Kokeile, et menetä mitään.