Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus ei aio poistaa työttömien velvoitetta hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
21.01.2025 |

Työttömän velvoite hakea tiettyä määrää työpaikkoja on tuonut yrityksille paljon turhia hakemuksia. Tämän on saanut tuta vastikään Kelan pääjohtajaksi hakenut Satonen. Pääjohtajan paikasta kilvoittelee hänen kanssaan yli sata hakijaa.

https://yle.fi/a/74-20138263

Raportoin juuri neljää aivan turhaa työhakemustani.

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän todella mielelläni neljä hakemusta kuukaudessa, jos saan muuten olla rauhassa. Ettei nyt taas alkaisi joku kurssitus ja kuntoutus. Myös idioottimaiset työtarjoukset voisivat myös pitää. Nyt on ollut rauhallisempaa. Parisen vuotta sitten olivat kimpussa kahden viikon välein.

N 61

Viaton, velaton ja täysissä järjissään.

OVE eläkkeellä.

Vierailija
82/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tuhosivat Suomen laiskottelullaan. Voisiko noilta ottaa kansalaisuuden pois ja karkotttaa mokomat saastat. Täällä ei tarvita toisten rahoilla lomailevia laiskureita.

Ei, vaan Persut ja Kokkareet ovat tuhonneet Suomen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette lähde ulkomaille töihin? Ihan perustoimintatapa jo 70-luvulla työttömille. 

Mikset itse lähde, jos ulkomailta kerran saa työpaikan ihan vain menemällä ulkomaille? 

Olen jo ulkomailla. Hain kyllä Suomesta käsin paikan, haastattelu etänä. Paikan saatuani menin paikalle paria päivää ennen, olin katsellut asuntoja valmiiksi ja elin ekan viikon vain halvassa bb:ssä. Ei ollut vaikeaa.

Kysyin, miksi et lähde ulkomaille töihin. En kysynyt, missä olet tai miten hait nykyistä työpaikkaasi. Opettele ymmärtämään, mitä kysytään äläkä sössötä, että töihin voi vain lähteä, kun et itsekään ole siihen pystynyt. 

?? Siis miksi lähtisin uudelleen, kun kerran jo lähdin ulkomaille töihin, muutin työn vuoksi pois Suomesta. Olen nyt työssä täällä. 

Vierailija
84/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette lähde ulkomaille töihin? Ihan perustoimintatapa jo 70-luvulla työttömille. 

Mikset itse lähde, jos ulkomailta kerran saa työpaikan ihan vain menemällä ulkomaille? 

Olen jo ulkomailla. Hain kyllä Suomesta käsin paikan, haastattelu etänä. Paikan saatuani menin paikalle paria päivää ennen, olin katsellut asuntoja valmiiksi ja elin ekan viikon vain halvassa bb:ssä. Ei ollut vaikeaa.

Ulkomailla=oman kotimaan ulkopuolella. Eli tervetuloa tänne ulkomaille eli Suomeen töihin. Sinun mielestäsihän täältä saa töitä vain menemällä töihin. Ihan perusjuttuja 70-luvullakin. 

Mitä sekoilet, en ole Suomessa. Vaan tein työnhakuprosessin Suomesta

Jos et ole Suomessa, Suomi on sinulle ulkomaa. Opettele hyvä lapsi äidinkieltäsi. 

Vierailija
85/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tuhosivat Suomen laiskottelullaan. Voisiko noilta ottaa kansalaisuuden pois ja karkotttaa mokomat saastat. Täällä ei tarvita toisten rahoilla lomailevia laiskureita.

Sinä syyllistyt laiskaan ajatteluun.

Pitäisi olla niitä töitä, JOIDEN PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA. Ei semmoisia edelleenkään riitä kaikille.

Vierailija
86/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kauheaa, jos hakee töitä, niin sattuisi saamaan töitä. Riski on aina olemassa.

Ei nyt niinkään. Hain juuri entiseen ( yli kymmenen vuoden takaiseen) työpaikkaani 3- 6 kk kesätöihin. Olen tosi kiinnostunut, vanhat jäärät pomot on vaihtuneet, olen joskus poikennut moikkaamassa vanhoja työkavereita. Vaan saattaa olla 100- 200 hakijaa... Aika tuurin peliä työnantajallakin jos sattuvat osumaan oikeaan henkilöön. Kyllä aina asennoidun töihin lähtemään kun sen yhden hakemuksen kuussa teen. Sopivia paikkoja on vaan tosi vähän ja monen alan työt käy.

Vierailija
87/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kasvattaa lapset Suomessa, lähellä perhettäni. Toki nyt näyttää siltä ettei se välttämättä ole mahdollista

Ei ole mahdollista enää kaikille, tai ennemminkin niin että haluatko että lapset kasvaa työttömän vanhemman narratiivissa Suomessa vai saa mieluummin kokemuksen siitä, että on tapoja ratkaista ongelmat? 

On ylellinen ajatus ainakin itselleni, että olisin saanut kasvattaa lapset yhdessä kodissa tai edes Suomessa. Meidän oli pakko työn vuoksi muuttaa, lapset ovat saaneet silti hienon elämän ja hyvän koulupolun.

Sitä tässä mietitään, että minkälaisia valintoja tehdään. En näe syytä asua Suomessa jos tehdään tällaista politiikkaa kuin nyt tehdään. Saman tien voi sitten asua maassa jossa on helpompaa tulla toimeen.

Vierailija
88/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, miksi et lähde ulkomaille töihin. En kysynyt, missä olet tai miten hait nykyistä työpaikkaasi. Opettele ymmärtämään, mitä kysytään äläkä sössötä, että töihin voi vain lähteä, kun et itsekään ole siihen pystynyt. 

?? Siis miksi lähtisi

Ethän lähtenyt. Sinä teit työhakemuksen Suomesta käsin ja vasta saatuasi paikan, lähdit ulkomaille. Nyt sitten kuvittelet, että töihin voi tuosta vain lähteä, vaikka ei olisi työpaikkaa tiedossa. Etkä tajua, että silloin 70-luvulla, kun sinä lähdit oli ihan eri tilanne kuin 2020-luvulla. 

Vierailija
89/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT VAAN KAIKKI TEHTAILEMAAN HAKEMUKSIA SINNE TÄNNE TONNE JA VIELÄ TUONNEKIN.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
90/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siksi, että töihin ei voi lähteä sen enempää Suomessa kuin muuallakaan maailmassa ilman, että olemasa työpaikka, jonka kanssa on työsopimus. Toinen syy on se, että elämme 2020-luvulla, emme 70-luvulla 

Ruotsiin, Tanskaan, Norjaan ym työllistyy kyllä nytkin helposti. 

Sinäkö palkkaat sinne ihmisen, joka osaa vain suomea? 

Jos osaa vain suomea, pitää uusia peruskoulu. Mikäli osaaminen on noin heikolla tasolla, ei ihme ettei työllisty. 

Vierailija
91/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla vähintään 4 hakemusta päivässä

Työnantajat on varmaan samaa mieltä. Tällä olisi työllistävä vaikutus kun joka firmaan pitäs palkata turhien hakemusten perkaamiseen tekijä tai kaks

Vierailija
92/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siksi, että töihin ei voi lähteä sen enempää Suomessa kuin muuallakaan maailmassa ilman, että olemasa työpaikka, jonka kanssa on työsopimus. Toinen syy on se, että elämme 2020-luvulla, emme 70-luvulla 

En, mutta työnantajani palkkasi. :) Mikäs vastarannan kiiski sinä olet? Keksit päästäsi esteitä työn teolle! 

Ihan vain hakemuksen pistät sisään, peruskoulun enkulla ja ruotsilla pärjää pitkälle.

Vierailija
93/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 v. pitkäaikaistyöttömän, jolla on terveysrajoitteita, mahdollisuudet työllistyä vapailla markkinoilla kokopäivätöihin on käytännössä nolla. Tietäähän sen itsekin.

Ainoat vaihtoehdot työllistyä olis yrittäjäluontoinen ja freelancer- tyyppinen homma. Mutta näistä putoaa hyvin helposti tyhjän päälle, koska systeemi on luotu sellaiseksi. 

Onko tämä tässä tilanteessa tarkoituksenmukaista mietin? 

Vierailija
94/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
95/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa vain suomea, pitää uusia peruskoulu. Mikäli osaaminen on noin heikolla tasolla, ei ihme ettei työllisty. 

Eli tajusit itsekin, ettei Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaankaan tuosta vaan työllisty. Ja nyt sitten kiukuttelet minulle, kun todistin väitteesi helposta työnsaannista vääräksi. Katsos, lapsipieni, kun työnsaanti on helppoa vasta sitten, jos työpaikan saa automaattisesti, vaikka osaisi vain suomea. 

Vierailija
96/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, miksi et lähde ulkomaille töihin. En kysynyt, missä olet tai miten hait nykyistä työpaikkaasi. Opettele ymmärtämään, mitä kysytään äläkä sössötä, että töihin voi vain lähteä, kun et itsekään ole siihen pystynyt.&n

Sinulla taitaa olla jotain isompia ongelmia kuin työttömyys. En viitsi keskustella tuollaisen riehuvan sekopään kanssa. Juttusi ovat aivan sekavia.

Vierailija
97/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tajusit itsekin, ettei Ruot

Huomaa että olet vanhempaa ikäpolvea, jos sinulla tosiaan on sellainen käsitys että työnhaun pitää olla automaattista jotta se on helppoa. Mitäs seuraavaksi? Työnhaku on helppoa vasta jos töitä saa helposti ilman mitään koulutusta ja vaivannäköä tai työhaastattelua? 

Vierailija
98/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Suomessa on peruskoulussa opetettu norjaa tai tanskaa? Ruotsia en itse osannut edes silloin, kun pääsin peuskoulusta pois. Se, että pääsee peruskoulun läpi ei vielä tarkoita, että osaisi ruotsia työkieleksi vaadittavalla tasolla. Vai opetettiinko sinulle peruskoulussa esimerkiksi se, mikä on sydämen vajaatoiminta tai keskuslaskimokatetri ruotsiksi? :D

Vierailija
99/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tajusit itsekin, ettei Ruot

Mistä sait päähäsi, että työllistyminen on kenellekään helppoa? Ei se ole. Muut vain näkevät tarvittavan vaivan, vaikka sitten etsien työpaikan Suomen rajojen ulkopuolelta. Moni työtön ei viitsi nähdä aidosti vaivaa. 

Vierailija
100/240 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miiksi pitäisi, piankos sitä neljää hakee?

En käsitä miksi työttömät valittaa, jos ei muuta tekemistä tarvitse tehdä.

Se juuri kun ei tahdo löytyä neljää lähellekään itseä sopivaa paikkaa lähistöltä. Muutto tai uudelleenkoulutus on jo iän takia poissuljettuja. No hukkuuhan työnantajat hakemuksiin eikä monet heti laita edes paikkoja ilmoille vaan koittavat löytää tekijöitä omien verkostojensa avulla. Olen ehkä elämässäni saanut kaksi itse löytämääni ja hakemaani työpaikkaa. Muuten suhteilla tai jonkun vinkkaamana. Voihan sitä hakea mitä vaan mutta turhaa touhua kaikille.