Hallitus ei aio poistaa työttömien velvoitetta hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa.
Työttömän velvoite hakea tiettyä määrää työpaikkoja on tuonut yrityksille paljon turhia hakemuksia. Tämän on saanut tuta vastikään Kelan pääjohtajaksi hakenut Satonen. Pääjohtajan paikasta kilvoittelee hänen kanssaan yli sata hakijaa.
Raportoin juuri neljää aivan turhaa työhakemustani.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Aivan kauheaa, jos hakee töitä, niin sattuisi saamaan töitä. Riski on aina olemassa.
Yli 50 vuotias, ei pelkoa työllistymisestä. Tv: rekryfirma.
Vierailija kirjoitti:
Miksette lähde ulkomaille töihin? Ihan perustoimintatapa jo 70-luvulla työttömille.
Mikset itse lähde, jos ulkomailta kerran saa työpaikan ihan vain menemällä ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette lähde ulkomaille töihin? Ihan perustoimintatapa jo 70-luvulla työttömille.
Sinäkö maksat matkat? Ja ei, ei todellakaan ollut perustoimintaan 70-luvulla. 70-luvulla kun Suomessa sai töitä ihan vain kävelemällä firmaan ja kysymällä paikkaa.
Työtön saa tukea ulkomailla työn etsintään. :)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kasvattaa lapset Suomessa, lähellä perhettäni. Toki nyt näyttää siltä ettei se välttämättä ole mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse lähde, jos ulkomailta kerran saa työpaikan ihan vain menemällä ulkomaille?
Olen jo ulkomailla. Hain kyllä Suomesta käsin paikan, haastattelu etänä. Paikan saatuani menin paikalle paria päivää ennen, olin katsellut asuntoja valmiiksi ja elin ekan viikon vain halvassa bb:ssä. Ei ollut vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siksi, että töihin ei voi lähteä sen enempää Suomessa kuin muuallakaan maailmassa ilman, että olemasa työpaikka, jonka kanssa on työsopimus. Toinen syy on se, että elämme 2020-luvulla, emme 70-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö maksat matkat? Ja ei, ei todellakaan ollut perustoimintaan 70-luvulla. 70-luvulla kun Suomessa sai töitä ihan vain kävelemällä firmaan ja kysymällä paikkaa.
Työtön saa tukea ulkomailla työn etsintään. :)
Mistä? Laita heti linkki siihen rahastoon, josta maksetaan lennot ja hotellit jne. Lähden heti huomenna maailmanympärysmatkalle työnhakuun, jos joku maksaa matkat ja majoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo ulkomailla. Hain kyllä Suomesta käsin paikan, haastattelu etänä. Paikan saatuani menin paikalle paria päivää ennen, olin katsellut asuntoja valmiiksi ja elin ekan viikon vain halvassa bb:ssä. Ei ollut vaikeaa.
Ulkomailla=oman kotimaan ulkopuolella. Eli tervetuloa tänne ulkomaille eli Suomeen töihin. Sinun mielestäsihän täältä saa töitä vain menemällä töihin. Ihan perusjuttuja 70-luvullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kasvattaa lapset Suomessa, lähellä perhettäni. Toki nyt näyttää siltä ettei se välttämättä ole mahdollista
Ei ole mahdollista enää kaikille, tai ennemminkin niin että haluatko että lapset kasvaa työttömän vanhemman narratiivissa Suomessa vai saa mieluummin kokemuksen siitä, että on tapoja ratkaista ongelmat?
On ylellinen ajatus ainakin itselleni, että olisin saanut kasvattaa lapset yhdessä kodissa tai edes Suomessa. Meidän oli pakko työn vuoksi muuttaa, lapset ovat saaneet silti hienon elämän ja hyvän koulupolun.
Pitäisi olla vähintään 4 hakemusta päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siksi, että töihin ei voi lähteä sen enempää Suomessa kuin muuallakaan maailmassa ilman, että olemasa työpaikka, jonka kanssa on työsopimus. Toinen syy on se, että elämme 2020-luvulla, emme 70-luvulla
Ruotsiin, Tanskaan, Norjaan ym työllistyy kyllä nytkin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin, miksi et lähde ulkomaille töihin. En kysynyt, missä olet tai miten hait nykyistä työpaikkaasi. Opettele ymmärtämään, mitä kysytään äläkä sössötä, että töihin voi vain lähteä, kun et itsekään ole siihen pystynyt.
Työttömät tuhosivat Suomen laiskottelullaan. Voisiko noilta ottaa kansalaisuuden pois ja karkotttaa mokomat saastat. Täällä ei tarvita toisten rahoilla lomailevia laiskureita.
NYT VAAN KAIKKI TEHTAILEMAAN HAKEMUKSIA SINNE TÄNNE TONNE JA VIELÄ TUONNEKIN.
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä muuta kuin menet sinne ja ilmoitat tulevasi töihin. Mitään työhakemuksia ei tarvita, sen kuin vain lähdet töihin.
Vierailija kirjoitti:
No muuten ihmiset ei hakisi työpaikkoja ollenkaan. Toisekseen jos olisin päättämässä niin tuommoiset saisivat karenssin jotka eivät hae niihin mihin on edes jotenkin realistista päästä.
Kokeile itse olla työtön ensin ja hakea niitä ns "realistisia" paikkoja. Niihin on satoja hakijoita, jopa niihin, joihin otetaan vain työtön työnhakija. Jos olet yli 30-vuotias, olet pahnan pohjimmainen, yli viisikymppisenä täyttä saastaa työmarkkinoilla, samoin, jos sinulla on rakoitteita( esim fyysisiä sairauksia), vaikka työkoke.uksesi ja koulutuksesi ja muu osaamisesi olisi juuri sitä,mitä työssä vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla=oman kotimaan ulkopuolella. Eli tervetuloa tänne ulkomaille eli Suomeen töihin. Sinun mielestäsihän täältä saa töitä vain menemällä töihin. Ihan perusjuttuja 70-luvullakin.
Mitä sekoilet, en ole Suomessa. Vaan tein työnhakuprosessin Suomesta käsin. Paikan saatuani muutin pois Suomesta.
Ei pidä ryhtyä nurkkakuntaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö palkkaat sinne ihmisen, joka osaa vain suomea?
Miiksi pitäisi, piankos sitä neljää hakee?
En käsitä miksi työttömät valittaa, jos ei muuta tekemistä tarvitse tehdä.
Nykyään monet "avoimet työpaikat" ovat näiden vuokrafirmojen ilmoituksia joissa haetaan porukkaa heidän listoilleen, elikkä kyseessä ei ole työpaikka vaikka se on sellaiseksi ilmoitettu, tämän huomaa nopeasti selailemalla työmarkkinatorin ilmoituksia. Klikkasin tänäänkin kahta ilmoitusta ja molemmat linkit johtivat samalle rekryfirman sivulle eikä kumpikaan ilmoitus ollut työpaikka.
Kuinka moni "työpaikka" on itse asiassa tuollainen puijaus?