Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin Nordean ID laitteen

Vierailija
21.01.2025 |

Tlasin Nordean ID laitteen asiakaspalvelusta, kauankohan tuon aktivointi

koodin tulo kestää, lähettävät teksti viestinä.

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nordean sivuilla ja tilaat sieltä. Näin minä tein. Tosin soittivat sitten muutaman päivän päästä ko. asiasta.

Hei!

Miten tulee toimia kun haluaa tilata ID-laitteen Nordean omilta sivuilta ?

Kiitos etukäteen jos joku fiksu vastaa.

Itselle asiakaspalvelija chatissa pyysi saada soittaa. Sanoi, että tilaukset tehdään aina puhelimitse. En tivannut syytä eikä kertonut. Ei kysynyt mitään perusteluja miksi haluan laitteen.

- Kiitos vastauksesta!

Vierailija
102/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Id-laite on hyvä. Ei kannata asentaa mitään tärkeää puhelimelle.

Seniilit vanhukset jakavat toisilleen neuvoja, voi miten söpöä

Mitkä seniilit vanhukset? Täytin 60 v.enkä ole ikinä laittanut mitään tärkeää puhelimelle. Enkä aiokkaan asentaa. Oon tähänkin asti pystynyt maksamaan KAIKEN pankkikortilla. Ja pankkiasiat hoidan KOTONA. Yks mun ystävä olis halunnut että ostan hänelle jotain kun olin kaupassa. Inisi että hän voi siirtää rahat tililleni puhelimella. Vastasin ettei mulla ole mobiilipankkia. Säästyin siis tuoltakin. Tulkoot itse paikan päälle ostamaan tuotteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankilla ei ole tunnuslukulaitetta, vaan kaikki toimii edelleen avainlukulistalla. Sillä paperisella. Ja hyvin toimii. Mieheni on melkein kateellinen minulle. Itse on Nordean asiakas. 

Vierailija
104/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys Nordean ID-laitteen postitse saaneille:

Tuleeko se ID-laite jaettuna omasta asunnon postiluukusta/omaan postilaatikkoon 

vai  pitääkö se noutaa jostain postin pakettiautomaatista ehkä kilometrien päästä ja ehkä nopeastikin. - Tällä olisi minulle merkitystä siihen milloin minun ehkä kannattaisi tilata se laite. KIITOS. 

Vierailija
105/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vai  pitääkö se noutaa jostain postin pakettiautomaatista ehkä kilometrien päästä ja ehkä nopeastikin. - Tällä olisi minulle merkitystä siihen milloin minun ehkä kannattaisi tilata se laite. KIITOS. 

Tuli postilaatikko. Pieni paketti, siis niin pieni, että mahtuu postiluukustakin.

Vierailija
106/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea ei anna tilata ID-laitetta varalle (edes maksua vastaan ) jos olet jo ladannut puhelimellesi ID-sovelluksen.

Vierailija
107/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle asiakaspalvelija chatissa pyysi saada soittaa. Sanoi, että tilaukset tehdään aina puhelimitse. En tivannut syytä eikä kertonut. Ei kysynyt mitään perusteluja miksi haluan laitteen.

-  Asiakaspalvelija kertoi ettei ID-laitetta lähetetä koska asiakkaan puhelimessa on jo sovellus jota on onnistuneesti käyttänyt.

Käytännössä siis tämä tarkoittaa että varalle et ID-laitetta saa jos puhelimen kanssa hankaluutta? Edes maksua vastaan.

Vierailija
108/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Meilläpä tilaus ei onnistunutkaan. Asiuakaspalvelija kertoi että lähtökohtaisesti ID-laitetta ei saa Nordealta jos on jo ladannut sovelluksen puhelimeensa ja onnistunut käyttämään sitä. Edes varalle laitetta ei saa eikä maksua vastaan jos puhelimen kanssa välillä hankaluutta?

Vierailija
109/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä tilaus ei onnistunutkaan, sillä asiakaspalvelija kertoi, että lähtökohtaisesti Nordealta ei laitetta asiakas saa jos hän on jo ladannut sovelluksen puhelimeensa ja onnistunut sitä käyttämään onnistuneesti.

Eli ID- laitetta ei voi asiakas tilata edes maksua vastaan varalle mikäli puhelimen kanssa tulee hankaluutta.

Vierailija
110/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää noutaa lähimmästä toimipisteestä!

Vierailija
111/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tilata Nordean ID-laitteen, mutta en saanut sitä koska asiakaspalvelija tarkisti että minulla oli jo puhelimessa sovellus.

Vierailija
112/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Id-laite on hyvä. Ei kannata asentaa mitään tärkeää puhelimelle.

- Seniilit vanhukset jakavat toisilleen neuvoja, voi miten söpöä-

- Sinäkin vielä ikäännyt jonain päivänä. Toivotaan että söpösti.  Tiesitkö että on olemassa myös sairaita nuoria ihmisiä joille ylimääräinen näppäily on vaikeaa?

Vierailija
113/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole fiksua olla nykyaikana pelkän puhelimen varassa. Niin paljon niitä varastetaan ja hajoaa.

ID-laite varalta on ihan ok asia, iso harmi jos sitä ei Nordeasta saakaan jos on sovellus puhelimessa.

Vierailija
114/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii toimipistehaulla !

Vierailija
115/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille tullut avattuja ID-laitteita?

Tilasin kesäkuussa ensimmäisen ja siitä näki, että teippi oli katkaistu ja päälle laitettu uusi teippi. 

Soitin pankkiin ja kysyin onko haittaa? Onko laite sieluton. Asiakasneuvoja ei osannut vastata vaan lähetti uuden laitteen. 

Uudessa laitteessa sama juttu. Teippi katkaistu ja päälle laitettu uusi teippi. Molemmat teipit on läpinäkyviä, joten päällimmäisen teipin läpi näkyy, että alempi on katkaistu ja peitetty uudella teipillä. 

Onko teillä samoin? (En jaksaisi soittaa uudelleen pankkiin, kun ei sielläkään  ollut tietoa.)

Vierailija
116/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealta sentään saa tilattua Id-laitteen. En löytänyt tietoa Osuuspankin vastaavasta laitteesta.

- jos olet laittanut sovelluksen puhelimeesi , et saa

Vierailija
117/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postiluukusta tulee.

Vierailija
118/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postiluukusta tulee.

Ei kaikkialla !

Vierailija
119/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään tullut avattua pakettia. Kysyin tuossa jo aiemmin. 

Mulle tullut kahdesti. 

Vierailija
120/159 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä vähän epäselvä, miten tämä uus id laite toimii ja miten käytetään? Voiko sen siis ottaa jo käyttöön vai onko parempi odottaa syksyyn? Ilmeisesti tällä skannataan kameralla jotain qr koodeja kun maksetaan. Aika outoa minusta ja tää entinen laite oli ihan hyvä.

Siihen vanhaan valkoseen tunnuslukulaitteeseen ei voi vaihtaa paristoja mutta uuteen ID-laitteeseen voi joten se kestää pitempään ja on myös turvallisempi käyttää koska ruudussa lukee mihin palveluun olet kirjautumassa. Helppo käyttää, suuntaa vain laitteen kameran kohti qr-koodia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän