Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin Nordean ID laitteen

Vierailija
21.01.2025 |

Tlasin Nordean ID laitteen asiakaspalvelusta, kauankohan tuon aktivointi

koodin tulo kestää, lähettävät teksti viestinä.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Äiti sai viime viikolla aktivointikoodin puhelimeensa tekstiviestinä. Väittää, ettei vielä ole tilannut uutta laitetta. Oli käynyt viime viikolla pankissa. Onkohan käynyt niin, että hälle on tuo laite tilattu eikä oikein ole ymmärtänyt asiaa? No, odotellaan tuleeko laite postissa tällä viikolla. Ikää 84.

Arvelen, että pankki lähettää ne kaikille, jotka eivät selvästikään käytä pankkia puhelimen kautta. Esim. juuri niille,jotka hoitavat asioita pankkikonttorissa. Laitteiden vaihtuminen on kuitenkin lähellä.

Vierailija
82/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danskebakilla on tunnuslukulaite myös. Hyvin on toiminut, puhelimeen en ota mitään sovelluksia.

Nordean tunnuslukulaite ei toimi enää loppuvuodesta, jokaisen Nordean asiakkaan pitää tilata joko id laite tai asentaa sovellus 

Milloinkas tälläinen tieto on kuullut? Itse olen Nordean tunnuslukulaitteen käyttäjä enkä ole kuullutkaan. En käytä älypuhelinta.

Sen valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu 15.9.2025. Sitä ennen tulee tilata se uusi musta tai älypuhelimeen hankkia appi. Mun pitää myös tilata toi musta laite. Sen tilaus on tehty älyttömän vaikeaksi, ainoastaan asiakaspalvelijan kautta. Pankkiinhan ei enää pääse edes sisään kävelemällä ja sen tilaamaan. Eli saat jonottaa joko puhelimessa tai chatissa. Yritin chattirobootin avulla, se ei millään ymmärtänyt että en halua käyttää älypuhelin appi vaan haluan sen mustan laitteen. Se laittoi mut sitten jonoon asiakaspalvelijalle siellä chatissa. En jaksanut silloin jonottaa. Miksi ihmeessä laitetta ei vaan voi tilata verkkopankissa yhdellä napin painalluksella. Onko tehty vaikeaksi jotta mahdollisimman moni pakon sanelemana siirtyy mobiiliappiin😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordealta sentään saa tilattua Id-laitteen. En löytänyt tietoa Osuuspankin vastaavasta laitteesta.

Osuuspankilla on tunnuslukulista käytössä.

Vierailija
84/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin id-laitteen, eikä sillä sisäänkirjautuminen onnistu. Vanha valkoinen tunnuslukulaite on toiminut erinomaisesti monta vuotta. Uudistus varmaan siksi, että Nordeassa kuvitellaan että jokin QR-ominaisuus avaa taivaspaikan. No ei avannut. 

Sen on tarkoitus tehdä asioinnista turvallisempaa. Toivottavasti se toteutuu. Kaikenlaiset petokset ovat nykyisin niin yleisiä, että jotkut valtiot ovat nyt havahtuneet tähän.

Vierailija
85/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki halutaan nykyään kytkeä tavalla tai toisella puhelimeen: pankkiasiat, maksaminen, liput, henkilötodistukset, kanta-asiakkuus jne.? Puhelinta vaativan palveluntarjoajan pitäisi sitten tarjota myös toimintavaihtoehto siinä tapauksessa, että puhelin rikkoutuu vai varastetaan. Nyt siitä ongelmatilanteesta selviytyminen on ihmisen omalla vastuulla eikä se välttämättä ole helppoa, varsinkaan on vieraalla paikkakunnalla.

Jep ja iso ongelma tulee sillä hetkellä kun kännykkä jää sen verran vanhaksi että sitä ei voi enää päivittää ja sitten ei enää pääse näihin palveluihin käsiksi kun appi vaatii päivitystä toimiakseen

Vierailija
86/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aktivointikoodi parin päivän sisällä tilauksesta, itse laite ei ole vielä tullut.

Vierailija
87/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin. Ystävän luona eilen keskusteltiin aiheesta, kertoi hirvittävästä vänkäämisestä, eikö voi käyttää puhelinta. Itse kun soitin, niin asiakaspalvelija sanoi:"Ok, lähetetään. Odotellaan.

Vierailija
88/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hajuakaan. Mulla on joku laite, mutta sitä koodia en muista koskaan saaneeni. Ehkä se tulee postissa, ehkä ei?

Tekstarina tulee se aktivointikoodi jo ennen laitteen saapumista.

Vierailija
89/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danskebakilla on tunnuslukulaite myös. Hyvin on toiminut, puhelimeen en ota mitään sovelluksia.

Nordean tunnuslukulaite ei toimi enää loppuvuodesta, jokaisen Nordean asiakkaan pitää tilata joko id laite tai asentaa sovellus 

Milloinkas tälläinen tieto on kuullut? Itse olen Nordean tunnuslukulaitteen käyttäjä enkä ole kuullutkaan. En käytä älypuhelinta.

Tilaa se uusi laite nordealta. Vähän monimutkainen systeemi, mutta toimii ilmeisesti.

Vierailija
90/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee ihan Nordean sivuilla:

"30.3.2025 alkaen valkoisella tunnuslukulaitteella ei voi enää kirjautua mobiilipankkiin. Jos haluat jatkaa mobiilipankin käyttöä, sinun tulee ladata Nordea ID -sovellus puhelimeen tai tablettiin. "

"15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu kokonaan. Varmista tätä ennen, että sinulla on käytössäsi joko Nordea ID -s

Ei tarvitse puhelimeen mitään ladata vaan tilaat sen uuden laitteen. Ei kaikki ihmiset halua pankkiasioitaan puhelimella hoitaa vaikka olisikin älypuhelin käytössä.

Vierailija
91/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee ihan Nordean sivuilla:

"30.3.2025 alkaen valkoisella tunnuslukulaitteella ei voi enää kirjautua mobiilipankkiin. Jos haluat jatkaa mobiilipankin käyttöä, sinun tulee ladata Nordea ID -sovellus puhelimeen tai tablettiin. "

"15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu kokonaan. Varmista tätä enn

Tilaa se uusi laite ei sun tarvitse nordean vuoksi uutta puhelinta ostaa. 

Vierailija
92/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan kuulua siihen senioriryhmään henkisesti, koska en ymmärtänyt miten pitää tunnistautua puhelimessa. Olen vammainen ja pystyn käyttämään puhelinta vain puhumiseen. En tajua kun sanotaan näppäile sovellukseen jotain kun minulla ei ole puhelimessa sovellusta? 

Jos nyt joku sitten veetuilematta osaisi neuvoa miten toimia. Haluan siis yksinkertaisesti tilata uuden id laitteen kotiin, en pelata ristinollaa puhelinrobotin kanssa kännykällä.

Laita tietokoneella viesti nordealle, että halut sen laitteen tilata. Sieltä Nordean sivuila viestit kohdasta laitat viestin asiasta. Saattavat soittaa sinulle vielä asian tiimoilta, kun olet viestin laittanut.

Vierailija
93/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni sai tuollainen kapineen postissa. Tietäkö joku, pitääkö nimenomaan olla tietokone (pöytäkone/läppäri), että voi kirjautua vai onko tabletti riittävä? Itsellä ei ole tietokonetta, eikä aleta yhden kapineen takia ostamaan. 

Eli jos menee tabletilla Kelan sivuille, antaako kirjautua?

Ei kelan sivuilla kirjautumiseen pankkia tarvita. Kannattaa käyttää mobiilivarmennetta.

Vierailija
94/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää tilata soittamalla eikö netissä olisi helpompaa? 

40min jono.

Nordean osaaminen ala-arvoista!

Menet nordean sivuilla ja tilaat sieltä. Näin minä tein. Tosin soittivat sitten muutaman päivän päästä ko. asiasta.

Vierailija
95/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin id-laitteen, eikä sillä sisäänkirjautuminen onnistu. Vanha valkoinen tunnuslukulaite on toiminut erinomaisesti monta vuotta. Uudistus varmaan siksi, että Nordeassa kuvitellaan että jokin QR-ominaisuus avaa taivaspaikan. No ei avannut. 

Sen on tarkoitus tehdä asioinnista turvallisempaa. Toivottavasti se toteutuu. Kaikenlaiset petokset ovat nykyisin niin yleisiä, että jotkut valtiot ovat nyt havahtuneet tähän.

Kuvitellaan että kun asiat on monimutkaisempia ne olis vaikeampia huijareillekin. Asiakkaat vaan hämmentyy ja hämmentynyt asiakas on helpompi uhri. Uudessa laitteessa ei ole mitää mikä parantaisi tietoturvaa vanhaan tunnuslukulaitteeseen verrattuna.

Vierailija
96/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjauduin verkkopankkiin puhelimessa ihan selaimen kautta. (En käytä mobiilipankkia.) Chat botille sanoin haluavani ID laitteen. Yhdisti "ihmischattiin" ja asiakaspalvelija kysyi voiko soittaa. Sanoin kyllä. Noin minuutin päästä soitti. Ei mitään tenttausta tai kyselyitä. Sanoi, että tulee n. 2 viikossa ja tekstarina koodi. Homma vei 5 minuuttia.

t. seniili, jolla muutama satatuhatta osakkeissa ja reissaan ympäri maailmaa, niin en viitsi koko omaisuutta ja sen hoitoa jättää yhden välineen varaan. ( Kun toisella puolella maailmaa hukkaat puhelimen niin ainoa keino päästä jatkamaan pankkiasioita on matkustaa Suomeen. Jos samalla menee kortit, niin milläs suljet ne.)

Vierailija
97/159 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin laitteen. Sain jo aktivointikoodin parissa päivässä tekstiviestinä.

Vierailija
98/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laite on suorastaan ilouutinen heille, joilla esimerkiksi sairaus mikä aiheuttaa käsien tärinää tai pahaa reumaa sairastaville joille kaikenlainen pieni näppäily on kivuliasta. Esimerkiksi nivelreuma aiheuttaa jäykkyyttä ja turvotusta juurikin sormissa joilla tulisi näppäillä. Puhumattakaan rappeuttavasta nivelrikosta. 

Taitaa tulla Nordean hittilaitteeksi tämä. Takuulla tulee olemaan suosittu.

Hyvä Nordea!

Vierailija
99/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nordean sivuilla ja tilaat sieltä. Näin minä tein. Tosin soittivat sitten muutaman päivän päästä ko. asiasta.

Hei!

Miten tulee toimia kun haluaa tilata ID-laitteen Nordean omilta sivuilta ?

Kiitos etukäteen jos joku fiksu vastaa.

Vierailija
100/159 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Miten tulee toimia kun haluaa tilata ID-laitteen Nordean omilta sivuilta ?

Kiitos etukäteen jos joku fiksu vastaa.

Itselle asiakaspalvelija chatissa pyysi saada soittaa. Sanoi, että tilaukset tehdään aina puhelimitse. En tivannut syytä eikä kertonut. Ei kysynyt mitään perusteluja miksi haluan laitteen.