Tilasin Nordean ID laitteen
Tlasin Nordean ID laitteen asiakaspalvelusta, kauankohan tuon aktivointi
koodin tulo kestää, lähettävät teksti viestinä.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Nordea id-sovellus on huono siinä jos puhelin katoaa/menee rikki. Omakohtainen kokemus kuukauden takaa. En päässyt hoitamaan pankkiasioita ollenkaan ennen kuin ne koodit tuli postissa. Eikä sieltä edes tullut ne ensimmäisellä kerralla, piti tilata toiseen kertaan. Puhelimessa ei pysty tunnistautumaan edes asiakaspalveluun ilman sitä sovellusta.
Ja siksi Id-laite tai sovellus vanhassa wifillä toimivassa puhelimessa hätätilanteiden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danskebakilla on tunnuslukulaite myös. Hyvin on toiminut, puhelimeen en ota mitään sovelluksia.
Nordean tunnuslukulaite ei toimi enää loppuvuodesta, jokaisen Nordean asiakkaan pitää tilata joko id laite tai asentaa sovellus
Siis menenkö pankkiin sitä pyytämään, jos ei puhelimella saa sitä tilattua?
ilman puhelinta et pääse sinne pankkiinkaan, koska sinne on tilattava se aika...toki voit jonkun muun puhelimella sen ajan tilata, mutta mihin numeroon se aktivointikoodi sulle siinä tapauksessa lähetetään...
..jokaisen Nordean asiakkaan pitää tilata joko id laite tai asentaa sovellus
ilman puhelinta et pääse sinne pankkiinkaan, koska sinne on tilattava se aika...toki voit jonkun muun puhelimella sen ajan tilata, mutta mihin numeroon se aktivointikoodi sulle siinä tapauksessa lähetetään.
- Kun ID-laite on varalla jo valmiina, ei joudu pulaan tuollaisessa tilanteessa . Siis jos on mahdollista se ID-laite varalle tilata.
Eikö tuokin ole pitkälti työttömien ja vähävaraisten laite puhelinliittymän takia joka puuttuu?
Vastaan itselleni. En ole ap.
Soitin Nordeaan. Oli hyvä asiakasneuvoja, joka löysi tiedon, että tunnuslukulaitteeseen on syötetty asiakkaan käyttäjätunnus. Eli se mun yksilöllinen käyttäjätunnus on laitteessa.
Sen jälkeen paketti avataan vielä sovitusti, jotta saadaan sisälle laitettua käyttöohje ja sitten paketti suljetaan uudelleen. (Tästä siis johtui se, että eka teippi oli avattu.)
Vierailija kirjoitti:
Soitin Nordeaan. Oli hyvä asiakasneuvoja, joka löysi tiedon, että tunnuslukulaitteeseen on syötetty asiakkaan käyttäjätunnus. Eli se mun yksilöllinen käyttäjätunnus on laitteessa.
Sen jälkeen paketti avataan vielä sovitusti, jotta saadaan sisälle laitettua käyttöohje ja sitten paketti suljetaan uudelleen. (Tästä siis johtui se, että eka teippi oli avattu.)
Niin tunnuslukulaitteeseen joka on se valkoinen mutta nyt oli puhetta nordea ID-laitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tunnuslukulaitteeseen joka on se valkoinen mutta nyt oli puhetta nordea ID-laitteesta.
Minä kysyin kyllä id-laitteesta sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä tilaus ei onnistunutkaan, sillä asiakaspalvelija kertoi, että lähtökohtaisesti Nordealta ei laitetta asiakas saa jos hän on jo ladannut sovelluksen puhelimeensa ja onnistunut sitä käyttämään onnistuneesti.
Eli ID- laitetta ei voi asiakas tilata edes maksua vastaan varalle mikäli puhelimen kanssa tulee hankaluutta.
Eihän siinä ole sitten muuta mahdollisuutta kuin luopua kaikesta Nordean asiakkuudesta ja vaihtaa pankkia, jos id-sovellus ei toimi muuta kuin silloin kuin sitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys Nordean ID-laitteen postitse saaneille:
Tuleeko se ID-laite jaettuna omasta asunnon postiluukusta/omaan postilaatikkoon
vai pitääkö se noutaa jostain postin pakettiautomaatista ehkä kilometrien päästä ja ehkä nopeastikin. - Tällä olisi minulle merkitystä siihen milloin minun ehkä kannattaisi tilata se laite. KIITOS.
Se pitää noutaa lähimmästä toimipisteestä!
Tuo on kyllä aika epämääräisesti ilmaistu.
Vierailija kirjoitti:
Halusin tilata Nordean ID-laitteen, mutta en saanut sitä koska asiakaspalvelija tarkisti että minulla oli jo puhelimessa sovellus.
Pitäneeköhän matkustaa retkelle pankin konttoriin jos sellaisen onnistuu löytämään ja pyytää sitä asiakaspalvelijaa kokeilemaan jos hän onnistuisi saamaan sen sovelluksen toimimaan, mahdollisesti jopa pari kertaa peräjälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teille tullut avattuja ID-laitteita?
Tilasin kesäkuussa ensimmäisen ja siitä näki, että teippi oli katkaistu ja päälle laitettu uusi teippi.
Soitin pankkiin ja kysyin onko haittaa? Onko laite sieluton. Asiakasneuvoja ei osannut vastata vaan lähetti uuden laitteen.
Uudessa laitteessa sama juttu. Teippi katkaistu ja päälle laitettu uusi teippi. Molemmat teipit on läpinäkyviä, joten päällimmäisen teipin läpi näkyy, että alempi on katkaistu ja peitetty uudella teipillä.
Onko teillä samoin? (En jaksaisi soittaa uudelleen pankkiin, kun ei sielläkään ollut tietoa.)
Laitteet ovat kaikki samanlaisia eli sieluttomia siihen saakka kunnes laitat aktivointikoodin.
Oletko varma asiasta? Ihmettelen, että pankissa ei tiedetty, vaan lähetettiin uusi laite
Kuvastaakohan tuo laajemminkin Nordean pankkitoimintaa, puuhastelevat jotain mutta eivät tiedä mitä puuhastelevat.
Vierailija kirjoitti:
Tulikohan tuossa termit eli laitenimitykset oikein.
Se TUNNUSLUKULAITE kun poistuu käytöstä ja tilalle tulee mahdollisena ID-LAITE (jos nyt suostuvat siellä pankissa sen asiakkaalle antamaan).
Vierailija kirjoitti:
vai pitääkö se noutaa jostain postin pakettiautomaatista ehkä kilometrien päästä ja ehkä nopeastikin. - Tällä olisi minulle merkitystä siihen milloin minun ehkä kannattaisi tilata se laite. KIITOS.
Kiitos kyselyyni vastanneille.
Vierailija kirjoitti:
Käytössäni on tunnuslukulaite, läpyskä. Erittäin hyvä. Sitten toimittivat pankista tämmöisen vähän isomman laitteen jossa qr koodi. Ei toiminut ollenkaan. Siirryin takaisin käyttämään läpyskää. Mihin sitä nyt ollaan vaihtamassa?
Se tumma laite joka sinulle toimitettiin on juuri se ID-laite, mikä korvaa entisen "läpyskän." Syyskuussa et pysty läpyskää enää käyttämään. Googlaa: "Nordea ID-laitteen aktivointi", ehkä sitten saat uuden laitteen toimimaan. Youtubessa on ohjevideokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danskebakilla on tunnuslukulaite myös. Hyvin on toiminut, puhelimeen en ota mitään sovelluksia.
Nordean tunnuslukulaite ei toimi enää loppuvuodesta, jokaisen Nordean asiakkaan pitää tilata joko id laite tai asentaa sovellus
ilman puhelinta et pääse sinne pankkiinkaan, koska sinne on tilattava se aika...toki voit jonkun muun puhelimella sen ajan tilata, mutta mihin numeroon se aktivointikoodi sulle siinä tapauksessa lähetetään...
Ei ole tarvetta mennä mihinkään pankkiin, kun Nordean sivuilla kerrotaan että ID-laitteen saa tilattua soittamalla 0200 3000 numeroon, tunnistautumatta. Sieltä ymmärtääkseni vastaa ihan oikea ihminen, joten hänelle voi kertoa oman numeronsa mihin aktivointikoodi lähetetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää noutaa lähimmästä toimipisteestä!
Tuo on kyllä aika epämääräisesti ilmaistu.
Tulee postissa
"Kiva", kun vanhemmalta ihmiseltä mennyt terveys, eikä enää pysty käyttämään puhelinta. Yritettiin auttaa, mutta muut eivät asiakaspalvelijan mukaan saa olla auttamassa puhelimessa ja vanhan laitteen kanssa tunnistautumisessa. Pankkiinkaan ei pääse, joten jää kaikki tekemättä ja id-laitteet saamatta. Ei siitä laitteen käytöstä enää varmaan mitään tulisikaan, mutta nyt ei enää varsinkaan pääse verkkopankkiin.
Vetää mielen synkäksi kyllä nämä muutokset, miten vaikuttaa vanhuksiin.
"Halusin tilata Nordean ID-laitteen, mutta en saanut sitä koska asiakaspalvelija tarkisti että minulla oli jo puhelimessa sovellus."
Sano, että se puhelin hajosi ja ostit uuden joka ei ole älyluuri.
Käytössäni on tunnuslukulaite, läpyskä. Erittäin hyvä. Sitten toimittivat pankista tämmöisen vähän isomman laitteen jossa qr koodi. Ei toiminut ollenkaan. Siirryin takaisin käyttämään läpyskää. Mihin sitä nyt ollaan vaihtamassa?