Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa, someriitelyä

Vierailija
21.01.2025 |

Kaksi ystävystä ovat ajautuneet riitoihin. Ovat tutustuneet somessa ja olleet läheisiä. A on auttanut B:tä paljon mm. muutossa. Syyskuussa A tilasi yhteisten tuttujen kautta ulkomailta eräänlaisen tornin. B näki näitä tuttuja aiemmin, joten otti tornin heiltä kotiinsa, jotta A:lla on lyhyempi matka hakea ne. A ei saanut haettua niitä viikkoihin, kun auto oli rikki ym. B kysyi, voisiko ostaa A:lta siitä kiekon, mutta A kieltäytyi.

Tammikuussa matkustivat molemmat samaan paikkaan Suomessa, ja A pyysi tuomaan tornin hänelle sinne. B ei tuonut, omien sanojen mukaan tuli kiire lähtö, eikä muutenkaan kokenut velvollisuudekseen sitä kuljetella, vaan totesi että A saa itse hakea sen hänen luotaan. Tästä A repi kunnolla pelihousunsa ja avautui aiheesta somessa. Epäili, että B on käyttänyt pussit eikä niitä enää edes ole. Kertoi, ettei aio niitä hakea, mutta B tulee silti olemaan ne hänelle velkaa. Samalla esti B:n sometileillään. B esitti tähän vastineensa näyttäen, että torni on hänellä edelleen avaamattomana ja sen olisi saanut hakea. Mutta koska näin ei tapahdu, kertoi maksavansa tornin hinnan A:lle ja pitävänsä sen itse.

Jos jaksoit lukea niin ajatuksella, että sait kuviosta selvän, kumman puolella olisit pelkästään näillä tiedoin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin torni? 

Vierailija
2/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A vaikutti hankalalta ja sekopäältä, joten B:n. Näillä tiedon rippeillä.  

Tuli mieleen tornista ja pusseista nuuskatorni, liekö se sitten tämän kyseinen kiistanalainen esine 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi sekoittaa muita omiin päihdejuttuihinsa. En olisi kummankaan puolella, jos kaksi ihmistä riitelee keskenään niin ei ulkopuolisten pidä mitään puolia valita. 

Vierailija
4/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä A ei ole useampaan kuukauteen saanut aikaiseksi omaansa hakea, niin turha itkeä jos toinenkaan ei sitä käteen toimita. Jos tuote olisi ollut niin tärkeä, olisi varmasti asian tavalla tai toisella hoitanut. Eli jos nyt pakko olisi joku puoli valita, niin ehdottomasti B.

Vierailija
5/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin torni? 

Nuuskatorni varmaan.

Vierailija
6/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin torni? 

Nuuskatorni varmaan.

Tai siis onkin, tuollahan sanotaan "käyttänyt kaikki pussit", joten nuuskasta kyse. Olisi voinut ap sen aloitukseen kirjotitaa.

Vierailija
7/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin torni? 

Nuuskatorni varmaan.

Tai siis onkin, tuollahan sanotaan "käyttänyt kaikki pussit", joten nuuskasta kyse. Olisi voinut ap sen aloitukseen kirjotitaa.

Ap tässä, juu en arvannut laittaa suoraan, kun sensuuri on täällä joskus vähän hassu. Ajattelin tehdä asian selväksi vähän toisin sanoin. Kiitos mielipiteistä tähän asti, kirkastavat kyllä asiaa. Molemmat henkilöt ovat siis minulle tuttuja ja sinänsä "samanarvoisia". Kiinnostaa vain miltä tilanne kumpaakaan tuntematta näyttäisi.

Vierailija
8/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea, liian sekavaa. vetäkää turpaan molempia.

Vierailija
9/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vaikuttavat aika dramaattisilta, mutta sanoisin että B on järkevämpi.

Vierailija
10/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko sitten aina riidellä ja etsiä syyllisiä? Kuulostaa niin alkukantaiselta peniksien/tissien kolistelulta

Vierailija
11/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan ole oikeassa. Miksi B työnsi nokkansa asiaan ja otti tornin sen tuoneilta, kun ei itse kuitenkaan mitenkään sitten edistänyt A:n saamista. Kysyikö edes A:n mielipidettä asiasta? A on myöskin ollut saamaton.

En ole kummankaan puolella.

Vierailija
12/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nämä ovat jotain 14-vuotiaita? Ei kukaan aikuinen tuollaisia draamaile.

Vierailija
13/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut paljoa aikuisia elämäsi aikana nähdä?

Vierailija
14/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

B puolella. A vaikuttaa ihan sekopäiseltä, reaktio on ku jollain narkilla tai muulla epätasapainoisella. B toki ois voinu sen tullessaan samaan paikaan ottaa mukaan, erikoista ettei voinut, mutta A reaktio silti liioiteltu.

Vierailija
15/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että tässä on joku oikea ongelma. En nähnyt sitä. Ja seuraava.

Vierailija
16/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi sekaantua toisten riitoihin mitkä eivät minua mitenkään koske eli pysyisin puolueettomana.

Vierailija
17/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevät aikuiset eivät, wt-henkiset sen sijaan kyllä.

Vierailija
18/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki ole kuitenkin lopputulokseen tyytyväisiä? 

Vierailija
19/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa selvää jutusta. Ei ole aikaa lukea tarpeeksi, kun tekstiä on paljon ja menen sekaisin kumpi on kumpi - ellei ole keksitty nimi. Homma vaan ei toimi niiden kahden välillä ja sellaiset diilit eivät jatkossa kannata. Mitään pakkoja ei ole mihinkään suuntaan, että toinen pyytelisi jotain, kun toinen ei halua. Ehkä heidän vanhemmat auttavat tai sitten ei. 

Vierailija
20/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää sopivasti juuri tällä hetkellä, kun kaverilla on minun luonani tavaroita, mitä ei saa aikaiseksi hakea pois. Minusta minulla ei ole mitään velvollisuutta kuljetella niitä hänelle tai edes hänen menojensa mukaan, mutta pian on varmaan pakko, kun en halua hillota niitä ikuisuutta täälläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme