Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuullista kahvi ja laskiaispulla 12€

Vierailija
21.01.2025 |

Kirpaisi mutta maksoin kun en kehdannut lähteä pois kahvilasta.

Kommentit (369)

Vierailija
181/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt koko totuus ja missä näin oli. Erikoiskahvi? Kahvin koko? Mitkä olivat pullan ja kahvin hinnat erikseen?

Porissa. Mukillinen tavallista kahvia, kahvi ja laskiaispulla oli yhteishinta TARJOUS.

No eihän kukaan tuota maksa. Esim City-marketissa normi kaffi 1.50.

mietihän- miksi marketeissa ja kahviloissa onkaan eri hinnat. mieti naama seinään päin, tuu pois kun hokaamalla hokaaat

Ei maksa vaivaa. En mieti.

Vierailija
182/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maksaa noin paljon? Tavallinen juhlamokka mukillinen maksaa korkeintaan 4€ Helsingissäkin paraatipaikoilla ja laskiaispullia 5-6€. Saati sitten jossain Porissa. Taisi olla Porvoon pullakahvit.

Riippuu pullan täytteistäkin,onko aitoa kermaa, koko, idyllisen pikkukahvilan vuokra on ehkä korkeampi. Käsityö kuin liukuhihnalla tehty. Miljöö,kuten kulttuuriperinöllinen kohde jne. Työvoimakustannukset ja kuinka paljon voi itse tehdä, siivouskulut, alvit, eläkemaksut... Yirttäjälle paljoakan jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukaissut mutta kai nyt jokunen nero on käynyt kommentoimassa kuinka itse tekemällä tulee halvemmaksi?

Se on järkeenkäypää. Neroutta se ei ole.

Ei vaan kotona tekemisellä ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.

Vierailija
184/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maksaa noin paljon? Tavallinen juhlamokka mukillinen maksaa korkeintaan 4€ Helsingissäkin paraatipaikoilla ja laskiaispullia 5-6€. Saati sitten jossain Porissa. Taisi olla Porvoon pullakahvit.

Riippuu pullan täytteistäkin,onko aitoa kermaa, koko, idyllisen pikkukahvilan vuokra on ehkä korkeampi. Käsityö kuin liukuhihnalla tehty. Miljöö,kuten kulttuuriperinöllinen kohde jne. Työvoimakustannukset ja kuinka paljon voi itse tehdä, siivouskulut, alvit, eläkemaksut... Yirttäjälle paljoakan jää.

Ja aina voi äänestää jaloillaan, onko hinta kohdillaan.

Vierailija
185/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustelussa on ääripäät eli tosi halpa tai tosi kallis. Eikö kahvilahinnoissa voisi mahdollisesti olla jotain tuolta väliltä esim. 7,90 euroa tai enintään 9,90 euroa? Minun kipurajani on suunnilleen tuossa.

Niin niissä pääsääntöisesti onkin. Mutta siitä ei synny jännittävää väittelyä, joten...

Vierailija
186/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukaissut mutta kai nyt jokunen nero on käynyt kommentoimassa kuinka itse tekemällä tulee halvemmaksi?

Se on järkeenkäypää. Neroutta se ei ole.

Ei vaan kotona tekemisellä ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.

On tekemistä. Kotona tehty on kohtuuhintaista verrattuna aloituksen kahvilahintaan samasta setistä.

Vierailija
187/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on jo lounaan hinta ja lounaaseen kuuluu aina kahvi ja usein makea jälkiruoka. 

Minusta tuollaisen kombon todellinen arvo on 5€.

jaa toi  kustannuksille, riittää ja jää yrittäjälle mitä. nythän ei puhuta kotipullasta litra maituu ja dronninholmii ja viespiä väliin.. entäs ne yrittäjän kulut. Ei se mitään älä mee. On kuitenkin kävijöitä jotka haluaa nauttia miljööstä, ehkä hyvistä raaka-aineista, aitoa kermaa, erityisesti valittu hillo-manteli. Passaamisesta, saa mennä valmiille. Ehkä tinkii jostain muusta seuraavana pv. Jokin H- hetki. Kausituote kuitenkin. Kesällä siten mansikkakakkua. elikkä jos pari kertaa vuodessa kävisi kausituotteita ottamassa ( marjapullat) ja ei röökaa, ei liiemmin dokaa, maltillinen kulutus vaikka vähävarainen, niin onnistuu

Vierailija
188/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä saa päätä hakata seinään näiden eurot-markoiksi- mummeleiden kanssa kun vertaavat omaan palkkaansa näitä hintoja.

Tekis mieli kaivaa vuoden 2000 laskut heille esille ja näyttää mitä silloin maksoi vuokra, vesi, sähkö, tilitoimisto-ja mainoskulut, verotus (alv) yms. Kulut tässä kiinteistössä josko alkaisivat ymmärtää miksi sitä kahvia ja pullaa ei voi enää myydä samalla hinnalla kuin markka aikana. Mutta tuskin.

Olen eri mutta olin hinnoittelemassa kahvikupillista euroon siirryttäessä. Ensin merkittiin kahdella valuutalla jolloin hinta oli verrannollinen. Kun siirryttiin varsinaisesti euroihin niin markan kahvista tehtiin 60 sentin kahvi koska "summa pieneni tai vaikutti pienemmältä" eikä se juuri asiakkaita haitannut.

-eri

Kyllä minä ainakin huomasin et monessa paikassa se 1 markan kahvi oli aika pian 1 euron kahvi. Siis hinta nousi 6 kertaiseksi.

Monessa 1 markan kahvipaikassa? Ei niitä nyt niin monta ollut! Kyllä ne normaalihinnat oli yleensä 3-4 markkaa kupilliselta vuonna 2021. 

Vierailija
189/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin niin on sitten rahaa. Vinkujat voi muuttaa muualle tai pitää turpansa rullalla. Elätte  kuitenkin veronmaksaijen rahoilla loispklet

Vierailija
190/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipähän ole vassareita norkoilemassa kahvilassa näillä hinnoilla.

Niin, eihän esim. Lillä tai Sannulilla ole tuollaista summaa 

Vierailija
191/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin tuollaisesta annoksesta 4,50-7,20 euroa tavallisessa kahvilassa.

Vierailija
192/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on jo lounaan hinta ja lounaaseen kuuluu aina kahvi ja usein makea jälkiruoka. 

Minusta tuollaisen kombon todellinen arvo on 5€.

jaa toi  kustannuksille, riittää ja jää yrittäjälle mitä. nythän ei puhuta kotipullasta litra maituu ja dronninholmii ja viespiä väliin.. entäs ne yrittäjän kulut. Ei se mitään älä mee. On kuitenkin kävijöitä jotka haluaa nauttia miljööstä, ehkä hyvistä raaka-aineista, aitoa kermaa, erityisesti valittu hillo-manteli. Passaamisesta, saa mennä valmiille. Ehkä tinkii jostain muusta seuraavana pv. Jokin H- hetki. Kausituote kuitenkin. Kesällä siten mansikkakakkua. elikkä jos pari kertaa vuodessa kävisi kausituotteita ottamassa ( marjapullat) ja ei röökaa, ei liiemmin dokaa, maltillinen kulutus vaikka vähävarainen, niin onnistuu

Sinä se jaksat. Tuliko konkka alta aikayksikön? 

Vierailija
193/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina mukana termospullo ja kaupasta haen pari laskiaispullaa evääksi. Mukava herkutella vaikka kaupungilla kirjastossa tai vaikka Kaivopuiston rannassa.

Vierailija
194/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin niin on sitten rahaa. Vinkujat voi muuttaa muualle tai pitää turpansa rullalla. Elätte  kuitenkin veronmaksaijen rahoilla loispklet

Kaamea hinta pullakahvista. En ostais.

Vierailija
195/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kaikki kallista. Mistä noita toisten rahoilla eläviä maanvaivoja oikein sikiää. Mikseivät ne mene töihin ja lopeta tuhoamasta Suomen taloutta.

Vierailija
196/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina mukana termospullo ja kaupasta haen pari laskiaispullaa evääksi. Mukava herkutella vaikka kaupungilla kirjastossa tai vaikka Kaivopuiston rannassa.

Minulla on jotain juotavaa aina reissuilla mukana ja pikkupurtavaa. Se on todella kätevää ja edullista.

Vierailija
197/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä hintaa. Mutta muista silti vaatia, miten kahvilatyöntekijöiden ja/tai leipomotyöntekijöiden palkat on surkeita ja yritysten pitäisi maksaa kunnon palkkaa.

Vierailija
198/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle kaikki on kaikki kallista. Mistä noita toisten rahoilla eläviä maanvaivoja oikein sikiää. Mikseivät ne mene töihin ja lopeta tuhoamasta Suomen taloutta.

Miten tää liittyy aloitukseen?

Vierailija
199/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se leivon pellillisen pullaa muutamalla markalla. Joskus pannaan hilloa ja kermavaahtoa väliin. Sitten keitetään mokkakoffeet ja nautitaan. Syödään toisetkin pullat jos mieli tekee. Ei maksa montaa markkaa.

Vierailija
200/369 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksenä tästä kaikesta pitänee tehdä se, että toimeentulotukia on ainakin Porissa nostettava, koska sosiaaliturvan asiakkailla ei ole varaa 12 euron kahviin ja laskiaispullaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi