Onko kohtuullista kahvi ja laskiaispulla 12€
Kirpaisi mutta maksoin kun en kehdannut lähteä pois kahvilasta.
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Missä maksaa noin paljon? Tavallinen juhlamokka mukillinen maksaa korkeintaan 4€ Helsingissäkin paraatipaikoilla ja laskiaispullia 5-6€. Saati sitten jossain Porissa. Taisi olla Porvoon pullakahvit.
Riippuu pullan täytteistäkin,onko aitoa kermaa, koko, idyllisen pikkukahvilan vuokra on ehkä korkeampi. Käsityö kuin liukuhihnalla tehty. Miljöö,kuten kulttuuriperinöllinen kohde jne. Työvoimakustannukset ja kuinka paljon voi itse tehdä, siivouskulut, alvit, eläkemaksut... Yirttäjälle paljoakan jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukaissut mutta kai nyt jokunen nero on käynyt kommentoimassa kuinka itse tekemällä tulee halvemmaksi?
Se on järkeenkäypää. Neroutta se ei ole.
Ei vaan kotona tekemisellä ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maksaa noin paljon? Tavallinen juhlamokka mukillinen maksaa korkeintaan 4€ Helsingissäkin paraatipaikoilla ja laskiaispullia 5-6€. Saati sitten jossain Porissa. Taisi olla Porvoon pullakahvit.
Riippuu pullan täytteistäkin,onko aitoa kermaa, koko, idyllisen pikkukahvilan vuokra on ehkä korkeampi. Käsityö kuin liukuhihnalla tehty. Miljöö,kuten kulttuuriperinöllinen kohde jne. Työvoimakustannukset ja kuinka paljon voi itse tehdä, siivouskulut, alvit, eläkemaksut... Yirttäjälle paljoakan jää.
Ja aina voi äänestää jaloillaan, onko hinta kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustelussa on ääripäät eli tosi halpa tai tosi kallis. Eikö kahvilahinnoissa voisi mahdollisesti olla jotain tuolta väliltä esim. 7,90 euroa tai enintään 9,90 euroa? Minun kipurajani on suunnilleen tuossa.
Niin niissä pääsääntöisesti onkin. Mutta siitä ei synny jännittävää väittelyä, joten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukaissut mutta kai nyt jokunen nero on käynyt kommentoimassa kuinka itse tekemällä tulee halvemmaksi?
Se on järkeenkäypää. Neroutta se ei ole.
Ei vaan kotona tekemisellä ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.
On tekemistä. Kotona tehty on kohtuuhintaista verrattuna aloituksen kahvilahintaan samasta setistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jo lounaan hinta ja lounaaseen kuuluu aina kahvi ja usein makea jälkiruoka.
Minusta tuollaisen kombon todellinen arvo on 5€.
jaa toi kustannuksille, riittää ja jää yrittäjälle mitä. nythän ei puhuta kotipullasta litra maituu ja dronninholmii ja viespiä väliin.. entäs ne yrittäjän kulut. Ei se mitään älä mee. On kuitenkin kävijöitä jotka haluaa nauttia miljööstä, ehkä hyvistä raaka-aineista, aitoa kermaa, erityisesti valittu hillo-manteli. Passaamisesta, saa mennä valmiille. Ehkä tinkii jostain muusta seuraavana pv. Jokin H- hetki. Kausituote kuitenkin. Kesällä siten mansikkakakkua. elikkä jos pari kertaa vuodessa kävisi kausituotteita ottamassa ( marjapullat) ja ei röökaa, ei liiemmin dokaa, maltillinen kulutus vaikka vähävarainen, niin onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä saa päätä hakata seinään näiden eurot-markoiksi- mummeleiden kanssa kun vertaavat omaan palkkaansa näitä hintoja.
Tekis mieli kaivaa vuoden 2000 laskut heille esille ja näyttää mitä silloin maksoi vuokra, vesi, sähkö, tilitoimisto-ja mainoskulut, verotus (alv) yms. Kulut tässä kiinteistössä josko alkaisivat ymmärtää miksi sitä kahvia ja pullaa ei voi enää myydä samalla hinnalla kuin markka aikana. Mutta tuskin.
Olen eri mutta olin hinnoittelemassa kahvikupillista euroon siirryttäessä. Ensin merkittiin kahdella valuutalla jolloin hinta oli verrannollinen. Kun siirryttiin varsinaisesti euroihin niin markan kahvista tehtiin 60 sentin kahvi koska "summa pieneni tai vaikutti pienemmältä" eikä se juuri asiakkaita haitannut.
-eri
Kyllä minä ainakin huomasin et monessa paikassa se 1 markan kahvi oli aika pian 1 euron kahvi. Siis hinta nousi 6 kertaiseksi.
Monessa 1 markan kahvipaikassa? Ei niitä nyt niin monta ollut! Kyllä ne normaalihinnat oli yleensä 3-4 markkaa kupilliselta vuonna 2021.
Menkää töihin niin on sitten rahaa. Vinkujat voi muuttaa muualle tai pitää turpansa rullalla. Elätte kuitenkin veronmaksaijen rahoilla loispklet
Vierailija kirjoitti:
Eipähän ole vassareita norkoilemassa kahvilassa näillä hinnoilla.
Niin, eihän esim. Lillä tai Sannulilla ole tuollaista summaa
Minä maksaisin tuollaisesta annoksesta 4,50-7,20 euroa tavallisessa kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jo lounaan hinta ja lounaaseen kuuluu aina kahvi ja usein makea jälkiruoka.
Minusta tuollaisen kombon todellinen arvo on 5€.
jaa toi kustannuksille, riittää ja jää yrittäjälle mitä. nythän ei puhuta kotipullasta litra maituu ja dronninholmii ja viespiä väliin.. entäs ne yrittäjän kulut. Ei se mitään älä mee. On kuitenkin kävijöitä jotka haluaa nauttia miljööstä, ehkä hyvistä raaka-aineista, aitoa kermaa, erityisesti valittu hillo-manteli. Passaamisesta, saa mennä valmiille. Ehkä tinkii jostain muusta seuraavana pv. Jokin H- hetki. Kausituote kuitenkin. Kesällä siten mansikkakakkua. elikkä jos pari kertaa vuodessa kävisi kausituotteita ottamassa ( marjapullat) ja ei röökaa, ei liiemmin dokaa, maltillinen kulutus vaikka vähävarainen, niin onnistuu
Sinä se jaksat. Tuliko konkka alta aikayksikön?
Mulla on aina mukana termospullo ja kaupasta haen pari laskiaispullaa evääksi. Mukava herkutella vaikka kaupungilla kirjastossa tai vaikka Kaivopuiston rannassa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niin on sitten rahaa. Vinkujat voi muuttaa muualle tai pitää turpansa rullalla. Elätte kuitenkin veronmaksaijen rahoilla loispklet
Kaamea hinta pullakahvista. En ostais.
Köyhälle kaikki on kaikki kallista. Mistä noita toisten rahoilla eläviä maanvaivoja oikein sikiää. Mikseivät ne mene töihin ja lopeta tuhoamasta Suomen taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina mukana termospullo ja kaupasta haen pari laskiaispullaa evääksi. Mukava herkutella vaikka kaupungilla kirjastossa tai vaikka Kaivopuiston rannassa.
Minulla on jotain juotavaa aina reissuilla mukana ja pikkupurtavaa. Se on todella kätevää ja edullista.
Onhan siinä hintaa. Mutta muista silti vaatia, miten kahvilatyöntekijöiden ja/tai leipomotyöntekijöiden palkat on surkeita ja yritysten pitäisi maksaa kunnon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kaikki kallista. Mistä noita toisten rahoilla eläviä maanvaivoja oikein sikiää. Mikseivät ne mene töihin ja lopeta tuhoamasta Suomen taloutta.
Miten tää liittyy aloitukseen?
Minä se leivon pellillisen pullaa muutamalla markalla. Joskus pannaan hilloa ja kermavaahtoa väliin. Sitten keitetään mokkakoffeet ja nautitaan. Syödään toisetkin pullat jos mieli tekee. Ei maksa montaa markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Johtopäätöksenä tästä kaikesta pitänee tehdä se, että toimeentulotukia on ainakin Porissa nostettava, koska sosiaaliturvan asiakkailla ei ole varaa 12 euron kahviin ja laskiaispullaan.
Ei maksa vaivaa. En mieti.