Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolia on vain kaksi

Vierailija
21.01.2025 |

Maailma alkaa palautua normaaliksi.

DEI ja WOKEtus poistetaan.

Kommentit (7292)

Vierailija
6401/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotransien yleisin tyyppi on pojiksi ja muusuiksi identifioituvat not-like-other-girls -tytöt. Kun on yläkouluikäisiä lapsia niin heitä tapaa aika paljon. Kouluterveyskyselynkin mukaan 8% yläkouluikäisistä tytöistä identifioituu muuksi kuin tytöksi. Erikoinen ilmiö, kun väestötasolla transeja on puolisen prosenttia.

"Transsukupuoliset muodostavat sukupuolivähemmistön, jonka kooksi arvioitiin vuonna 2015 noin prosentti väestöstä. Viime vuosina on kuitenkin havaittu, että jopa noin 4 prosenttia nuoruusikäisistä ei identifioidu biologiseen sukupuoleensa."

Mitä tämä biologiseen sukupuoleensa identifioituminen tarkoittaa käytännössä? Kaikki sukupuoliristiriitaa kokevat ja sukupuolikokemustaan pohtivat eivät ole transsukupuolisia, annetaan heille siis kasvurauha. Kun tyttöjen kiivaimmat nuoruuskuohut on käyty läpi, niin luku on paljon pienempi.

Vierailija
6402/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos Mary näkee ja tunnistaa naiseuden samojen biologisten piirteiden kautta kuin minä, yläasteen biologian tunnilla hereillä ollut nolo hikipinko, niin miksi minun käsitys sukupuolesta on väärä ja hänen oikea? Mikä minun käsityksessäni on eksaktisti virheellinen? Itse uskon, että minä ja Mary ymmärrämme oikein hyvin sukupuolen biologisen määritelmän. Mary tietää syntyneenä miehenä, mutta haluaa näyttää naiselta. Mary ei ole harhainen eikä myöskään mikään pikku lapsi, jota pitää suojella sortavalta sukupuolittuneelta biologiselta todellisuudelta. Samalla tavalla hän tunnistaa minun sukupuoleni kuin minä hänen. En voi sille mitään, jos sukupuolen korjaushoidot eivät ole vielä niin kehittyneet, että kaikki eivät häntä naiseksi tunnista.

Ero sinun ja Maryn välillä on, että Mary tuskin perustaa koko sukupuolikäsitystään ja muiden sukupuolittamista yksinomaan siihen biologiseen sukupuoleen, vaan hänellä on siinä mukana sosiaalinen osa-alue, johon hänellä kuuluu transihmisten tietynlainen kohtelu. Kumpikaan ei ole objektiivisesti oikeassa tai väärässä, vaan eri ihmiset painottavat eri asioita määritellessään termejä ja muodostaessaan oman näkökantansa. Mary luonnollisesti painottaa omaa kokemustaan. Mutta ehkä hänelle on myös tärkeää että ihmiset ovat onnellisia, ja tutkimustiedon valossa sosiaalinen hyväksyntä ja yksilötasolla määriteltävä hoito parantavat transihmisten hyvinvointia huomattavasti. Monelle tämä jälkimmäinen arvo on sen verran tärkeä, että sukupuolikokemuksen kieltäminen nähdään turhaan muita loukkaavana ja satuttavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotransien yleisin tyyppi on pojiksi ja muusuiksi identifioituvat not-like-other-girls -tytöt. Kun on yläkouluikäisiä lapsia niin heitä tapaa aika paljon. Kouluterveyskyselynkin mukaan 8% yläkouluikäisistä tytöistä identifioituu muuksi kuin tytöksi. Erikoinen ilmiö, kun väestötasolla transeja on puolisen prosenttia.

Tyttöjen transidentifioituminen on viisikymmenkertaistunut viimeisen 10 vuoden aikana. Ei mitenkään normaali kehitys. Syynä sosiaalinen tarttuvuus.

Onko tähän "sosiaaliseen tartruvuuteen" mitään lähdettä? Onko millään tavalla tieteellinen totuus? Vai vain näppärä selitys?

Mikä on sun mielestä todennäköisempi selitys transkokevien tyttöjen määrän lisääntymiselle, kuin some ja radikaalitransaktivismi? Miksi juuri valkoiset keskiluokkaiset tytöt? Missä ovat keski-ikäiset ja vanhemmat transmiehenä kaapista ulostulevat naiset, tai muiden maanosien transbuumi?

Vierailija
6404/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisi siltä, että transeilta, hovineidoilta ja vihervassuilta ei irtoa naisen määritelmä ilman kehäpäätelmää.

- "Nainen on nainen ja transnainen on nainen!" 

Mikä se nainen on tässä, johon viittaat?

- Tsirp tsirp. *arokierijät viuhahtelevat*

sulle on nää asiat selitetty miljoona kertaa, mutta sun lahoks ryypättyyn kaaliin ei uppoa ykskään ajatus

Törmäsin vauva-keskusteluun kahden vuoden takaa. Erikoista on, että nää samat tyypit copypastaa samoja kysymyksiä ja lauseita silloin ja nyt. Ihan turha vastata loputtomiin kysymyksiin mitään, kun ne validitkin vastaukset jäävät täysin huomiotta. Ja kysymykset jatkuu ja jatkuu.

Mikä yhdistää oikean naisen ja transnaisen naiseutta? Vastaus ilman kehäpäätelmää, kiitos.

Vierailija
6405/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten koskaan pohtineet, miten konservatiivinen kuva naiseudesta tällä Marylla on? Hirveän binaarinen ja ulkonäkökeskeinen. Eikö teidän woke-aktivistien kannattaisi pohtia, että miten ahdasta sukupuolikäsitystä julkisin varoin tuetut sukupuolen korjaushoidot ylläpitävät? Jos sukupuoli on kerran vain non-binaarinen luova tapa on ilmaista itseään, niin eikö nuo korjaushoidot vain ylläpidä ahdasta konservatiivista sukupuolikäsitystä? Miksi kannattaisitte moisia hoitoja vain siksi, että joku tähän binaariseen jakoon obsessoitunut reppana tekee itsemurhan hoitojen kieltämisen johdosta? Eikö hänen käsityksensä maailmasta ja biologiasta ole kuitenkin so last season? Joku yläasteen bilsan kirjoihin jäänyt relikti, joka deksontruoitiin jo kauan sitten siellä teidän sukupuolen moninaisuuden johdantokurssillanne? 

Maryn oma identiteetti ja sen ilmaisu saavat olla binää

Mutta Mary, lainsäädäntö ja hovineidot velvoittavat kohtaamaan Maryn täytenä naisena joka tilassa ja tilanteessa pukkaria, makkaria ja kilpakenttiä myöten.

On muuten jännää, että naisen määritelmäksi ei kelpaa ihmislajin aikuinen naaras, vaikka Mary tavoittelee miespiirteidensä häivyttämistä ja haluaa naistyypillisiä kehonpiirteitä. Samaan aikaan kielletään biologia ja kuiten tavoitellaan naisen ulkonäköä. Mary kuitenkin tietää, etteivät rälläköinnit, pakkelit, lisäkkeet, täytteet ja toppaukset tee hänestä naista, vaan parhaimmillaankin jäljitelmän.

Vierailija
6406/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Transsukupuoliset muodostavat sukupuolivähemmistön, jonka kooksi arvioitiin vuonna 2015 noin prosentti väestöstä. Viime vuosina on kuitenkin havaittu, että jopa noin 4 prosenttia nuoruusikäisistä ei identifioidu biologiseen sukupuoleensa."

Transsukupuolisuuskokemus on aina mielenterveyshäiriö. Sukupuolivähemmistöjä ei ole olemassakaan.

Se on vaan uusi tapa kertoa olevansa homoseksuaali ja kääntää asia ylösa

Transiutus on sisäistetyn ja yhteisöllisen homofobian muoto, jossa feminiiniset pojat ja maskuliiniset tytöt ovat tulilinjalla. Lapsuusiän sukupuoliristiriita ennakoi usein aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Jos lapsen annetaan kasvaa ilman translietsontaa, niin sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä jopa 90 prosentilta. Ja sukupuoliristiriita ei ole sama kuin transius. Transaktivistit manipuloivat nuorista butchlesboista transheteromiehiä ja uskonnolliskonservatiivisen perheen on helpompi hyväksyä transheterotyttö kuin feminiininen homopoika. Iranissa homomies voi valita transnaiseuden ja teloituksen välillä. Same same but different.

Vierailija
6407/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä transien vaatimuksia nyt vastustat?"

Onko tämä ensimmäinen kertasi transrodeossa? Lyhyesti sanottuna kukaan tervejärkinen ei kannata sitä, että muita velvoittava sukupuolitieto on häilyvään identiteettiin perustuva tai fetisismin ja opportunismin mahdollistava ilmoitusasia. Yhteiskunnallisen päätöksenteon, lainsäädännön ja viranomaisrekisterien pitää pohjautua biologisiin tosiasoihin ja fyysisen todellisuuden ilmiöihin. Naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeudet eivät toteudu, jos sukupuoli on vain päänsisäinen tunne, naisella voi olla penis ja mies voi synnyttää.

No eihän sitä itsemäärittelyä enää mitenkään vaadita, kun se on todellisuutta jo. Miten tämä on niin vaikea ymmärtää? Jos joku jotain vaatii, niin näemmä sinä vaadit sen peruuttamista.

Oletko siis nainen, vai ratsastatko vain naisten, lasten ja homoseksuaalien varjolla, heitä ihmiskilpinä pitäen ajaessasi alistavaa agendaasi?

Vierailija
6408/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sukuPUOLIA on vain kaksi. Mikä on ongelma?

Sama juttu kuin jos puhutaan ETU- tai TAKApuolesta. Niitä on vain kaksi! Siitä on kyse "PUOLISTA".

"Puoli" sanana viittaa nimen omaan kahteen osaan. Sama koskee sanaa "sukupuoli"

Voi tulla yllätyksenä että ihmisen historia on hiukan suomen kieltä pidempi eikä suurimmassa osassa maailman kielistä kyseisessä kanssa on termiä puoli. Esim englannin sanat sex tai gender eivät rajoita mitenkään kahteen osaan. Eli todella huono perustelu.

Sulla on vain semanttinen saivartelu jäljellä. Englanninkielisessä maailmassakin sukupuolia on vain kaksi.

No jos semantiikkaan itse ensin tarttuu...

Eri

Vierailija
6409/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen transidentifioituminen on viisikymmenkertaistunut viimeisen 10 vuoden aikana. Ei mitenkään normaali kehitys. Syynä sosiaalinen tarttuvuus.

Onko tähän "sosiaaliseen tartruvuuteen" mitään lähdettä? Onko millään tavalla tieteellinen totuus? Vai vain näppärä selitys?

Mikä on sun mielestä todennäköisempi selitys transkokevien tyttöjen määrän lisääntymiselle, kuin some ja radikaali

En minä itse keksi mitään selityksiä. Tätä sosiaalista tarttuvuutta kuitenkin niin ahkerasti tarjotaan selityksenä, niin oletan sille olevan jotkut perusteet myös. Kun tieteeseen ja biologiaan muutenkin vedotaan. Jos tällainen on varteenotettava selitys, kiinnostaisi se ilmiönä tietenkin.

Vierailija
6410/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sukuPUOLIA on vain kaksi. Mikä on ongelma?

Sama juttu kuin jos puhutaan ETU- tai TAKApuolesta. Niitä on vain kaksi! Siitä on kyse "PUOLISTA".

"Puoli" sanana viittaa nimen omaan kahteen osaan. Sama koskee sanaa "sukupuoli"

Voi tulla yllätyksenä että ihmisen historia on hiukan suomen kieltä pidempi eikä suurimmassa osassa maailman kielistä kyseisessä kanssa on termiä puoli. Esim englannin sanat sex tai gender eivät rajoita mitenkään kahteen osaan. Eli todella huono perustelu.

Sulla on vain semanttinen saivartelu jäljellä. Englanninkielisessä maailmassakin sukupuolia on vain kaksi.

No jos semantiikkaan itse ensin tarttuu...

Eri

Johtavana semantikkona varmaankin tiedät, että sukupuoli-identiteetti ja kehosta irrallinen sosiaalinen sukupuoli ovat varsin tuoreita konsepteja.

Vierailija
6411/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä itse keksi mitään selityksiä. Tätä sosiaalista tarttuvuutta kuitenkin niin ahkerasti tarjotaan selityksenä, niin oletan sille olevan jotkut perusteet myös. Kun tieteeseen ja biologiaan muutenkin vedotaan. Jos tällainen on varteenotettava selitys, kiinnostaisi se ilmiönä tietenkin."

Olisiko vedessä tai ilmassa jotain, joka herättää teinityttöjen transfiilikset, joita ei aiemmin lapsuudessa ole ollut? Kaikki vaan testokuurille ja vetskaritissijonoon, jos naiseksi kasvaminen yhtään ahdistaa, tai jos olet lesbo tai autismikirjolla!

Vierailija
6412/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtavana semantikkona varmaankin tiedät, että sukupuoli-identiteetti ja kehosta irrallinen sosiaalinen sukupuoli ovat varsin tuoreita konsepteja.

Eri eri. Tuoreiden konseptien joukosta löytyy myös se, että sukupuoli ei määritä ihmisen sosiaalisia rooleja, pukeutumista, käytöstapoja, jne. Minusta se on oikein hyvä konsepti, vaikka melko tuore onkin.

Vierailija
6413/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri eri. Tuoreiden konseptien joukosta löytyy myös se, että sukupuoli ei määritä ihmisen sosiaalisia rooleja, pukeutumista, käytöstapoja, jne. Minusta se on oikein hyvä konsepti, vaikka melko tuore onkin.

Kerro ihmeessä, mistä aineksista kehosta irrallinen sosiaalinen rooli muodostuu? Sosiaalinen transitio ei onnistu ilman uskottavaa ja läpimenevää kehollista transitiota.

Vanhan liiton feministit ovat nimenomaan pyrkineet sukupuolen ilmaisun laajentamiseen. Ei ole edistystä, jos stereotyypit, vaatteet, meikit tai persoonallisuudenpiirteet määrittävät sukupuolen. "Värjään sinisen tukan ja käyn iskän viehelaatikolla, niin en ole nainen!" "Naiset tiskaavat, joten tiskaava henkilö on nainen!" "Nuket ovat tyttöjen leluja, joten nukeilla leikkivä poika on transtyttö!"

Vierailija
6414/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos Mary näkee ja tunnistaa naiseuden samojen biologisten piirteiden kautta kuin minä, yläasteen biologian tunnilla hereillä ollut nolo hikipinko, niin miksi minun käsitys sukupuolesta on väärä ja hänen oikea? Mikä minun käsityksessäni on eksaktisti virheellinen? Itse uskon, että minä ja Mary ymmärrämme oikein hyvin sukupuolen biologisen määritelmän. Mary tietää syntyneenä miehenä, mutta haluaa näyttää naiselta. Mary ei ole harhainen eikä myöskään mikään pikku lapsi, jota pitää suojella sortavalta sukupuolittuneelta biologiselta todellisuudelta. Samalla tavalla hän tunnistaa minun sukupuoleni kuin minä hänen. En voi sille mitään, jos sukupuolen korjaushoidot eivät ole vielä niin kehittyneet, että kaikki eivät häntä naiseksi tunnista.

Ero sinun ja Maryn välillä on, että Mary tuskin perustaa koko sukupuolikäsitystää

Siis tämä traaginen hahmo, joka tekisi itsemurhan ilman raskaita hormonihoitoja ja leikkauksia, ei koe biologista osa-aluetta tärkeänä osana naiseutta? Tässä oli kyse sukupuolen yleispätevästä määritelmästä, ei mistään sosiaalisesta hyväksynnästä tai siitä, että kaikilla on kivaa. Erotatteko te oikeasti koskaan faktoja, empiiristä todellisuutta koskevia väitteitä koskaan normatiivisista? Onko teille muukin todellisuus aina sitä, mikä tuntuu kivalta ja tekee kaikki onnellisiksi?  Sukupuoli on biologinen tosiasia aja hyvin selvästi määritelty. Ei ole väkivaltaa ketään kohtaan uskoa tieteellisiin, empiirisiin tosiasioihin.  Sekin on totta että biologista naiseutta voi myös lääketieteellisesti rakentaa, ja miehestä voi joskus saada naisen näköisen ainakin jollain tasolla. Minulla ei ole mitään vastaan, jos joku mies haluaa rakentaa kehostaan naisellisen ja tulla kohdatuksi naisena.

Sukukupuoli kuitenkin luonnossa  määräytyy sukurauhasten perusteella, sillä voi selittää suvullista lisääntymistä ja se auttaa ymmärtämään, miten sukupuolittuneet piirteet luonnossa yleensä kehittyvät ihmisille. Määritelmään voi toki lisätä inkluusion ja hyvä mielen nimissä lisäyksen, että sisältää muuten myös yhden Pertin, joka tiesi jo lapsena olevansa mies, mutta halusi olla nainen, on nainen. Ei se silti tuo  määritelmää mitään faktuaalista lisäarvoa, eikä Pertti siihen välttämättä täysin itsekään usko, koska eihän hänen itsemurhariskinsä muuten niin koholla olisi. 

Vierailija
6415/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari suorittaa jälleen julkaisemalla transleidien korahduksen:

Tasa-arvotyössä tulee huomioida kaikki naiset

Lukijan mielipide | Naisten oikeudet eivät ikinä toteudu vähemmistöön kuuluvia transnaisia syrjimällä.

"Kansainvälisen antigender-liikkeen levittämät sukupuolia on vain kaksi -tyyppiset väitteet nousevat esille Suomessakin."

Knortsu heittää keventävän vitsin väliin:

"[Aiempi mielipidekirjoitus] väitti, että sukupuolen itsemäärittelyn vaikutuksista on keskusteltu avoimesti vain vähän. Tämä ei pidä paikkaansa. Erityisesti sateenkaarijärjestöt ovat mahdollistaneet ja edistäneet avointa keskustelua."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011097154.html

Biologiset tosiasiat ovat radikaaleja väitteitä ja keski-ikäiset autogynefiilit määrittelevät naiseuden ja naisten oikeudet hovineitojen taputtaessa ja ylistäessä. Pellemaailma.

Vierailija
6416/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No just kirjoitin paheksuvasti patsaista! Ne kun ovat alasti! Noissa kuvissa niillä on sentään jotain vaatteen tapaista päällä."

OK groomer. Onko sulla joku tietty motiivi altistaa lapset Tom of Finlandin fetissiseksikuvastolle? Voit kertoa tarkemmin Supon kuulustelussa. Toivottavasti kovalevysi sisältö kestää päivänvalon.

Miten se on altistamista yksilön taholta, kun tuo kuvasto on painettu kasseihin, lakanoihin, pyyhkeisiin, kortteihin...siitä on tekemällä tehty arkipäivää. Ja toi supo nyt taas pikkasen pomppas naurettavuuksiin...

Queer-aktivismin keskeisiä tavoitteita on lasten seksualisointi, lapsen ja aikuisen rajan häivyttäminen, rajattomuus, suojakäytäntöjen ja yhteiskunnallisten normien paskominen. Queerien suurimmat oppi-isät ja -äidit ovat joko pedareita tai pedareiden puolustelijoita. Queerien mielestä ei ole kyseenalaista altistaa lapsia seksuaaliselle fetissikuvastolle tai opettaa syväkurkutustekniikoita ja juuresten tunkemista anaaliin 13-vuotiaille. Mitä se kertookaan moraalistanne ja arvoistanne.

Vierailija
6417/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä ihmeen pakottamista siinä, on, että tunnustaa sukupuolia olevan kaksi. Jokainen saa silti valita oman roolinsa.

Vierailija
6418/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gender/sukupuoli-identiteetti tarkoittaa sukupuoleen liitettyjä ummehtuneita stereotyyppejä, joihin ei kannata takertua. Leluilla, vaatteilla ja muilla mieltymyksillä ei ole sukupuolta.

Vierailija
6419/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Perustelut: Olen ajanut sateenkaarisuojatietä.

Vierailija
6420/7292 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero sinun ja Maryn välillä on, et

Mikä ihmeen määritelmä edes on tämä nainen, joka identifioituu naiseksi, vaikka ei olekaan nainen? Yhtä hyvin voisit tehdä koiran määritelmän: koira joka identifioituu koiraksi, vaikka ei ole koira. Minun makuuni vähän turhankin inklusiivista.