Runebergintorttuhan on ihan kamalaa!
Hyi että, oksettaa oikein. Siis ostin tänään kaksi torttua maistettavaksi, koska en edes muistanut enää, miltä tuo maistuu. Ehkä lapsena viimeksi maistanut. Nyt maistoin tuota (Fazerin) ja ymmärrän, miksi en ole noita koskaan ostanut. No koska tuo on niin pahaa :((( Miten voi olla, että näistä kai kaikki yleisesti ottaen tykkää?? Vadelmahillo yök. "Käytetty rommi", yök. Koko homma yök.
Kommentit (82)
Nyt on AP:n syytäkin huuhdella suunsa flat whitella niin saa limakalvot takaisin normaalin mikrobitasapainonsa.
No olipa kiva kuulla tämmöstä turhaa kitinää
Eli viime vuonna viimeksi. Aikuisen kirjoittama tekstihän tämä ei ole.
Siis jotenkin tosi "aikuiseen makuun". Ja olen siis 39-vuotias, eli ihan aikuinen. Mutta tuo tuntuu siltä kuin lapsena koittaisi syödä jotain rommirusinaa ja kahvia. Ja sitten vielä niin makeaa kuitenkin se hillo ja kuorrute, että ihan huono olo tuli. AP
Minä en kans ollut koskaan maistanut Runebergin kuuluisaa torttua ja viime vuonna sitten ostin niitä ekan kerran suurin odotuksin. Eikä kyllä tarvi ostaa enää ikinä uudestaan! Olivat todellakin aivan kamalan makuisia ja hirveän tiiviitäkin koostumukseltaan. Väkisin söin ostamani kaksi torttua.🤪 Yöks.
No älä viitsi! Vuoden kohokohta leivosten osalta.
Taas väkisin yritetty vääntää avaus ihan vaan länkytyksen vuoksi.
Ei muuta kuin jatkat nauriin järsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, näin teen. Terv. AP, on kuin onkin nauriit jääkaapissa odottamassa
Minä yritän etsiä aina sen vaihtoehdon, jossa ei ole rommia edes esanssina. Oikeasti sen kostutuksena on käytetty alunperin punssia ja taikinassa pitäisi olla korppujauhoa tai murusteltuja pikkuleipiä. Alunperin aikansa jämäruoka siis.
Et siis muista mille maistuneet ja silti vältelly ostamasta? Outoa on.
Runeberska olisi voinut viedä torttureseptinsä minun puolestani vaikka hautaan mukanaan. Itsellä tuli oikein nauru, kun huomasin Runebergin päivän lähestyvän ja muistin karmean tortunmaistamiskokemukseni. Ihan selvä juttu, etten sellaista sontaa uudelleen enää osta. Fredrika on tehnyt muutakin. Taitaa löytyä hänen reseptinsä oikein kirjanakin, jos on ihan pakko jotain Runebergin perheen herkkua syödä Runebergin päivänä. Minun mielestäni ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, näin teen. Terv. AP, on kuin onkin nauriit jääkaapissa odottamassa
Ne ovatkin syystä tai toisesta unohdettu, en ymmärrä. Lanttu on hiilaripiommi nauriiseen verrattuna, puhumattakaan perunasta.
Minäkin muistan, kun joskus lapsena maistoin punaviiniä, oli ihan kauhean pahaa! Nyt aikuisena olen oppinut nauttimaan siitäkin.
Runebergin torttuhan on ehdottomasti paras suomalainen juhlaleivonnainen. Harmittavan vähän vaan tarjolla sesonkien ulkopuolella.
Mitäs muita näitä vastaavia selkeitä sesonkileivonnaisia on? Laskiaispullat, joulutortut, piparipullat. Eivät todellakaan vedä vertoja runebergeille.
En myöskään ole ikinä saanut hyviä r-torttuja.
En osta enkä tee.
Laskiaispullat on hyviä kun itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän etsiä aina sen vaihtoehdon, jossa ei ole rommia edes esanssina. Oikeasti sen kostutuksena on käytetty alunperin punssia ja taikinassa pitäisi olla korppujauhoa tai murusteltuja pikkuleipiä. Alunperin aikansa jämäruoka siis.
Joo, nuo kaupan tortut nyt eivät aitoa Ruunebetgiä ole nähneetkään...
Olen aiemmin pitänyt Runebergin tortuista. Tänä vuonna olen maistanut kahden eri valmistajan torttuja ja molemmista totesin, että ei tarvii enää syödä. Jotain on muutettu, huonompaan siis. No, ei yllätä.
...ja ap, yök.