Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon
Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.
En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin
Kommentit (1004)
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…
Paikallisella sopimisella voi sopia palkoista ja lomista alle tessin.
https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten seuraavat eduskuntavaalit tähän liittyy?
Antti-boy tulee valtaan ja kumoaa kaikki tämän hallituksen päätökset.
Ei niitä voi kumota, koska varaa ei ole. Viisikon jälkeen kyllä kaikki jo ymmärtää, ettei sitä taikaseinää ole.
Tuet on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön hätätilanteessa. Ei voi koko elämäänsä rakentaa tukien varaan. Se on toisten kustannuksella elämistä.
"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…
Vierailija kirjoitti:
Tuet on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön hätätilanteessa. Ei voi koko elämäänsä rakentaa tukien varaan. Se on toisten kustannuksella elämistä.
No, sitä varten tulee potkulaki, että vakituiset saa helposti irtisanoa ja otta tilalle työttömiä pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitä varten tulee potkulaki, että vakituiset saa helposti irtisanoa ja otta tilalle työttömiä pienemmällä palkalla.
Hallitus leikkaa kuntaosuuksista ja kohta voi julkisella irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57-vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57-vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja, se on porrastettu.
Keski-ikäisillä eläkeikä on 69-vuotta.
Että sinne vaan kilpailemaan nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Ei meidän tarvi pönkätä laiskoja eduilla sosiaalista.Niin makaa miten petaa eli miksi ette katso miten teidän talous on ennenkuin hankitte lapsia.
Itse hakenut koskaan rahaa enkä muita avustuksia.Ihan omalla työllä selviän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille työnantajille ole tähänkään mennessä työttömät kelvanneet. Paljon mieluummin ottavat jonkun, jolla on työpaikka jo ennestään.
Entiset naapurini asuivat yhtä ahtaasti ja heillä oli lisäksi koira.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pieniä kaksioita ole olemassakaan. 38 neliötä on yksiön koko.
Kaksio on asunto, jossa on sekä makuuhuone että olohuone. Yksiössä taas on makuu- ja oleskelutila samassa tilassa. Se, millainen keittiö tm. tilat on, ei määrittele, onko asunto yksiö vai kaksio, vaan se, onko asunnossa erillinen makuuhuone vai eikö ole.
Kyllä on 38 neliön kaksioita olemassa, minäkin asun sellaisessa, ja tässä tosiaan on erillinen makuuhuone.
Yksin asun omakotitalossa, neliöitä n. 145. Asun aivan siten kuin haluan, maksan itse asumiseni, en ole yhteiskunnalta (sossu) vinkunut mitään tukia, omillani olen tullut toimeen. Ainoat yhteiskunnan tuet ovat olleet lapsilisät sekä lääkekorvaukset, jotka saa jo apteekissa, kun lääkkeitä joutuu ostamaan. Sairaalakäynneistäkin maksanee yhteiskunta jotain, mutta olen ymmärtänyt, että verovaroja käytetään näidenkin kulujen kattamiseen. Asun juuri siten kuin omilla varoillani kykenen itse itselleni tarjoamaan. Tämä lienee sallittua muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän tarvi pönkätä laiskoja eduilla sosiaalista.Niin makaa miten petaa eli miksi ette katso miten teidän talous on ennenkuin hankitte lapsia.
Itse hakenut koskaan rahaa enkä muita avustuksia.Ihan omalla työllä selviän.
Yksin vuokralla asuva saa aina asumistukea ja toimeentulotukea, mutta nuo leikkaukset on niille jotka tekevät määräaikaisia töitä, osa-aikatöitä ja niitä joiden puoliso on töissä.
Ja omistusasujille.
Myös jos sairastuu syöpään tai omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea ja sairaspäivärahaa leikattiin 400 kuukaudessa. Vuokralla saa asumistukea.
2400 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1000 brutto- verot, jos sairastuu syöpään. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sitten ainakaan tee lisää lapsia. Hallitus ja kela eivät tule sinua auttamaan, ja voit jonakin päivänä löytää itsesi ja perheesi ulkoa taivasalta.
Minä olin lapsi 60-70-luvuilla. Tuvassa saattoi olla talvisin pari astetta pakkasta.
MIksi ei kukaan herännyt laittamaan puita pesään.
Etkö tiedä, että tulta pitää vahtia? Sitäpaitsi yöllä nukuttiin peittojen alla.
Kannattaisiko kokeilla työntekoa eikä loisia?
Paikallinen sopiminen tuli jo voimaan eli saa sopia palkan alle tessin.