Liikutteko kassalinjalla samaa vauhtia ostostenne kanssa kun hihna liikahtaa?
Että kassanhoitaja varmasti huomaa, että ne ovat juuri teidän ostokset kun olette ihan lähellä.
Kommentit (48)
Niin tai näin. Jokatapauksessa en kassalla hötkyile, jos jollakulla on elämä kiinni sekunneista niin voi pysyä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen, niin perässä tuleva mahtuu laittamaan omansa.
Entä edessä olevan asiointi rauha?
En liiku. Jos edessä ei ole ketään voin siirtyä kassan kohdalle. Ja jos edessä on joku jään siihen päätyyn odottelemaan, kunnes tämä edellä oleva saa asiansa hoidettua.
Siinähän on koko hihnan etuosa käytössä. Enkä mä siihen kassan kohdalle tule hänen viereensä.
Runttaat niillä omilla ostoksilla muiden ostokset sinne etuosaan?
Täh? Miten? Mun ostokset on takaosuudella, sillä joka on maksuvuorossa on ostokset hihnan etuosalla eli kassan toisella puolella. Yleensä siinä on vieläpä sellainen liikkuva osio jolla etuosan saa jaettua kahteen.
Kassalla odotetaan vähintään puolen metrin päässä maksupäätteestä, että aiempi asiakas on maksanut. Otetaan maksuväline esiin ja sprintataan nopeasti pakkaamaan omia ostoksia sitä mukaan kun kassa niitä piipittää. Maksetaan ostos välittömästi kun siihen on mahdollisuus ilmoittaen ajansäästämiseksi kysymättä, ettei kuittia tarvita ja mahdolliset loput ostokset kassiin.
Näin toimien se aiempi keskimääräinen asiakas on yleensä edelleen pakkaamassa niitä omia ostoksiaan. En ksäsitä miksi tämä ei ihmisiltä onnistu. Kaksi asiaa, maksa heti ja nopeasti kun se on mahdollista ja hyödynnä kaikki aika hihnalla siihen pakkaamiseen. Ei ole vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo perässä tulevan tilan maksimointi on minullekin se määräävä tekijä. Joissain kaupoissa/olosuhteissa otan myös muutaman taka-askeleen poispäin kassasta, joka taas vapauttaa työskentelytilaa seuraavalle.
Työskentelytila?
Jep. Se ostosten mättäminen kärristä hihnalle edellyttää työskentelyä ja työskentely taas edellyttää tilaa.
Jos edellinen asiakas on huomioinut minun tilantarpeeni, niin silloin kerkeän mättämään ostokseni hihnalle ennen kuin kassaneito alkaa piipata niitä läpi. Niin muodoin itse kerkeän piippailun tahdissa pussittamaan omat ostokseni hihnan lopussa.
Samalla tavalla huomioin minun jälkeeni kassalle tulevan henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo perässä tulevan tilan maksimointi on minullekin se määräävä tekijä. Joissain kaupoissa/olosuhteissa otan myös muutaman taka-askeleen poispäin kassasta, joka taas vapauttaa työskentelytilaa seuraavalle.
Minulla määrävä tekijä on oma tila.
Mulla on omaa tilaa kotona. Kassalta haluan vain suoriutua mahdollisimman nopeasti pois ja siirtyä pakkaamaan heti kun omat ostokseni alkavat kulkea kassan ohi. Onneksi nykyään pääsee useimmiten itsepalvelukassalle.
Kuinka monta sekunttia säästät hengittämällä muiden niskaan ja säntäilemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelytila?
Jep. Se ostosten mättäminen kärristä hihnalle edellyttää työskentelyä ja työskentely taas edellyttää tilaa.
Jos edellinen asiakas on huomioinut minun tilantarpeeni, niin silloin kerkeän mättämään ostokseni hihnalle ennen kuin kassaneito alkaa piipata niitä läpi. Niin muodoin itse kerkeän piippailun tahdissa pussittamaan omat ostokseni hihnan lopussa.
Samalla tavalla huomioin minun jälkeeni kassalle tulevan hen
Juu no oletin että se on itsestäänselvää etten laita omia ostoksiani hihnalle ennen kuin edellä oleva on laittanut omansa, eihän sitä edes kysytty tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omaa tilaa kotona. Kassalta haluan vain suoriutua mahdollisimman nopeasti pois ja siirtyä pakkaamaan heti kun omat ostokseni alkavat kulkea kassan ohi. Onneksi nykyään pääsee useimmiten itsepalvelukassalle.
Toimin kultaisen säännön mukaan, eli teen kuten haluaisin itselleni tehtävän. Jokainen sekunti jonka voin viettää melkeinpä missä tahansa muualla on voitto, en ajatellut että joku nauttii kassalla olemisesta. Lisäksi se takana tuleva pääsee nopeammin koristaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta ap on autisti. Niitä on helvetin paljon tällä alustalla. Ne voi olla työelämässä ihan ok, mutta yksityiselämässä lapsen tasolla, varsinkin miehet. Naiset on taitavampia, ne on opetelleet normaalit käytöstavat.
Naisista suurin osa on ihan ok toimijoita kassalla, mutta ne kaikkein onnettomimmat tapaukset ovat aina myös naisia. Siis ne jotka vaan pakkaa ostoksiaan, eikä tule maksamaan sotoksiaan. Kun vihdoin tullaan aletaan kaivamaan kortteja ja puheluimia kasseista, ja piipitellään useaan otteeseen varmuuden vuoksi niitä lidlim alennuskoodeja varmistaen myyyjältä, että kaikki menee oikein. Siis ei osata nopeuttaa sitä omienkaan ostosten tekoa, ja hidastetaan samalla muiden pääsyä pois hihnalta.
Just nää "minä pakkaan ensin ja maksan sitten" itsekkäät kusipäät on pahimpia.
Minusta pahimpia ovat ne sivusta seuraajat. Jotka eivät pakkaa tai edes kaiva maksuvälineitään, vaan pelkästään ihailevat kassan ohi kiitäviä ostoksiaan. Näitä on yllättävän paljon, huomasin kun olin töissä kassalla. Viivästyttävät kaikkia tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää seurata ympäristöä. Jos se on joku vanhus tai on maski päässä, ja henkilö itse selvästi pitää pidempää turvaväliä aiempaan asiakkaaseen, niin ei mennä lähelle. Ihan itsensäkin takia, koska maski voi olla päässä siksi, että henkilöllä on itsellään joku flunssa, jota ei halua tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sekunttia säästät hengittämällä muiden niskaan ja sänt
Tottakai. Eli jos haluaa ylimääräistä tilaa kassalla hengailuun, kannattaa käyttää maskia. Myös pahasti juopuneille tai haiseville ihmisille annan tilaa.
Kyllä liikun, menen rähmälleen ostosten päälle ja levitän rotsin päälle suojaksi sekä näytän hampaita ja murisen kuin susikoira takanani jonottavia kohti. aika rauhassa on saatu olla !
Samanaikaiset liikkeellelähdöt ja pysähtymiset ovat tärkeitä. Jos hihna pyörii mutta tavarat jumittavat, kuuluu kävellä paikallaan.
En lukenut ketjua mutta tirskahdin aloitukselle ääneen.
Ajatuskin siitä että liikkuisin portaattomasti levitoiden yhtä matkaa maitopurkkini kanssa, saa minut nauramaan ääneen.
Mummot levitoimassa aavemaisesti kassahihnan tahtiin yhtä matkaa tarjous- JuhlaMokkiensa kanssa.
Kiitos tästä mielikuvasta.
Vierailija kirjoitti:
En, menen kassan ohi ja pakkaan kamppeet kassiin, jotta voin nopeasti maksaa ja lähteä pois.
Tässä muuten on itselle tullut ongelmia.
Olen siis latonut kamat hihnalle. Kassa ohjaa ne ulommaiseen "lokeroon". Menen pakkaamaan kassan päätyyn tavaroita. Tulee maksun aika. Palaan maksupäätteen ääreen, mutta mutta... se seuraava asiakas onkin jo tunkenut itsensä siihen. Miten pääsee maksamaan niin, ettei se huohota siinä iholla kiinni?
Ennen tein niin , muutta joskus kävi niin että taakse ilmestyneen ihmisen tavarat alkoivat tulemaan pitkin linjaa omieni sekaan ennen kuin olin lakannut latomisen niin lopetin käytännön. Nykyjään ladon rauhassa kaikki ostokseni hihnalle linjan alussa , laitan kapulan ja sitten vasta astun eteempäin.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin. Jokatapauksessa en kassalla hötkyile, jos jollakulla on elämä kiinni sekunneista niin voi pysyä kotonaan.
Tämä. Toki päästän vanhukset ja muuten huonosti liikkuvat edelleni, mutta nämä mukatärkeät keski-ikäiset joutavat kyllä seistä sen muutaman kymmenen sekunnin ajan pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Kassalla odotetaan vähintään puolen metrin päässä maksupäätteestä, että aiempi asiakas on maksanut. Otetaan maksuväline esiin ja sprintataan nopeasti pakkaamaan omia ostoksia sitä mukaan kun kassa niitä piipittää. Maksetaan ostos välittömästi kun siihen on mahdollisuus ilmoittaen ajansäästämiseksi kysymättä, ettei kuittia tarvita ja mahdolliset loput ostokset kassiin.
Näin toimien se aiempi keskimääräinen asiakas on yleensä edelleen pakkaamassa niitä omia ostoksiaan. En ksäsitä miksi tämä ei ihmisiltä onnistu. Kaksi asiaa, maksa heti ja nopeasti kun se on mahdollista ja hyödynnä kaikki aika hihnalla siihen pakkaamiseen. Ei ole vaikeata.
Aivan liikaa hätiköintiä. Hätäilemällä tulee vain kusipäisiäskappareita, totesi komppanian päällikkö ja jatkoi, että isällä oli kuulema ollut niin kova kiire panemaan äiti paksuksi, että hyvä kun oli sepaluksen saanut auki...
No en ehdi. Ostan aina kerralla niin jumalattomasti tavaraa, kun on iso perhe. Kun saan kärrit tyhjäksi, ryntään täyttämään kasseja. Takana olevat katsoo äkäisenä, mutta kauppias toteaa iloa silmissään poikkeuksetta yli 250 euron loppusumman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Toki päästän vanhukset ja muuten huonosti liikkuvat edelleni, mutta nämä mukatärkeät keski-ikäiset joutavat kyllä seistä sen muutaman kymmenen sekunnin ajan pidempään.
Outoa tehdä tästä joku arvovaltakysymys. En mä halua pois kassalta siksi että olisin tärkeämpi kuin muut, vaan siksi että siellä on ankeaa ja yritän antaa kaikilla mahdollisimman suoriutua nopeasti.