On totta, että lääkäreiden mielestä kaikkia ei kanna hoitaa, jotta säästyy rahaa 🥶 Mielestäni väärin, mutta näin se on
On totta, että lääkäreiden mielestä kaikkia ei kanna hoitaa, jotta säästyy rahaa
Mielestäni väärin, mutta näin se on
Vaikka lääkäri ei taida ekonomi olla? Miksi saavat päättää asiasta johon ei koulutusta?
Kommentit (69)
Todella eettistä tehdä isot rahat lääkeyhtiöille ja kun lääkkeet eivät toimi tai ovat liian kalliita nostetaan kädet pystyyn..
Lääkeyhtiöt voisivat kyllä valmistaa sellaisenkin halvan viruslääkkeen jolla esim. Epson-Barr virus saataisiin kuriin mut sen sijaan panostavat vuositolkulla vain lääkkeeseen jolla hoidetaan viruksen aiheuttamia oireita koska se on rahasampo kaikkine lisäsairauksineen. (Arviolta 98 prosenttia maailma ihmisistä kantaa kys. virusta joka osalla latenttina elimistössä odottamassa aktivoitumista kun vastustuskyky laskee esim. stressin seurauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi narkit nauretaan ulos varsinkin erikoissairaanhoidosta joten äärivassareita poistuu tätäkin kautta tehokkaasti.
Sun kusïpäisyyteesi ei valitettavasti edes ole hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi narkit nauretaan ulos varsinkin erikoissairaanhoidosta joten äärivassareita poistuu tätäkin kautta tehokkaasti.
Tauti se on tuokin. Vaikka olisi syylä varpaassa, niin se käännetään poliittiseksi jutuksi. Säälin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap, tottakai se on noin. Muistan aikanaan erään operaation yhteydessä lääkärin suoraan todenneen minulle, että minut kannattaa hoitaa koska olen vielä sen verran nuori. Tämä siis julkisella
Niin se on. Työikäisen tekonivel kannattaa koska kuntoutuu takaisin työkykyiseksi. Eläkeläisen tekonivel on "turha" koska pärjää sitä kävelykepillä ihan hyvin.
Kyllä meidän talon ysikymppinen Pentti sai polveen uuden nivelen. Mennä köpöttelee sillä täysiään. On kyllä siinä kunnossa, että kasikymppisestä menisi. Olen iloinen hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vanhukset hoidetaan, muut maksavat itse hoitonsa heidän hoitojen lisäksi.
Et taida yhtään tietää mistä puhut. Kun ihminen tulee tiettyyn ikään (vanhaksi) hänet siirretään konservatiiviseen hoitoon eli lääkitään lääkkeillä vain perussairaus. Muita hoitoja ei saa. Vanhukset maksavat kyllä kaikki hoitonsa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kynnys hoitoon voi olla monessa kohtaa korkea ja kivisen tien takana ellei ole ns. pää kainalossa. Mutta: Ette ikinä uskoisi millaisia no hope -raakkuja iän, perussairauksien, kokonaisennusteen ja toimintakykyn suhteen hoidotaan erittäinkin aktiivisesti. Yksittäiset lääkärit eivät rupea "mengelöimään" mikä on tietysti ihan oikein. Korona ehkä toi tolkkua siihen kuka enää hyötyy tehohoidosta.
Kyllä niitä "mengeleitä" on terveydenhoidossa ja varsinkin johtava lääkäri voi karsia hoidettavia. Itselleni on yksi tällainen sanonut suoraan kasvotusten kuinka tulen kunnalle kalliiksi. Leikkaukset ovat tietysti maksaneet, mutta hoitotulos kestää jopa vuosikymmeniä. Itse olen kuntouttanut itseni työkykyiseksi jokaisen operaation jälkeen palaten täten töihin takaisin. Ihmetyttää aina puheet hoitojen kalleudesta, kun julkisen puolen työntekijät saavat palkkansa, AIVAN: julkisesta rahoituksesta!
Vierailija kirjoitti:
On tauteja, joiden uudet hoidot maksavat esim. 2 miljoonaa euroa, ja uusimmat keksinnöt ja jopa lääkkeet ovat ennen niiden lisenssien vapautusta arvokkaita.
Jokaisen pitäisi ymmärtää, että jos halutaan hoitaa muutenkin ihmisiä kuin superhintavilla mahdollisesti parantavilla menetelmillä muutamaa, niin ei siinä rahaa jäisi esim- perinteisimpiin syöpähoitoihin.
On aina tehtävä valinta mihin sitä rahaa laitetaan.
Nämä on hankalia juttuja ammattilaisillekkin.
Minusta on ihan järkevää rajoittaa superkalliiden lääkkeiden maksua. Parempi hoitaa monta ihmistä sillä 100000 eurolla kuin vain se yksi ainoa.
Onhan se sanottu julkisuuteen jo vuosikausia sitten, että prioisointia tehdään ja tullaan tekemään enenevässä määrin. Ensimmäisenä on tupakoinnista aiheutuneet sairaudet, jonon päähän kylmästi. Mitä lääkäri kysyy ekana tänään potilaalta, se kysymys on tupakoitko.
Niin ja mussuttavat pullaa työaikana