Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri matkii kaikessa mitä teen ja ostan, miksi?

Vierailija
20.01.2025 |

Olemme molemmat nelikymppisiä naisia, ja aina kun ostan jotain, niin kaveri hankkii saman tavaran viikon sisällä. Jos otan tatuoinnin tai lävistyksen, niin hetken päästä kaverikin on varannut ajan samoihin juttuihin. Minkä takia joku ihminen tekee noin? Hän on lukemattomia kertoja hankkinut asioita joita ei edes käytä, mutta pakko vain omistaa sellainen kun minullakin on. 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse nyt niin omaperäisistä ideoistasi, että niiden matkiminen olisi läpinäkyvää keneltä tahansa muultakin kuin vain kaveriltasi? Vai onko kyse tavanomaisista hankinnoista, että kuka tahansa muukin keksisi ne kuin vain sinä? 

Aina kannattaa muistaa, että joku meistä keksii ideoita nopeasti ja toiset hitaammin. Jos ajattelet ideoitasi kuin täysinäistä hillopurkkia, niin onko se hillopurkkisi aina täynnä vai lähes tyhjä? Jos se on täynnä sinulla on varaa antaa kaverisi matkia sinua. Pian keksit taas jotakin uutta. Kaverisi hillopurkki on aina lähes tyhjä, joten hänen pitää ottaa sinulta saadakseen edes joskus maistaa hilloa. Ehkä et tajua vertaistani, mutta ole iloinen miten sinä keksit ja toinen vain sinun esimerkilläsi.Mikään ei ole sinulta pois. Ja voit olla varma, että aina törmäät seuraajiin.

N 62

Kyse ei ole omaperäisistä hankinnoista,

Tiedät varmaan vapen terveyshaitat?

Vierailija
62/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkahan on sata kertaa terveellisempää. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisilla on joku harhakäsitys, että luulevat olevansa uniikkeja lumihiutaleita. oikeasti ne kaikki ovat samaa harmaata loskaa.

Jokainen ihminen on ainutlaatuinen ja uniikki, ei liity sukupuoleen.

Vierailija
64/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkahan on sata kertaa terveellisempää. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? 

Ei ole, mutta ei ole vapekaan vaaratonta. Ei liity matkimiseen.

Vierailija
65/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alakouluikäisellä sama ongelma. Kaveri matkii niin vaatteissa kuin tavaroissa. Sekä kopioi poikani maneereita somessa. 

Vierailija
66/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei koskaan missään asiassa matki, voi ainakin olla ihan varma siitä, ettei ole mitenkään kiinnostava muiden silmissä siinä mielessä. Pukeutumisesi, kampauksesi, sisutustyylisi ym. ovat muista ihmisistä silloin erittäin epäkiinnostavia, joissa ei ole mitään matkimista. 😅

Mutta kukin ottakoon matkimiseen sen näkökulman kuin haluaa. Minä kyllä otan sen ihailuna, jos joku matkii minua. Olen silloin esikuva siinä asiassa, jossa matkitaan.

Plus lähes kaikki tyylithän lähtee liikkeelle matkimisesta. Luultavasti se matkimisesta valitteleva on itse kopioinut tyylin jostain lehtikuvista tms, vaikkei sitä suoraan tiedostaisikaan.

Vierailija
67/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alakouluikäisellä sama ongelma. Kaveri matkii niin vaatteissa kuin tavaroissa. Sekä kopioi poikani maneereita somessa. 

Kouluikäisethän ei missään nimessä muutenkin perusta haluamisiaan "No kun kavereillakin on!" -perusteluihin? 

Vierailija
68/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut tän saman pukeutumisessa.

Jos laitan ruskeaa nahkatakkia tai punaista tuulipukua päälle ei mene kuin pari päivää niitä alkaa näkemään ympärillä.

Pari kertaa olen seurannut ensin viikon kaks missä hepeneissä porukka kulkee ja tehnyt itse vaihdoksen.

Siis meinaat nyt tosissaan, että kaikki ihmiset ympärilläsi matkivat sinua? 

Vierailija
69/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatut elämät sarjassa oli tota, Marianna matki Heidiä ja Beverly Hills sarjassa se yx muija matki Kellyä. 

Pysy kaukana! 

Vierailija
70/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset matkijat ovat kyllä aika raskas ihmistyyppi. Omallekin kohdalle on tällainen osunut. Se on hämmentävää, miten pikku hiljaa toinen muka omaksuu samat tavat, tyyliin, tavoitteet ja harrastukset.

On ihan eri asia inspiroitua toisesta kuin tehdä kaikki toisen perässä. Itse otin lopulta etäisyyttä tähän kaveriin, koska se alkoi olla jo ahdistavaa. Ja opiskellessa amkissa jo vähän noloakin, että meillä oli samanlaiset takit, reput, penaalit ja kengät. Kaikki olin minä omien mieltymysten mukaan ostanut ensin ja sitten kaveri 1-3 viikkoa minun jälkeeni. Tämä kaveri myös alkoi harrastamaan juoksua, lukemaan kirjoja englanniksi sekä kasvissyöjäksi, niin kuin minä tein. Leikkasi hiukset samaan malliin kuin minä ja värjäsi ruskeat hiuksensa samalla sävyllä vaaleaksi kuin minulla oli. Ei olla enää oltu vuosiin tekemisissä, mutta somesta näen hänen kuulumisiaan ja kuinka hän on aina sen hetken parhaan ystävänsä kopio. Ollaan nykyisin melkein nelikymppisiä.

Vierailija
71/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset matkijat ovat kyllä aika raskas ihmistyyppi. Omallekin kohdalle on tällainen osunut. Se on hämmentävää, miten pikku hiljaa toinen muka omaksuu samat tavat, tyyliin, tavoitteet ja harrastukset.

On ihan eri asia inspiroitua toisesta kuin tehdä kaikki toisen perässä. Itse otin lopulta etäisyyttä tähän kaveriin, koska se alkoi olla jo ahdistavaa. Ja opiskellessa amkissa jo vähän noloakin, että meillä oli samanlaiset takit, reput, penaalit ja kengät. Kaikki olin minä omien mieltymysten mukaan ostanut ensin ja sitten kaveri 1-3 viikkoa minun jälkeeni. Tämä kaveri myös alkoi harrastamaan juoksua, lukemaan kirjoja englanniksi sekä kasvissyöjäksi, niin kuin minä tein. Leikkasi hiukset samaan malliin kuin minä ja värjäsi ruskeat hiuksensa samalla sävyllä vaaleaksi kuin minulla oli. Ei olla enää oltu vuosiin tekemisissä, mutta somesta näen hänen kuulumisiaan ja kuinka hän on aina sen hetken parhaan ystävänsä kopio. Ollaan nykyisin melkein nelikymppisiä.

Tuo on aika surullista. Tuntuu, että tuollaisella ihmisellä on minuus jotenkin hukassa, jos ei ole omia mielipiteitä/haluja ja sisältöä elämään haetaan pakonomaisesta kopioimisesta. Taustalla voi olla jotakin lapsuuteen liittyviä ongelmia. Elämänhallinta ei ole kovin vahvalla tasolla, kun kaikki pitää kopioida identtisesti omaan elämään. Näin varmaan otetaan hyvät ja huonot asiat kyseenalaistamatta mitään. Tällaiset tapaukset voivat ajautua helposti jonkin hyväksikäyttäjän uhreiksi.

Vierailija
72/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi aivan mahtava trollaamisen mahdollisuus😍

-Kylmis

Laitapa ehdotuksia 😁

ap.

Älä alennu samalle tasolle vaan ota asia puheeksi ja kysy häneltä. 

Vierailija
73/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ostanut ystävälleni samanlaisen korun kuin ostin itsellenikin, että meillä olisi identtiset korut. 💕

Minulta ei edes kysytty, että haittaako jos otan saman lävärin ja samalla korulla. Sinä halusit että teillä on samanlaiset korut. Eri asia.

Omiin korviini tuo kuulostaa vähän yläaste-meiningiltä, että pitäisi kysellä lupia saanko ottaa itselleni korvanreiät, kun kamu ehti ottaa ensin. 

Vierailija
74/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa ihminen maailmassa, joka hankkii asioita. On muoteja, trendejä ja tyylisuuntia, kuten myös leviäviä innovaatioita. Te ehlä seuraatte samoja medioita, teillä on samansuuntainen maku ja lähellänne on samoja kauppoja. Älä anna itsellesi liian suurta painoarvoa. Se teistä  joka on nopeampi, ei voi omia asioita itselleen.

Vierailija
75/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia inspiroitua toisesta kuin tehdä kaikki toisen perässä. Itse otin lopulta etäisyyttä tähän kaveriin, koska se alkoi olla jo ahdistavaa. Ja opiskellessa amkissa jo vähän noloakin, että meillä oli samanlaiset takit, reput, penaalit ja kengät. Kaikki olin minä omien mieltymysten mukaan ostanut ensin ja sitten kaveri 1-3 viikkoa minun jälkeeni. Tämä kaveri myös alkoi harrastamaan juoksua, lukemaan kirjoja englanniksi sekä kasvissyöjäksi, niin kuin minä tein. Leikkasi hiukset samaan malliin kuin minä ja värjäsi ruskeat hiuksensa samalla sävyllä vaaleaksi kuin minulla oli. Ei olla enää oltu vuosiin tekemisissä, mutta somesta näen hänen kuulumisiaan ja kuinka hän on aina sen he

Tuo on aika surullista. Tuntuu, että tuollaisella ihmisellä on minuus jotenkin hukassa, jos ei ole omia mielipiteitä/haluja ja sisältöä elämään haetaan pakonomaisesta kopioimisesta. Taustalla voi olla jotakin lapsuuteen liittyviä ongelmia. Elämänhallinta ei ole kovin vahvalla tasolla, kun kaikki pitää kopioida identtisesti omaan elämään. Näin varmaan otetaan hyvät ja huonot asiat kyseenalaistamatta mitään. Tällaiset tapaukset voivat ajautua helposti jonkin hyväksikäyttäjän uhreiksi.

En ole mielestäni "matkija" (vaikkakin oikeasti lähes jokainen kopioi sen hetkisen trendin vaatteissa ja sisustuksessa yms), mutta pukeudunkin sitten vaan collareihin ja t-paitoihin, musiikkimausta kysyttäessä vastaan etten kuuntele mitään, harrastuksina kävelylenkit.

Niin paljon sain nuorempana kuulla, kuinka pukeutumistyylini oli noloa, kuuntelemani musiikki täyttä peetä, mielipiteeni vääriä jne jne.

Pikkuhiljaa sitä oppii häivyttämään itsensä, kun tuntee ettei kelpaa omana itsenään. 

Ehkä ärsyyntymisen sijaan voisi kokeilla kehua jotain tämän omia juttuja, niin siinähän rohkaistuu enemmän sille omalle tyylilleen.

Vierailija
76/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallisempaa että joku tarkkailee  vastaantulijoiden vaatteita ja jalkineita siinä mielessä, että onkohan sillä samanlaiset verkkarit ja saappaat kuin edellisellä vastaantulijalla. Miten ventovieraan ihmisen vaatetus voi niin paljon kiinnostaa?  Jos minulta joku kysyisi että näitkö päiväkävelyllä ihmisillä paljon samanlaisia kumppareita, vastaisin että en todellakaan tiedä, en katsonut, evvk. 

Vierailija
77/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen matkijakaveri lapsuudessa ja nuoruudessa, matkiminen kohdistui etenkin vaatteisiin. Ongelma oli vain siinä että me olimme aivan erilaisia ruumiinrakenteiltamme. Minä pitkä luuviulu ja hän taas lyhyempi ja tanakampi, ei tosin kuitenkaan älyttömän ylipainoinen. Muistan erään kerran kun olin ostanut kivan topin ja mielestäni kauniit housut ja hän osti tismalleen samanlaiset. Niinhän siinä kävi että häntä alettiin kiusata siitä, sillä kyseiset vaatteet eivät vain yksinkertaisesti sopineet hänen kropalleen. Matkiminen loppui siihen.

Ennen tuota tapausta hän suuttui minulle useasti kun isäni toi työreissuiltaan ulkomailta minulle vaatteita, eikä hän tietenkään voinut hommata samanlaisia. Hän yritti jopa varastaa kaapistani niitä mutta jäi kiinni.

Lienee selvää että emme ole enää tekemisissä. 

Vierailija
78/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse nyt niin omaperäisistä ideoistasi, että niiden matkiminen olisi läpinäkyvää keneltä tahansa muultakin kuin vain kaveriltasi? Vai onko kyse tavanomaisista hankinnoista, että kuka tahansa muukin keksisi ne kuin vain sinä? 

Aina kannattaa muistaa, että joku meistä keksii ideoita nopeasti ja toiset hitaammin. Jos ajattelet ideoitasi kuin täysinäistä hillopurkkia, niin onko se hillopurkkisi aina täynnä vai lähes tyhjä? Jos se on täynnä sinulla on varaa antaa kaverisi matkia sinua. Pian keksit taas jotakin uutta. Kaverisi hillopurkki on aina lähes tyhjä, joten hänen pitää ottaa sinulta saadakseen edes joskus maistaa hilloa. Ehkä et tajua vertaistani, mutta ole iloinen miten sinä keksit ja toinen vain sinun esimerkilläsi.Mikään ei ole sinulta pois. Ja voit olla varma, että aina törmäät seuraajiin.

N 62

Kyse ei ole omaperäisistä hankinnoista,

Aika aloittaa puoliammattimainen hyväntekeväisyys 😂

Vierailija
79/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää matkiko. Näyttää olevan kovin raskasta kartella sitä kaveria tai kaikkia niitä kavereita, joilta on varastanut. Maailma käy ahtaaksi ajan myötä. 

Vierailija
80/88 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaharrastuksessa jossa käyn on tällaiset kaverukset. Samat vaatteet, sama kampaus, samat eleet. Luulin alkuun sisaruksiksi tai serkuiksi. Nyt oon huomannut että toinen heistä jatkuvasti haukkana vahtii toista, jos toinen vaan ottaa askeleenkin eri suuntaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän