Kaveri matkii kaikessa mitä teen ja ostan, miksi?
Olemme molemmat nelikymppisiä naisia, ja aina kun ostan jotain, niin kaveri hankkii saman tavaran viikon sisällä. Jos otan tatuoinnin tai lävistyksen, niin hetken päästä kaverikin on varannut ajan samoihin juttuihin. Minkä takia joku ihminen tekee noin? Hän on lukemattomia kertoja hankkinut asioita joita ei edes käytä, mutta pakko vain omistaa sellainen kun minullakin on.
Kommentit (88)
Se huonompi itsetunto taitaa ollakin sillä, jonka itsetunto ei kestä sitä, että toisella on samaa kuin itsellä. Ei sen pitäisi mikään uhka olla, jos joku toinen tekee samoin tai hankkii samaa.
Ja luuleeko joku oikeasti olevansa niin persoonallinen, ettei hän itse muka ole saanut keltään vaikutteita siihen tyyliinsä joltain muulta? 😅
On ystävällistä että tyyli- ja sisustusratkaisusi ovat niin bulkkia että ne ovat helposti jäljitettävissä. Että tatuointikin.
Vierailija kirjoitti:
Se huonompi itsetunto taitaa ollakin sillä, jonka itsetunto ei kestä sitä, että toisella on samaa kuin itsellä. Ei sen pitäisi mikään uhka olla, jos joku toinen tekee samoin tai hankkii samaa.
Ja luuleeko joku oikeasti olevansa niin persoonallinen, ettei hän itse muka ole saanut keltään vaikutteita siihen tyyliinsä joltain muulta? 😅
Onhan se nyt ihan selvää matkimista, jos tyyppi ostaa tismalleen saman asian viikon sisällä, etenkin jos se on hänelle itselleen tarpeeton, mutta pakko vain apinoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa olisi aivan mahtava trollaamisen mahdollisuus😍
-Kylmis
Laitapa ehdotuksia 😁ap.
Osta esim. joku halpiskopio kalliista muotituotteesta ja väitä kaverille sen olevan aito. Hän tietysti ostaa aidon, jonka jälkeen voit nakata kopion roskiin ja nauraa päälle.
Tai ota hennatatuointi ja väitä sitä tavalliseksi - kaverille jää kuva ihoon loppuelämäksi, mutta sinulle ei.
Anteeksi, mutta mites jos yläkoulumaisen kiusaamisen sijaan ilmoittaisi, ettei halua enää jatkaa ystävyyttä?
Kun jos noin paljon inhoaa jotakuta, että haluaa saada tämän "nolattua", niin miksi edes olla enää kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What?! Enpä oikein usko ap:tä. Etkö muka mitenkään regoinut ja kommentoinut asiaa sille ystävällesi, kun se ystäväsi osti saman tavaran tai varasi tatuointiajan - tulit vain vauvapalstalle kommentoimaan niitä hänen matkimisiaan? Toisekseen, montako kertaa tällaista ihan oikeasti on tapahtunut? Väität, että "aina", kun jotain ostat tai teet. Kuulostaa hyvin epäuskottavalta sekin.
Matkiminenhan johtuu matkijan omasta huonosta itsetunnosta ja toisen ihmisen elämän, ulkonäön ym. ihannoimisesta. Olet siis hänen itsetuntonsa pönkittäjä, idolinsa tai kateutensa kohde tai niitä kaikkia. Sen takia esim. asiantuntijat kehottavat ottamaan matkimisasian positiivisesti, koska yleensä kysymys on vain harmittomasta ihailusta. Matkija haluaa olla samanlainen kuin matkimisensa kohde on. Hän uskoo saavansa vastaavanlaisen elämän, onnea, itsetuntoa tm. hyvää sillä, että hankkii samoja asioita kuin kohte
Voihan se olla tottakin, että hän on ajatellut niitä lävistyksiä ym. jo aiemmin, muttei vaan rohjennut ottaa niitä ennen kuin näki sinun tekevän niin. Ei kai kukaan nyt sentään ihan kaikkea kerro muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan selvää matkimista, jos tyyppi ostaa tismalleen saman asian viikon sisällä, etenkin jos se on hänelle itselleen tarpeeton, mutta pakko vain apinoida.
Ja tämä sama asia on tyyliä toppatakki ja kaulahuivi, ostettu loka-marraskuun taitteessa?
Ja sisustuskopioinnit jouluinen pöytäliina juuri samaan aikaan kun itsekin laitoit, eli viikkoa-paria ennen joulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis esimerkiksi kaikki muotia seuraavat apinoivat kulloinkin vallala olevaa muotia ja siis toisiaan. Tatuointejakin on otettu vaikka kuinka kauan. Myös ap on sen apinoinut aikanaan ja päättänyt, että hänkin haluaa sellaisen. Jne. Se, jos joku saa läheiseltä saman inspiraation hankkia jotain ei ole sen kummempaa apinointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kaveri kun tulee kylään, niin kyttää kaiken että olenko ostanut jotain uusia sisustusjuttuja. Sitten, kun menen hänen luokseen, niin hänellä sattumalta JUST samanlainen tavara kotona, minkä olin kotiini hankkinut. Raivostuttavaa. Sama vaatteiden kanssa. Minulla on aina ollu omanlaiseni tyyli, käytän ainaki omasta mielestäni mielikuvitusta asusteiden kanssa ja yhdistelen välillä epätyypillisesti keskenään.. No tää kaveri matkii ihan surutta. Ärsyttää, kun en halua näyttää hänen kanssaan samalta. Nyt olen alkanut hänet tavatessani pukeutua aivan tylsästi. Tavalliset farkut ja yksivärinen paita,eipä ole mitään kopioitavaa. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistaa ystävyyttämme... Tykkäisin että ystävällä olisi oma persoona
Yksi tuttuni oli myös sitä mieltä, että matkin häntä.
Tätä oli
Ihme juttuja selität. En todellakaan ole ostanut mitään ikea krääsää, vaan hintavia design esineitä, joita ei kaikkia edes myydä kaupoissa. Esim. yhden tietyn merkin valaisin, tiettyjä tuoleja,jne.
Miten tämä kaverisi sai niin nopeasti hommattua tismalleen samoja juttuja, jos niitä ei edes myydä kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa olisi aivan mahtava trollaamisen mahdollisuus😍
-Kylmis
Laitapa ehdotuksia 😁ap.
0/5 koko aloitus. "Kuka sen kissan hännän nostaa?"
mitä väliä tuolla on ostaa jos ostaa
Tuli mieleen tuttu joka alkoi selittää että heti kun he miehensä kanssa ostivat uuden auton, niin naapurikin osti. 😂 Siis aivan järjettömän lapsellinen ja epäluuloinen ihminen, kuvittelee oikeasti että joku ostaa auton koska hänkin osti.
No, ap:n tapauksessa kyse ei ollut tällaisesta joten sori ohis. Kaverillesi ei ole päässyt kehittymään omaa persoonaa ja hän saattaa luulla jopa saavansa sinulta hyväksyntää kun kopioi sinua. Tosi surullista, ja kaikki myötätuntoni hänelle, mutta en jaksaisi niin sekaisin olevaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan selvää matkimista, jos tyyppi ostaa tismalleen saman asian viikon sisällä, etenkin jos se on hänelle itselleen tarpeeton, mutta pakko vain apinoida.Ja tämä sama asia on tyyliä toppatakki ja kaulahuivi, ostettu loka-marraskuun taitteessa?
Ja sisustuskopioinnit jouluinen pöytäliina juuri samaan aikaan kun itsekin laitoit, eli viikkoa-paria ennen joulua?
Älä viitsi saivarrella! Kyse on ihan kirjaimellisesti samanlaisen tuotteen ostamisesta, niin kuin jo aiemmin kirjoitin. Käyttämättömäksi jäänyt monen sadan euron kuntopyörä. Sähkötupakka. Eikä mikään kertakäyttöinen parin euron sellainen, vaan kunnollinen laite, joka kaikkine tarvikkeineen ja nesteineen kustansi toistasataa, ja tyyppi ei ole edes harkinnut tupakoinnin lopettamista. Tismalleen sama lävistys samaan paikkaan kuin minä, ja täysin identtinen koru, vaikka valikoimaa riittää. Ja nämä ostokset ja hankinnat aina viikon sisään siitä kun minä olen ne hommannut.
Toisilleen läheiset ihmiset eivät pahastu siitä, jos rakkaalla ihmisellä on sama maku kuin itsellä on, tai jos rakas läheinen ihminen tekee samoja asioita kuin itsekin tekee. Monet ovat tavanneet sen oman hyvän ystävän tai rakkaan puolison itselle rakkaitte asioitten ja samojen kiinnostusten kohteitten parista.
Jos sellainen ottaa päähän, ei ole kovinkaan läheinen sen toisen kanssa. Korkeintaan tuttu on sitten sellaisen kanssa, muttei aidosti läheinen.
Olen joskus ostanut ystävälleni samanlaisen korun kuin ostin itsellenikin, että meillä olisi identtiset korut. 💕
Jos kukaan ei koskaan missään asiassa matki, voi ainakin olla ihan varma siitä, ettei ole mitenkään kiinnostava muiden silmissä siinä mielessä. Pukeutumisesi, kampauksesi, sisutustyylisi ym. ovat muista ihmisistä silloin erittäin epäkiinnostavia, joissa ei ole mitään matkimista. 😅
Mutta kukin ottakoon matkimiseen sen näkökulman kuin haluaa. Minä kyllä otan sen ihailuna, jos joku matkii minua. Olen silloin esikuva siinä asiassa, jossa matkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ostanut ystävälleni samanlaisen korun kuin ostin itsellenikin, että meillä olisi identtiset korut. 💕
Minulta ei edes kysytty, että haittaako jos otan saman lävärin ja samalla korulla. Sinä halusit että teillä on samanlaiset korut. Eri asia.
naisilla on joku harhakäsitys, että luulevat olevansa uniikkeja lumihiutaleita. oikeasti ne kaikki ovat samaa harmaata loskaa.
Ei ap:stä ainakaan julkkikseksi olisi. 😂 Julkkikset ovat 24/7 faniensa ihailun ja matkimisen kohteina. Kun joku julkkis käyttää jotain asua, fanit menevät ja ostavat samanlaista. Ja apinoivat idoliaan muutenkin. Kun prinsessa Diana avioitui Charlesin kanssa, Suomessakin leikkautettiin lukuisia Diana-hiuksia. Jne.
Joillakin on tapana seurailla muiden lähiympäristön ihmisten pukeutumista yms, koska oma pää ei sano mitään. Omalla työapaikallani noin 20 hengen toimistossa oli pari ihmistä, joita muutama kalkkuna seuraili oikein huolella.