Ystäväni väitti että laimea kahvi närästää enemmän kuin vahva
Aloin keittää kahvin hinnan noustua laimeampaa kahvia. Nykyään mua on alkanut närästää. Ystävän mielestä se johtuu juurikin liian ohuesta kahvista. Voiko olla niin?
Kommentit (11)
Ystävä varmaan haluaa sinun keittävän hälle vahvaa kahvia ja sanoi noin:)
Se tarkoitti, että vaaleapaahtoinen närästää. Tummapaahtoinen ei närästä.
Ystäväsi on oikeassa. Toki myös muutkin. Juhlamokka närästää, ruotsalainen tummapaahto ei.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi on oikeassa. Toki myös muutkin. Juhlamokka närästää, ruotsalainen tummapaahto ei.
Tai ehkä sinä et vain ymmärtänyt mistä puhuttiin.
Jos laitat kahviin jotain vaaleaa litkua, laimennat sitä väistämättä ja joudut keittämään vahvempaa kahvia kuin olisi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalainen tummapaahto ei närästä mutta menee viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat kahviin jotain vaaleaa litkua, laimennat sitä väistämättä ja joudut keittämään vahvempaa kahvia kuin olisi tarpeen.
Ja tällä tarkoitan maitoa tms
Kahvi ei närästä jos lopettaa sen juomisen kuten mä tein. En osta ylihintaista purua. Muut ylihintaiset tuotteet kylläkin närästää rajusti.
Kyllä on oikeassa. Ihmiset, mukaanlukien itse, joita kahvi närästää, ovat vaihtaneet tumma-paahtoon ja närästys on poissa.
Vaihda tummempipaahtoiseen, se ei närästä. Laiha kahvi on muutenkin täysin turhaa, kuin tiskivettä. Itse olen mieluummin ilman, jos en raaski keittää normaalivahvuista kahvia.