Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri matkii kaikessa mitä teen ja ostan, miksi?

Vierailija
20.01.2025 |

Olemme molemmat nelikymppisiä naisia, ja aina kun ostan jotain, niin kaveri hankkii saman tavaran viikon sisällä. Jos otan tatuoinnin tai lävistyksen, niin hetken päästä kaverikin on varannut ajan samoihin juttuihin. Minkä takia joku ihminen tekee noin? Hän on lukemattomia kertoja hankkinut asioita joita ei edes käytä, mutta pakko vain omistaa sellainen kun minullakin on. 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/90 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lapsuudessa/nuoruudessa kaveri, joka sai vanhemmiltaan aina saman kuin minä, tai jos mahdollista, sen kalliimman version. 

Minun lapsella on nyt tällainen kaveri. Tämä kaveri saa aina perässä samat synttärilahjat ja menevät jopa meidän jälkeen samoihin lomakohteisiin. Perhe vaikuttaa muuten ihan normaalilta, mutta on outoa ostaa lapselle kalliitakin juttuja ja tehdä perhelomia kohteisiin, jotta saa samat jutut kuin kaveri.. 

Aika monessa perheessä lasten mielipidettä kuunnellaan, kun heille ostetaan jotain tai päätetään perheen lomamatkoista. En pidä yhtään outona, että lapset esim. haluavat paikkoihin, joita heidän kaverinsa ovat kehuneet. Ehkä jopa ylpeillen. 

Vierailija
84/90 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa elokuva nimeltä Nuori naimaton nainen, tosi hyvä.

Noi jotka tekevät tollasta saattaa olla persoonallisuus häiriöisiä, esim. Salkkareissa se Marianna.

Vierailija
85/90 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri matkii kaikessa mitä teen ja ostan, miksi?

Olemme molemmat nelikymppisiä naisia, ja aina kun ostan jotain, niin kaveri hankkii saman tavaran viikon sisällä. Jos otan tatuoinnin tai lävistyksen, niin hetken päästä kaverikin on varannut ajan samoihin juttuihin. Minkä takia joku ihminen tekee noin? Hän on lukemattomia kertoja hankkinut asioita joita ei edes käytä, mutta pakko vain omistaa sellainen kun minullakin on. 

Vierailija
86/90 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käsivarren kokoinen dildo mutta älä osta liukkaria.

Vierailija
87/90 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubb

Vierailija
88/90 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Ferrari ja aja sillä leikkipuistoon keinulle sormettamaan itseäsi.

Vierailija
89/90 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi arvostaa tyyliäsi ja pitää sinun valinnoista. Ei mitään ihmeellistä. Olet hänelle suunnannäyttäjä. 

Kieltämättä ei tunnu niin ärsyttävältä kun ilmaiset asian tuolla tavalla 😃 Toivoisin vain että nelikymppiselle ihmiselle olisi jo kehittynyt oma maku ja mielipiteet, ettei tarvitsisi seurata jonkun toisen ihmisen tekemisiä kaikessa.

Minulla on kuusikymppinen sisko, joka koko ikänsä on aloittajan kertomalla tavalla matkinut minua. 

Lapseton sinkku. Yrittää jopa omia lapseni, sekaantuu kaikkiin asioihini. Nykyään kerron mahdollisimman vähän henk.koht.asioitani hä elle. Sekä tapaamisia olen vähentänyt.

Jopa kahvinkeitin, matot, hiustyyli, silmälasit, korut, sisustusjutut, lenkkarit  ( jopa värejä myöten) jne. täytyy olla samanlaiset.

Kun aloitan uuden käsityöharrastuksen, esim mattojen virkkaus, hänkin aloittaa.jne.

Minusta tällainen matkiminen vaikuttaa jollain lailla sairaalloiselta. 

Lisäksi hän valehtelee jatkuvasti, ja varastelee  tavaroitani käydessään luonani. 

Tämä sekä kaikenlainen kontrollointi on mielestäni vain pahentunut iän myötä . Liekö syynä jokin persoonallisuushäiriö tmv mt- sairaus 

Vierailija
90/90 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse nyt niin omaperäisistä ideoistasi, että niiden matkiminen olisi läpinäkyvää keneltä tahansa muultakin kuin vain kaveriltasi? Vai onko kyse tavanomaisista hankinnoista, että kuka tahansa muukin keksisi ne kuin vain sinä? 

Aina kannattaa muistaa, että joku meistä keksii ideoita nopeasti ja toiset hitaammin. Jos ajattelet ideoitasi kuin täysinäistä hillopurkkia, niin onko se hillopurkkisi aina täynnä vai lähes tyhjä? Jos se on täynnä sinulla on varaa antaa kaverisi matkia sinua. Pian keksit taas jotakin uutta. Kaverisi hillopurkki on aina lähes tyhjä, joten hänen pitää ottaa sinulta saadakseen edes joskus maistaa hilloa. Ehkä et tajua vertaistani, mutta ole iloinen miten sinä keksit ja toinen vain sinun esimerkilläsi.Mikään ei ole sinulta pois. Ja voit olla varma, että aina törmäät seuraajiin.

N 62

Kyse ei ole omaperäisistä hankinnoista, vaan sellaisista joita MINÄ tarvitsen, mutta hän ostaa heti perässä samanlaisen. Esim. kuntopyörä. Minä ostin sellaisen, koska kuntoilen kotona. Hän osti sellaisen heti perässä, mutta ei ole käyttänyt sitä kertaakaan, kun olen kysynyt miten treeni kulkee. Minä lopetin tupakoinnin ja ostin korvikkeeksi vapen. Hän hankki myös vapen vaikka tupakoi edelleen, eikä ole vapeaan käyttänyt kertaakaan. Minä ostin tietynmerkkisen laukun, ja hän käveli samana päivänä kauppaan ja osti samanlaisen. Ihan sama juttu jos ostan vaatteita, niin hetken päästä hänellä on kopio päällään. Kopiointi on imartelua tiettyyn pisteeseen saakka. 

Jos ostat vaatteet kirpparilta niin on vaikeampi kopioida kun ei vaan voi kävellä Prismaan ja ostaa samaa mekkoa kuin sinulla.