Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko eronnut pitkästä suhteesta ja löytänyt sen jälkeen uuden kumppanin ja saanut paremman suhteen?

Vierailija
19.01.2025 |

Kysymys tuli mieleen, kun monissa keskusteluissa näkee mielipiteitä, että vaihtamalla ei parane eikä saa itsekkäästi lähteä suhteesta, varsinkaan, jos on lapsia. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta taitaa tosiaan olla, olen 40+, enkä ole löytänyt vielä uutta suhdetta, jonkun vuotta sinkkuna elänyt. Lähipiirissä yksi, joka ei pitkään kerennyt olla sinkkuna, kun löysi. Miehet on myös aika oikukkaita ja itsekkäitä.

Vierailija
22/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jotakuta (miestä) nyt kirpaisee, kun on naisia, joiden kaikki parisuhdeongelmat ratkesivat vaihtamalla parempaan. Parempaa mieltä ja mukavaa kevättä silti hänellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Kulisseja taas

Vierailija
24/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 38-vuotiaana 12 vuoden suhteesta. Siinä kohtaa luulin, etten löydä enää hyvää parisuhdetta ja mietin, että kohta alkavat vaihdevuodetkin, enkä saa enää seksiäkään. Päättynyt pitkä suhde oli muuten ok, mutta seksielämä oli jo pari vuotta ollut täysin kuollutta miehen haluttomuuden vuoksi.

Ehdin olla vuoden yksin, kun menin huvikseni katsomaan, että millainen sovellus se Tinder onkaan. En etsinyt elämänkumppania tai seksiseuraa, vaan ajattelin vaan kokeilla deittailua. Yllättäen löytyikin mies, jonka kanssa oli kemiat kohdallaan. Kummallakin takana pitkä suhde ja nuoruuden isoimmat särmät hioituneet pois. Seksi oli alusta alkaen loistavaa. 

Tuosta on nyt sitten 7 vuotta aikaa ja elämä ja parisuhde hymyilee. Seksielämä toimii edelleen loistavasti, jopa niistä vaihdevuosista huolimatta. 

Nelikymppisenä voi löytää elämänsä rakkauden. Voisin sanoa, että olisi pitänyt lähteä aiemmasta suhteesta jo ennen, mutta enpä sano, koska sitten emme olisi nykyisen puolisoni kanssa välttämättä kohdanneet. 

Vierailija
25/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 25 yhteisen vuoden jälkeen. Nyt erosta 7 vuotta, josta olen seurustellut nykyisen miesystäväni kanssa onnellisesti 4 vuotta. Emme asu yhdessä, koska hänellä on nuorin vielä kotona, emmekä ole muuttamassa yhteen. Parani vaihtamalla. 

Vierailija
26/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sellainen kysymys, johon ei ole olemassa sitä yhtä ja oikeaa vastausta. Jos eroat voi olla että löydät paremman tai sitten et. Tämä on niin monesta sattumasta kiinni. Kuitenkin jos nykyisessä suhteessaan jatkuvasti mietit eroa, voisi ehkä päätellä ettet ole oikeasti onnellinen... Silti ei voi kuitenkaan taata, että jos eroat tulisit sen onnellisemmaksi jonkun toisen kanssa.

Olen välillä itsekin miettinyt samoja kysymyksiä, erityisesti riitojen aikana. En ole kuitenkaan eronnut ja olen erittäin tyytyväinen suhteeseeni edelleen (pian 23v takana). Kun hyväksyy sen ettei kukaan ole täydellinen, voi suhteitakin tarkastella realistisemmin. Uudessa kumppanissa voi olla jotain eri piirteitä jotka ärsyttää samalla tavoin kuin nykyisessä. Tai ehkä ongelma on itsestäsi kiinni. Mene ja tiedä. 

Vierailija
27/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erosin pitkästä suhteesta ja olen nyt uudessa ja hyvässä. En silloin ennen osannut kuvitellakaan että parisuhde voi olla näinkin hieno.

Vierailija
28/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä itsekin miettinyt samoja kysymyksiä, erityisesti riitojen aikana. En ole kuitenkaan eronnut ja olen erittäin tyytyväinen suhteeseeni edelleen (pian 23v takana). Kun hyväksyy sen ettei kukaan ole täydellinen, voi suhteitakin tarkastella realistisemmin. Uudessa kumppanissa voi olla jotain eri piirteitä jotka ärsyttää samalla tavoin kuin nykyisessä. Tai ehkä ongelma on itsestäsi kiinni. Mene ja tiedä. 

Niinpä. Monesti se juurisyy on ihmisessä itsessään. Lähinnä huvittavaa lukea näitä kuin uhma-ikäisten lasten kommentteja kuinka nyt on paremmin. Sen ulostuonti tänne kommenttipalstalle kertoo kaiken tarpeellisen.

Niin, siis ketjussahan kysyttiin, että onko uusi suhde parempi kuin vanha. Ja sitten kun joku vastaa tähän, niin sinun mielestäsi vastaaja on uhmaikäinen lapsi?

On varmasti niitäkin ihmisiä, jotka lähtevät suhteesta hyvin itsekeskeisistä ja epäkypsistä syistä. Sitten on taas vaan sellaisia suhteita, jotka eivät toimi riittävän hyvin toisen tai molempien mielestä. Ihmisten suurin pulma on se, että he eivät osa erottaa kahta erillistä ihmistä ja heidän välistä suhdetta toisistaan. Aina ero ei tarkoita, että jommassa kummassa olisi jotain erityistä vikaa. Tykkään itse piimästä ja kaljasta, mutta eivät ne yhteen sovi. Toisinaan kaksi ihmistä ei sovi riittävän hyvin yhteen. Sellaista se on.

Vierailija
29/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v mies tässä. Ensimmäinen avioliitto päättyi ex-vaimon uskottomuuteen 10 vuotta sitten. Hän tempaisi ja vaihtoi kerralla 12 vuotta itseään nuorempaan mieheen ja tekaisi vielä lapsenkin tämän kanssa. Liitto tosin rakoili jo aiemmin.

Itse deittailin parin vuoden ajan keräten kokemuksia kunnes eräs upea daami vei jalat alta ja nyt ollaan oltu pian kahdeksan vuotta yhdessä mistä pari viimeistä aviossa. Kyllä, vaihtamalla parani vaikka päätös ei ollut täysin omaehtoinen. Ja nyt sitä kuuluisaa seksiäkin riittää parisuhteessa, ei ole kalenterissa montaa päivää vuodessa kun ei ole lakanat heiluneet.

Vierailija
30/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vaihtamalla parani. En enää 50 vuoden lähestyessä kaivannut ukkoa, jota ei seurani kiinnosta. Ranttupas### sai jäädä yksikseen. 

Vierailija
31/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satusetä/satutäti vauhdissa,

Vierailija
32/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erosin 38 vuotiaana 20 vuoden suhteesta. Alkoi heti uusi suhde ja on hyvä. Yhdessä olemme olleet jo vuosia. 

Vierailija
33/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! 

Ensimmäinen liitto kaikkineen 15v (3 lasta), erosimme 34 vuotiaina.

Pari vuotta myöhemmin perustin uusperheen nykyisen mieheni kanssa. 29 vuotta tulee kohta täyteen ja +1 lapsi kasvatettu aikuiseksi.

Meille kaikille paras elämä

Vierailija
34/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole retryjä.

Vierailija
35/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteesta pitää lähteä jos lasten etu vaatii. Toinen juttu on vaatiiko lasten etu kolmansia tai N-määrää pyöriä. (Vastaus on ei)

Vierailija
36/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! 

Vierailija
37/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin 45-vuotiaana yli 20 vuoden suhteesta. Nyt olen ollut 3 vuotta parisuhteessa, jossa vihdoin on se suuri tunne, jota kaipasin. 

Ei ole kauaa. Koska alkuhuuman hormonituotanto loppuu 2-3 vuoden kohdalla. Parisuhde on valintaa myös ei pelkkää suurta tunnetta.

No, ei pidä paikkaansa.  Viiden vuoden suhde ja yhä paranee.

Vierailija
38/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin huonosta suhteesta, ja olen onnellisempi yksin kuin mitä olin siinä suhteessa. 

En ole onnistunut uutta kumppania löytämään, vaikka olen yrittänyt. 

Vierailija
39/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin. Löytyi itsekkään ja arvaamattoman miehen jälkeen sellainen, joka kohtelee kauniisti kaikin puolin eikä koskaan puhu tai kirjoita naisista niitå miesten rumia ja tyhmiä, vihaisia juttuja. Vaihtamalla paranee ja ruoho on tosiaan vihreämpää missä tahansa muualla kuin siinä paskassa suhteessa.

mulle kävi myös näin. löytyi ihana mies, vaikka 40 jo kaukana takanapäin. ei voi verrata edeltäjäänsä, joka oli täysverinen mulperi.

Vierailija
40/46 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä erotaan, koska suhde ei toimi. Yleensä ihminen on onnellisempi, kun pääsee huonosta suhteesta pois.