Nainen, kumpi on parisuhteessa parempi?
A. Mies valehtelee mielipiteensä jostain asiasta miellyttääkseen sinua ja välttääkseen konfliktin.
B. Mies kertoo rehellisesti mitä ajattelee vaikka tietäisi tasan tarkkaan että et pitäisi hänen mielipiteestään.
Kommentit (56)
Yleensä B.
Jos kysymyksessä on oma asiani, joka vaikuttaa vain minuun, enkä ole kysynyt miehen mielipidettä, niin sitten paras olisi C pitää kitansa kiinni. Valehdella ei tarvitse. Esim. mulle ei tarvitse tulla valittamaan vaatteistani tai siitä, mitä kirjoja luen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä B.
Jos kysymyksessä on oma asiani, joka vaikuttaa vain minuun, enkä ole kysynyt miehen mielipidettä, niin sitten paras olisi C pitää kitansa kiinni. Valehdella ei tarvitse. Esim. mulle ei tarvitse tulla valittamaan vaatteistani tai siitä, mitä kirjoja luen.
Kyllä, kysymättä esim. ulkonäköä arvostelevat miehet ovat vaan pahantahtoisia ääliöitä. Mutta jos kysyn, toivon saavani rehellisen vastauksen. Siksi en kysy, jos en kestä kuulla vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aiheesta. Pikkuasioissa ei ole pakko olla raatorehellinen. Vaikkapa
-onko tämä kampaus kiva?
-on ihan kiva (ei, mutta meillä on nyt kiire eikä tämä ole niin tärkeä tilaisuus että kannattaa tässä vaiheessa alkaa väkertämään uutta tai vaihtoehtoisesti tuntemaan oloaan kurjaksi)
on ok.
Sen sijaan
-rakastatko minua?
-kyllä (en, mutta en jaksa erotakaan kun seksiä on ja palvelut pelaa)
olisi anteeksiantamatonta elämäni ja rakkauteni tuhlaamista ja hyväksikäyttöä.
No mä en kyllä suutu siitä, jos mies sanoo rehellisesti ettei jokin vaate tai kampaus hänen mielestään sovi minulle. Mitä sillä on väliä? Hölmöä valehdella pikkujutuista, heikentää vaan turhaan luottamusta.
Jep. Mielellään mäkin kuulen rehellisen vastauksen. Muuttelen tosi paljon tyyliäni sen mukaan mistä mies tykkää, koska on kiva olla hänen silmissään nätti. Mutta jos vaikka on kiire eikä olla tärkeään menossa, niin mieluummin ehkä valkoinen valhe kuin se että mulla on sitten koko ajan epämukava olo kampaukseni takia.
Jos ollaan tärkeään tilaisuuteen menossa niin sit tietenkin rehellisyys ja äkkiä joku parempi pikakampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulma: kyllää A) on selkeästi parempi vaihtoehto, eikä pelkästään mielipiteen kertomisessa vaan monessa muussakin asiassa. Sillä välttää hyvin riidat
Kun sinulta ei nyt taaskaan kysytty. Osaatteko te miehet seurata minkäänlaista keskustelua ilman että heittelette väliin omia typeriä mielipiteitänne?
Ei ne osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä B.
Kyllä, kysymättä esim. ulkonäköä arvostelevat miehet ovat vaan pahantahtoisia ääliöitä. Mutta jos kysyn, toivon saavani rehellisen vastauksen. Siksi en kysy, jos en kestä kuulla vastausta.
Joo, juurikin näin. Jos haluan tietää, tykkääkö mies enemmän vaatteesta x vai vaatteesta y, kysyn. Ja jos kysyn, niin se on ihan vain miehen miellyttämiseksi (eli laitan sen, josta hän tykkää), joten rehellinen vastaus olisi molempien intresseissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulma: kyllää A) on selkeästi parempi vaihtoehto, eikä pelkästään mielipiteen kertomisessa vaan monessa muussakin asiassa. Sillä välttää hyvin riidat
Kun sinulta ei nyt taaskaan kysytty. Osaatteko te miehet seurata minkäänlaista keskustelua ilman että heittelette väliin omia typeriä mielipiteitänne?
Ei ne osaa!
Välillä suorastaan harmittaa, etten ole lesbo tai edes bi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miehet pelkää kuollakseen tunteita, etenkin niitä ei niin mukavia. Kuvittelevat kai, että parempaan lopputulokseen pääsee lakaisemalla ne maton alle. Ja etäisyys kumppaniin sen kun kasvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osaa!
Ei näköjään xD Tässäkin ketjussa (jonka aloituksessa NAISILTA kysyttiin kysymys) noin puolet kommenteista on miesten, jotka halusivat ehdottomasti tulla jälleen kerran kertomaan mitä naiset oikeasti ajattelevat ja kuinka kaikki heidän kommenttinsa ovat valetta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asiasta. Ja ihminen voi olla rehellinen sekä hienotunteinen. Ihan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen mitä ajattelee. Kuitenkin mielipide pitää voida sanoa rehellisesti.
Mä välttäisin konfliktin. Naiset ovat pitkävihaisia ja riidan lietsojia ja vetävät pidemmän korren kunnes alkukantainen mies heittäytyy agressiiviseksi kännipäissään ja sanoo viimeisen sanansa. Pitkäpiimäinen mies pysyy rauhallisena ja neutraalina. Tiedostaa että naisen mieli on ailahtelevainen ja täydellisyyteen pyrkivä, tunteellinen. Vaatii tunteidenkäsittelemisen taitoa jotta pystyy valikoimaan reaktionsa. Antaa naisen voittaa mitättömissä asioissa mutta isojen linjojen on oltava suoria koko perheen kesken. Nehän te jaatte eli yhteiset arvot kun olette kerran parisuhteeseen ryhtyneet. Naisen tunnollisuus asioiden hoitamisessa ja miehen putkiaivoisuus on dilemma mikä vain täytyy hyväksyä että mi
Eli nyt jopa väkivaltaiseksi ryhtyminen on ihan ok ja normaalia, jos toinen on miehen mielestä "voittanut" alkuperäisen väittelyn? Olette te kyllä ihan täysiä eläimiä :D Ohhoh, onpa jaloa ja ihailtavaa että viimeiseen asti "välttäisit konfliktia" ja pystyt "valikoimaan reaktiosi" kun kommunikoit kuvitteellisen puolisosi kanssa, jota inhoat ja pidät lapsentasoisena koska hän on nainen.
Ei kumpikaan.
En halua miestä joka valehtelee mutta en myöskään junttimaisesti mielipiteensä töksäyttelevää sosiaalisesti taidotonta miestä.
Se on sosiaalinen ja tunnetaito kun osaa olla eri mieltä ilman että aiheuttaa pahaa oloa toisessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aiheesta. Pikkuasioissa ei ole pakko olla raatorehellinen. Vaikkapa
-onko tämä kampaus kiva?
-on ihan kiva (ei, mutta meillä on nyt kiire eikä tämä ole niin tärkeä tilaisuus että kannattaa tässä vaiheessa alkaa väkertämään uutta tai vaihtoehtoisesti tuntemaan oloaan kurjaksi)
on ok.
Sen sijaan
-rakastatko minua?
-kyllä (en, mutta en jaksa erotakaan kun seksiä on ja palvelut pelaa)
olisi anteeksiantamatonta elämäni ja rakkauteni tuhlaamista ja hyväksikäyttöä.
No mä en kyllä suutu siitä, jos mies sanoo rehellisesti ettei jokin vaate tai kampaus hänen mielestään sovi minulle. Mitä sillä on väliä? Hölmöä valehdella pikkujutuista, heikentää vaan turhaan luottamusta.
Jep. Mielellään mäkin kuulen rehelli
"Jep. Mielellään mäkin kuulen rehellisen vastauksen. Muuttelen tosi paljon tyyliäni sen mukaan mistä mies tykkää, koska on kiva olla hänen silmissään nätti. Mutta jos vaikka on kiire eikä olla tärkeään menossa, niin mieluummin ehkä valkoinen valhe kuin se että mulla on sitten koko ajan epämukava olo kampaukseni takia.
Jos ollaan tärkeään tilaisuuteen menossa niin sit tietenkin rehellisyys ja äkkiä joku parempi pikakampaus."
Muutteletko oikeasti asujasi ja kampaustasi viime hetkellä, jos mies sanoo niin? Ja tunnet itsesi koko ajan epämukavaksi jos hän ei tykkää jostain? Huh... Voisihan sitä varmaan ottaa vähän iisimmin...
Ylimiellyttävä mies patoaa loppu viimein omia tunteitaan. Päätyy usein sarjapettäjäksi ja naisvihaajaksi vaikka ulospäin näyttelisi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ylimiellyttävä mies patoaa loppu viimein omia tunteitaan. Päätyy usein sarjapettäjäksi ja naisvihaajaksi vaikka ulospäin näyttelisi muuta.
Onko sillä väliä, patoaako vai ei? Jos vain osaa elää sen asian kanssa niin sanotusti. Ei ole naisen vastuulla huolehtia miehen tunteista. Jos patoaa, sitten patoaa. Kunhan osaa käsitellä ne itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä väliä, patoaako vai ei? Jos vain osaa elää sen asian kanssa niin sanotusti. Ei ole naisen vastuulla huolehtia miehen tunteista. Jos patoaa, sitten patoaa. Kunhan osaa käsitellä ne itse
Harvoin tuollaiset osaavat. Kun taakka heillä kasvaa liian suureksi niin syyttävät siitä seuraavasta pahasta olostaan ja ahdistuksestaan puolisoaan ja suhdettaan. Pohjasakkaa ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tuollaiset osaavat. Kun taakka heillä kasvaa liian suureksi niin syyttävät siitä seuraavasta pahasta olostaan ja ahdistuksestaan puolisoaan ja suhdettaan. Pohjasakkaa ihmisinä.
No tuollaiset onkin. Kyllä niitäkin löytyy, jotka pystyvät elämään asioiden kanssa
Tää on meidän suhde <3 Miehen raatorehellisyys on aiheuttanut itkuja, mutta itkut on johtaneet hyviin, valaiseviin keskusteluihin ja luottamus on joka kerta lujempi. Ja sovintoseksi asioiden selvittelyn jälkeen on edelleen vaan niin kuumaa ja syvältä ravistelevaa. Joskus vähän jopa vaan sen takia haluaisi pientä draamaa, se kun vuosi vuodelta vähenee koska rehellisyyden ansiosta tunnetaan toisiamme aina vain paremmin.