Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuntemasi vapaaehtoisesti lapsettomat ovat?

Vierailija
19.01.2025 |

Katsotaan löytyykö muita yhteisiä piirteitä kuin lapsettomuus.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti fiksumpia ja epäitsekkäämpiä kuin ne joilla on lapsia.

Sinunkin vanhempasi ovat siis täyspaskoja. Ymmärrän. Siksi sinusta tuli tuollainen.

Peukuista päätellen moni on kanssani kuitenkin samaa mieltä.🤗

Vierailija
42/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Ajattelitko, että tuossa viestissä kuvailtoon sinua, vai miksi vastasit?"

En ajatellut. Vastailen kaikkiin viesteihin tässä ketjussa, että mitkä sopii itseeni ja mitkä ei. :) Eikö tässä ollut tarkoitus selvittää, että löytyykö vapaaehtoisesti lapsettomista yhteisiä piirteitä. -eräs vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin oudoksi tarpeen haluta seuraa niin paljon, että sitä pitäisi tehdä itse. En siis kai koskaan ole kaivannut tai edes ymmärtänyt mitä on haluta perhe-elämää. En halua itselleni hevosta enkä lasta. Muilla ne asiat on ihan kivoja ja ok, ei haittaa tietenkään yhtään.

Vierailija
44/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ei ole vapaaehtoisesti, vaikka siten sanovat. 

Esim Lenita Airisto kertoi aiemmin, että ei kyennyt saamaan lasta ja sen takia joutui eroamaan puolisostaan. 

Myöhemmin hän väitti olevansa vapaaehtoisesti lapseton. 

Lenita on elänyt aikana jolloin edes termiä vapaaehtoisesti lapseton ei ollut olemassa. Silloin ehkä saatettiin sanoa noin, koska se kauhistelun määrä vuosikymmeniä sitten olisi ollut melkoinen. Varmaan joskus ysärillä ihmiset alkoivat sulattamaan asiaa.

Vierailija
45/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia.

Vierailija
46/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti. Päivät lasten kanssa. Empaattinen. Pitää maapallon tulevaisuutta synkkänä eikä halua lapsiaan siitä kärsimään.

Itsekin pidän maapallon tulevaisuutta synkkänä enkä halua tehdä lapsia tänne kärsimään. -eräs vela

Toinen vela tässä. Tarkoittaako tämä että hankkisit lapsia jos tulevaisuus olisi hieno? Kun itselläni miljoona euroa, pimperosta vauvan mukana tuleva lastenhoitaja ja maailmanrauha ei tekisi minusta halukasta ryhtyä äidiksi. Musta lapsia tavallaan kuitenkin sitten haluaa jos päättää jättää ne tekemättä.

Mun ei oo koskaan tarvinnut päättää mitään sellaista kun asia ei ole tullut mieleen muuten kuin kysyttäessä. 

Moi toinen vela! En haluaisi lapsia vaikka maapallon tulevaisuus olisi hieno. Mutta tämä planeetan tuho lähinnä vahvistaa tätä halua olla hankkimatta lapsia. :) -eräs vela

Vierailija
47/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollinen ja luotettava. Ns. kotihiiri eli viihtyy kotona tai mökillä. Ei shoppaile, ei tuhlaile. Työkaverina 100% luotettava, kesälomalta on kiva tulla töihin, kun tietää, että hommat on hoidettu.

Vierailija
48/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti. Päivät lasten kanssa. Empaattinen. Pitää maapallon tulevaisuutta synkkänä eikä halua lapsiaan siitä kärsimään.

Itsekin pidän maapallon tulevaisuutta synkkänä enkä halua tehdä lapsia tänne kärsimään. -eräs vela

Eli olet paljon internetissä. Se kuuluu tuohon yleiseen keski-ikäisten velojen porukkaan.

Vierailija
49/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani velat (+40 v, eli tuskin tilanne enää muuttuu) ovat ihmisiä jotka tarvitsevat omaa aikaa ja tilaa ja eivät ole siitä valmiita lasten takia luopumaan. Kuka harrastuksiin, kuka töihin, kuka sitten vain itselleen. Vanhemmuus ei ole tuntunut asialta joka houkuttelisi. Moni tekee silti vapaaehtoistöitä lasten kanssa, esim itse vedän partiota ja vien kummilapsia retkille ym. Partiolippukunnan aikuisista kaikki on muuten lapsettomia... Koen että lasten kanssa on tosi kivaa kunhan voi jättää pyykki- ja ruokashown, jatkuvan huomiontarpeen ym muut lapsiperhe-elämään liittyvät jutut niille joita sellainen elämä kutsuu. 

Mä en kerta kaikkiaan jaksaisi sitä että joku tarvitsee mun huomiota ja huoltoa 24/7. Musta tulisi aika nopesti kiukkuinen ja tiuskiva äiti, ellei sit olisi puolisoa joka kantaa vähintään 50 % ellei enemmän arjen vastuista. Toisaalta on myös kiva että mm ilmastonmuutos tai koveneva yhteiskunnallinen ilmapiiri ei tunnu niin rankoilta asioilta kun omat lapset eivät joudu siitä kärsimään.

Lähes kaikki kaverit joilla lapsia on (enemmistö) sen sijaan valittavat oman ajan puutetta ja/tai puolison osallistumattomuutta. Aikaa ja energiaa riittää just ja just omalle perheelle ja töille, ei millekään muulle. Lapsissa toki on tulevaisuus, mut ihmisiä on 8 miljardia, me ei olla ihan heti loppumassa, joten melko rauhallisin mielin olen päätökseni kanssa.

Vierailija
50/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen periytyvä sairaus, se ei näy ulospäin, joten monet varmaan ajattelee syyksi muuta. 

Todella mukava ja auttavainen ihminen, mutta ei halua lasta siksi, ettei peri sairautta.

On lapsirakas ja auttaa minun lasten kanssa, ottaa hoitoon ja tekee lastenkirjoja. 

On miettinyt tukiperheeksi ryhtymistä.

Vierailija
51/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnollinen ja luotettava. Ns. kotihiiri eli viihtyy kotona tai mökillä. Ei shoppaile, ei tuhlaile. Työkaverina 100% luotettava, kesälomalta on kiva tulla töihin, kun tietää, että hommat on hoidettu.

Kotihiiriyden tunnistan omalla kohdallani, ja shoppailemattomuuden ja tuhlailemattomuuden. :) -eräs vela

Vierailija
52/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet paljon internetissä. Se kuuluu tuohon yleiseen keski-ikäisten velojen porukkaan.

Olen kyllä jonkun verran. Mutta varmasti vähemmän, kuin älypuhelimiinsa kiinni kasvanut nuoriso. Minulla ei ole älypuhelinta, enkä käytä ollenkaan sosiaalista mediaa. -eräs vela

Vierailija
53/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti fiksumpia ja epäitsekkäämpiä kuin ne joilla on lapsia.

Se fiksuus loppuu siihen kun eivät tajua elämän jatkumista.

Vierailija
54/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela ja täysin tyytyväinen päätökseen ja elämääni ilman lasta (lapsia). Lapsi ei kriteeri onneen. Elämä antaa paljon iloa ja onnea myös lapsettomalle. Olen aina tiennyt etten lapsia tule tekemään eikä mikään ongelma minulle. 

Vierailija
55/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäämpiä kuin lapselliset. Onneksi ei tarvitse olla liikaa tekemisissä. Itsekin tosin lapseton, niin varmasti kuulun samaan kategoriaan.

Vierailija
56/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä. Eivät halua lapsia koska ovat tyytyväisiä elämäänsä ilman niitä. Eivät kaipaa perhe-elämää.

Tämä. En ole koskaan tuntenut tarvetta hankkia lapsia. En tarvitse elämääni lapsia.

Mutta lastenteko ja huomio, eli seksi ja puoliso kelpaavat? Tämähän on puhdasta itsekkyyttä. Toki ethän sinä siitä syyllisyyttä tunne. Kun et ota vastuuta mistään

Vierailija
57/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia aikuisia siinä missä lapsellisetkin. Osa käy töissä, osa opiskelee, osa on eläkkeellä. 

Vierailija
58/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle velalle olen sanonut, että toivon heidän vanhempien valinneen saman tien. He saivat elämän lahjana, mutta eivät halua antaa sitä seuraavalle sukupolvelle. En minä itsekkäistä ihmisistä välitä

Vierailija
59/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani velat (+40 v, eli tuskin tilanne enää muuttuu) ovat ihmisiä jotka tarvitsevat omaa aikaa ja tilaa ja eivät ole siitä valmiita lasten takia luopumaan. Kuka harrastuksiin, kuka töihin, kuka sitten vain itselleen. Vanhemmuus ei ole tuntunut asialta joka houkuttelisi. Moni tekee silti vapaaehtoistöitä lasten kanssa, esim itse vedän partiota ja vien kummilapsia retkille ym. Partiolippukunnan aikuisista kaikki on muuten lapsettomia... Koen että lasten kanssa on tosi kivaa kunhan voi jättää pyykki- ja ruokashown, jatkuvan huomiontarpeen ym muut lapsiperhe-elämään liittyvät jutut niille joita sellainen elämä kutsuu. 

Mä en kerta kaikkiaan jaksaisi sitä että joku tarvitsee mun huomiota ja huoltoa 24/7. Musta tulisi aika nopesti kiukkuinen ja tiuskiva äiti, ellei sit olisi puolisoa joka kantaa vähintään 50 % ellei enemmän arjen vastuista. Toisaalta on myös kiva että mm ilmastonmuutos tai koveneva yhteiskunnallinen ilmapiiri ei tunnu

Itsekin tunnistan itsessäni tuon oman ajan ja tilan tarpeen. Myös puolisoni on samanlainen, ja siksi emme edes asu yhdessä, että molemmilla on tarpeeksi omaa aikaa ja tilaa. :) Mahdoton ajatus itselleni, että pitäisi jakaa koti jonkun toisen kanssa, varsinkaan sotkuisen lapsen. :D Itse inhosin lapsiperhe-elämää jo silloin, kun olin itse lapsi. Minua häiritsi muiden perheenjäsenten meteli ja sotkut, ja muutinkin pois kotoa jo 16-vuotiaana omaan rauhaan. -eräs vela

Vierailija
60/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, joka ei ole löytänyt/saanut itselleen naista.