Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuntemasi vapaaehtoisesti lapsettomat ovat?

Vierailija
19.01.2025 |

Katsotaan löytyykö muita yhteisiä piirteitä kuin lapsettomuus.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä. Eivät halua lapsia koska ovat tyytyväisiä elämäänsä ilman niitä. Eivät kaipaa perhe-elämää.

Tämä. En ole koskaan tuntenut tarvetta hankkia lapsia. En tarvitse elämääni lapsia.

Mutta lastenteko ja huomio, eli seksi ja puoliso kelpaavat? Tämähän on puhdasta itsekkyyttä. Toki ethän sinä siitä syyllisyyttä tunne. Kun et ota vastuuta mistään

Seksi ja puoliso ovat täysin eri asia kuin lastenteko. Opettele nyt hyvä lapsi edes perusasiat ehkäisystä ennen kuin yrität seksiä harrastaa. 

t. eri

Vierailija
62/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä. Eivät halua lapsia koska ovat tyytyväisiä elämäänsä ilman niitä. Eivät kaipaa perhe-elämää.

Tämä. En ole koskaan tuntenut tarvetta hankkia lapsia. En tarvitse elämääni lapsia.

Mutta lastenteko ja huomio, eli seksi ja puoliso kelpaavat? Tämähän on puhdasta itsekkyyttä. Toki ethän sinä siitä syyllisyyttä tunne. Kun et ota vastuuta mistään

Lapsia tehdään puhtaasti itsekkäistä syistä. Tähän liikakansoitettuun, pilalle menneeseen maailmaan en tekis lapsia. Lapsettomuus on ekoteko. Lapsettomat ansaitsisivat palkinnon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti fiksumpia ja epäitsekkäämpiä kuin ne joilla on lapsia.

Se fiksuus loppuu siihen kun eivät tajua elämän jatkumista.

Miksi elämän olisi jatkuttava joka ikisestä sukuhaarasta? Ihmislajille olisi tällä hetkellä vain hyväksi, että väkimäärä vähenisi reippaasti.

Vierailija
64/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se provoilija pääsi tännekin... Haluat pilata tämänkin ketjun jankkaamisellasi ja keksimällä epäolennaisia tulkintoja. En lähde mukaan tämän enempää.

Vierailija
65/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän niin lapsista kuin eläimistäkin. Kummilapsia on useita ja eri ikäisiä (nappuloista teineihin). Omia en ole erityisesti ikinä kaivannut. Syitä on lukuisia. Yksi niistä on se, että jostain syystä kammoksun vauvoja. Se itku ja huuto ei nosta minkäänlaista hoivaviettiä. Ainoastaan ärsytystä. Parempi siis olla ilman. Mikäli jostain sellainen yksisarvinen puoliso löytyisi, joka olisi valmis tuon vauvavaiheen vetämään enemmän tai vähemmän soolona ja mukisematta ukon tehdessä töissä pitkää päivää ja iltaa, niin sitten voisin harkita. Tämä on nyt kuitenkin nykymittapuulla niin puistattavan seksistinen ajatus, että eihän tuollaista voi edes etsiä ilman julkista lynkkausta.

Vierailija
66/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapsellisillahan ei toki koskaan ole seksiä eikä puolisoa. Haikara tuo lapset ja puhtaasti epäitsekkäistä syistä niitä sitten aletaan kasvattaa aikuisiksi. 

eri

Vierailija
67/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi ja puoliso ovat täysin eri asia kuin lastenteko. Opettele nyt hyvä lapsi edes perusasiat ehkäisystä ennen kuin yrität seksiä harrastaa. 

t. eri

Seksiä harrastetaan lasten tekemistä varten, se on tosiasia. Ja se kelpaa kaikille, mutta kaikki eivät halua kantaa siitä vastuuta. Kunhan joku tyydyttää sinut säännöllisesti. 

Vierailija
68/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ei ole vapaaehtoisesti, vaikka siten sanovat. 

Esim Lenita Airisto kertoi aiemmin, että ei kyennyt saamaan lasta ja sen takia joutui eroamaan puolisostaan. 

Myöhemmin hän väitti olevansa vapaaehtoisesti lapseton. 

Mulla on tästä erilainen kokemus, koska tosi monet vapaaehtoisesti lapsettomat kertoo julkisesti ettei ole vaan saanut.

Itsekin teen niin työpaikoilla ja vieraampien ihmisten kanssa, koska tosi monet suuttuu ihan tosissaan, jos kertoo ettei halua lasta.

Ja sit monien hyvien ystävien kesken ollaan asiasta puhuttu ja monet sanoo samaa.

Mitään muita yhteisiä tekijöitä meillä ei taida olla. Eri ammatit ja elämät, mut fiksuja ja kivoja ihmisiä ovat kaikki tuntemani.

Vierailija
69/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle velalle olen sanonut, että toivon heidän vanhempien valinneen saman tien. He saivat elämän lahjana, mutta eivät halua antaa sitä seuraavalle sukupolvelle. En minä itsekkäistä ihmisistä välitä

Minä en pyytänyt saada syntyä tähän maailmaan. Jos olisin voinut vaikuttaa asiaan, olisin sanonut, että en halua syntyä. Elämäni on ollut hirveä perinnöllisen sairauden vuoksi. Voit pitää minua ihan vapaasti itsekkäänä mulkvistina, mutta kenellekään en tätä sairautta enää lahjaksi anna.

Vierailija
70/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Seksiä harrastetaan lasten tekemistä varten, se on tosiasia. Ja se kelpaa kaikille, mutta kaikki eivät halua kantaa siitä vastu

Ei kannata kommentoida asioita, joista ei ole mitään kokemusta. Mene takaisin ylikselle kaltaistesi provoveetien kanssa vänkäämään. 

Vierailija
71/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Seksiä harrastetaan lasten tekemistä varten, se on tosiasia. Ja se kelpaa kai

Kyllä tiedän, että olet vela. Et suostu näkemään itsessä yhtään itsekkyyttä, koska kuvittelet että kun et saa lapsia, olisit jotenkin parempi. Olen toki tottunut samanlaisiin hyökkäyksiin, mutta eköhän tiedä itsekin, että olen aika oikeassa. 

Vierailija
72/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Seksiä harrastetaan lasten tekemistä varten, se on tosiasia. Ja se kelpaa kaikille, mutta kaikki eivät halua kantaa siitä vastu

Kuivaile yksityiskohtaisesti, miten seksiä harrastamalla tehdään lapsi, kun naisella ei ole kohtua. Odotan innolla, millaisen teorian keksit. 

Vierailija
73/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle velalle olen sanonut, että toivon heidän vanhempien valinneen saman tien. He saivat elämän lahjana, mutta eivät halua antaa sitä seuraavalle sukupolvelle. En minä itsekkäistä ihmisistä välitä

Ei minulta kysytty haluanko syntyä.

Vierailija
74/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedonisti. On kyllä tämän ominausuuden vuoksi sen verran ylimääräistä painoakin, että saattaa olla ettei onnistuisi vaikka haluaisikin. 

Vierailija
75/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko, sanotaanko, mielenkiintoinen näkökulma... En kyllä koe, että olisin vanhemmilleni jotenkin "velkaa" hankkia itse lapsia, kun olen elämän lahjan heiltä saanut. Ja tuosta itsekkyydestä. Itse näen, että esim. omalla kohdallani on epäitsekästä nimenomaan olla hankkimatta lapsia. En pystyisi psyykkisten sairauksieni ja taloudellisen tilanteeni vuoksi tarjoamaan heille hyvää lapsuutta, vaan aiheuttaisin todennäköisesti vakavat traumat ja lapsi otettaisiin huostaan. -eräs vela

Vierailija
76/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnollinen ja luotettava. Ns. kotihiiri eli viihtyy kotona tai mökillä. Ei shoppaile, ei tuhlaile. Työkaverina 100% luotettava, kesälomalta on kiva tulla töihin, kun tietää, että hommat on hoidettu.

Kotihiiriyden tunnistan omalla kohdallani, ja shoppailemattomuuden ja tuhlailemattomuuden. :) -eräs vela

Mäkin tunnistan nämä itsessäni 😃 mut tiedän muutaman muun velan , joihin ei kyllä päde..

Vierailija
77/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani, joka ei ole löytänyt/saanut itselleen naista.

Toivoisiko siis kuitenkin lapsia, jos löytäisi naisen? Mikäli toivoo, niin tällöin kyse ei ole vapaaehtoisesta, vaan tahattomasta lapsettomuudesta. :)

Vierailija
78/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pyytänyt saada syntyä tähän maailmaan. Jos olisin voinut vaikuttaa asiaan, olisin sanonut, että en halua syntyä. Elämäni on ollut hirveä perinnöllisen sairauden vuoksi. Voit pitää minua ihan vapaasti itsekkäänä mulkvistina, mutta kenellekään en tätä sairautta enää lahjaksi anna.

Mulla muuten sama, mutta ei sairauksia. Silti olisin mieluummin jäänyt syntymättä itsekin. Mutta ei kun äidillä oli kuulemma vauvakuume, plääh.

Ja tuon tyyppisten idioo tti kommenttien takia monet velat väittää ettei voi saada 😆

Vierailija
79/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40+ nainen, joka käyttää rahansa ennemmin matkusteluun, kulttuurielämyksiin ja hyviin ravintoloihin kuin vaippoihin, korvatippoihin ja kurahousuihin. Pidän lapsista, mutta en ole ikinä halunnut sellaista itselleni. 

Vierailija
80/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ei ole vapaaehtoisesti, vaikka siten sanovat. 

Esim Lenita Airisto kertoi aiemmin, että ei kyennyt saamaan lasta ja sen takia joutui eroamaan puolisostaan. 

Myöhemmin hän väitti olevansa vapaaehtoisesti lapseton. 

Mulla on tästä erilainen kokemus, koska tosi monet vapaaehtoisesti lapsettomat kertoo julkisesti ettei ole vaan saanut.

Itsekin teen niin työpaikoilla ja vieraampien ihmisten kanssa, koska tosi monet suuttuu ihan tosissaan, jos kertoo ettei halua lasta.

Ja sit monien hyvien ystävien kesken ollaan asiasta puhuttu ja monet sanoo samaa.

Mitään muita yhteisiä tekijöitä meillä ei taida olla. Eri ammatit ja elämät, mut fiksuja ja kivoja ihmisiä ovat kaikki tuntemani.

Toi on muuten erikoista ja itsekin koettua että ihmiset suuttuu!? Ja ehkä vielä enemmän silloin kun itse olin ns. lapsentekoiässä eikä vapaaehtoisesta lapsettomuudesta pahemmin puhuttu saati sitä ymmärretty, asenne oli että onko vika ylä- vai alapäässä kun et lapsia tee. Oon siis nyt kuuskymppinen.