Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuntemasi vapaaehtoisesti lapsettomat ovat?

Vierailija
19.01.2025 |

Katsotaan löytyykö muita yhteisiä piirteitä kuin lapsettomuus.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ihmisiä. Eivät halua lapsia koska ovat tyytyväisiä elämäänsä ilman niitä. Eivät kaipaa perhe-elämää.

Vierailija
22/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen

Itse olen vain toisen asteen koulutuksen (lukio ja kesken jääneitä ammatillisia koulutuksia) käynyt. -eräs vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja, lukeneita, itsenäisiä.

Itse olen näistä vain itsenäinen. -eräs vela

Vierailija
24/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi mt-ongelmaista tiedän, siis itse kertovat näistä diagnooseistaan ja hoitojaksoistaan. He aina toitottaa kuinka eivät halua lapsia.

Muita en taida edes tuntea. Kaksi pariskuntaa joille lapsia ei ole tullut toiveista huolimatta.

Tämä sopii itseeni. En kyllä haluaisi lapsia vaikka olisin terve, mutta sairauden vuoksikin on hyvä, että jätän lisääntymättä. Ei olisi voimavaroja huolehtia muista, kun niitä ei ole aina edes itsestä huolehtimiseen. -eräs vela

Vierailija
25/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin mukavia ja ihania ihmisiä. Käyvät töissä ja auttavat tarvittaessa muita. 

Sopii itseeni varmaan muuten, mutta en käy töissä (työkyvyttömyyseläkkeellä). -eräs vela

Vierailija
26/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kolmesta luulen olevani varma, että lapsettomuus on vapaaehtoista:

- pahat mielenterveysongelmat, myös päihdeongelmaa

- tykkää käydä festareilla, matkustella ym., yrittäjä, koulutus AMK

- tykkää samoin matkustella ja käydä keikoilla, ei koulutusta

Vierailija
27/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti fiksumpia ja epäitsekkäämpiä kuin ne joilla on lapsia.

Sinunkin vanhempasi ovat siis täyspaskoja. Ymmärrän. Siksi sinusta tuli tuollainen.

Vierailija
28/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii buumereistahan monet eivät välittäneet lapsistaan, kun heitä kaltoin ovat kohdelleet. Heistä monella (naisella) lapset tehty painostuksesta. 

on se kyl hyvä, että nykyään painostus ei ole yhtä suuri, joten pääsemme tilanteeseen, jossa on vähemmän kaltoinkohtelevia vanhempia. 

Vierailija
29/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun tuntemani, osa sukulaisia ja osa ystäviä. Kaikki yli 35+

1. Molemmat löysivät parisuhteen niin myöhään että perhettä ei pystynyt enää perustamaan. Nainen kipuilee asian kanssa selvästi vieläkin. 

2. Hieman lapsellinen pariskunta, tykkäävät pelata tietokoneella vapaa-ajallaan. 

3. Urakeskeinen pariskunta. Lapset eivät ole välttämättä koskaan kiinnostaneet. Hyvin perfektionisteja, koti tiptop, vähän tylsiä tyyppejä. 

1. Tuo ei ole vapaaehtoista lapsettomuutta, vaan tahatonta, jos kumppania ei löytynyt ajoissa.

2. Lapsellinen saatan välillä olla, mutta en pelaa tietokone- tai muitakaan pelejä lautapelejä lukuunottamatta.

3. En ole urakeskeinen, kun en ole työelämässä työkyvyttömyyden vuoksi. Kodin tykkään kyllä pitää tip top siistinä ja epäjärjestys häiritsee, siksikään lapset ei olisi hyvä juttu omalla kohdallani.

-eräs vela

Vierailija
30/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti. Päivät lasten kanssa. Empaattinen. Pitää maapallon tulevaisuutta synkkänä eikä halua lapsiaan siitä kärsimään.

Itsekin pidän maapallon tulevaisuutta synkkänä enkä halua tehdä lapsia tänne kärsimään. -eräs vela

Vierailija
31/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivät peräsuolen laskeumasta.

Vierailija
32/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Aika työorientoituneita, rock-henkisiä, eläinrakkaita. 

Näistä sopii itseeni ainoastaan eläinrakas. :) -eräs vela

Vierailija
33/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun tuntemani, osa sukulaisia ja osa ystäviä. Kaikki yli 35+

1. Molemmat löysivät parisuhteen niin myöhään että perhettä ei pystynyt enää perustamaan. Nainen kipuilee asian kanssa selvästi vieläkin. 

2. Hieman lapsellinen pariskunta, tykkäävät pelata tietokoneella vapaa-ajallaan. 

3. Urakeskeinen pariskunta. Lapset eivät ole välttämättä koskaan kiinnostaneet. Hyvin perfektionisteja, koti tiptop, vähän tylsiä tyyppejä. 

1. Tuo ei ole vapaaehtoista lapsettomuutta, vaan tahatonta, jos kumppania ei löytynyt ajoissa.

2. Lapsellinen saatan välillä olla, mutta en pelaa tietokone- tai muitakaan pelejä lautapelejä lukuunottamatta.

3. En ole urakeskeinen, kun en ole työelämässä työkyvyttömyyden vuoksi. Kodin tykkään kyllä pitää tip top siistinä ja epäjärjestys häiritsee, siksikään

Ajattelitko, että tuossa viestissä kuvailtoon sinua, vai miksi vastasit?

Vierailija
34/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi välillä olen nuorempana puhunut rumasti lapsista on tuo kun lähdetään epäilemään että jotenkin salaa niitä kuitenkin haluaisi. En ole vielä ymmärtänyt onko kyse egoistisuudesta vai pelosta sen osalta joka tuota tekee. Mutta jotain täyttä hahmotuskyvyttömyyttä muista ihmisistä se ainakin on.

Mitä sanoin rumasti? Kerroin tehneeni onnellisen abortin, pöydälliselle minua lapsettomuudesta hetki sitten säälineelle joukolle. 

Vierailija
35/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttautuneita, akateemisia, taloudellisesti riippumattomia, matkustavat, elävät täysillä ja nauttivat elämästä ilman rajoitteita.

Kouluttamaton, ei-akateeminen, köyhä, en matkusta, noh elämästä koitan nauttia täysillä siten kuin näillä taloudellisilla resursseillani (takuueläke) kykenen. -eräs vela

Vierailija
36/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti fiksumpia ja epäitsekkäämpiä kuin ne joilla on lapsia.

Sinunkin vanhempasi ovat siis täyspaskoja. Ymmärrän. Siksi sinusta tuli tuollainen.

Täh?😅Onko sinulla joku vihanhallintaongelma?🙄

Vierailija
37/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsivät peräsuolen laskeumasta.

Luulen kyllä että porsineet siitä enemmän kärsivät.😂

Vierailija
38/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti. Päivät lasten kanssa. Empaattinen. Pitää maapallon tulevaisuutta synkkänä eikä halua lapsiaan siitä kärsimään.

Itsekin pidän maapallon tulevaisuutta synkkänä enkä halua tehdä lapsia tänne kärsimään. -eräs vela

Toinen vela tässä. Tarkoittaako tämä että hankkisit lapsia jos tulevaisuus olisi hieno? Kun itselläni miljoona euroa, pimperosta vauvan mukana tuleva lastenhoitaja ja maailmanrauha ei tekisi minusta halukasta ryhtyä äidiksi. Musta lapsia tavallaan kuitenkin sitten haluaa jos päättää jättää ne tekemättä.

Mun ei oo koskaan tarvinnut päättää mitään sellaista kun asia ei ole tullut mieleen muuten kuin kysyttäessä. 

Vierailija
39/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kolmesta luulen olevani varma, että lapsettomuus on vapaaehtoista:

- pahat mielenterveysongelmat, myös päihdeongelmaa

- tykkää käydä festareilla, matkustella ym., yrittäjä, koulutus AMK

- tykkää samoin matkustella ja käydä keikoilla, ei koulutusta

Mielenterveysongelmat löytyy, päihdeongelmaa ei, en tykkää käydä festareilla tai matkustella. -eräs vela

Vierailija
40/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä. Eivät halua lapsia koska ovat tyytyväisiä elämäänsä ilman niitä. Eivät kaipaa perhe-elämää.

Tämä. En ole koskaan tuntenut tarvetta hankkia lapsia. En tarvitse elämääni lapsia.