Putoan kelan päivärahalle, paljon ihmiselle pitää jäädä käteen kuussa?
Olen nyt liiton päivärahoilla ja putoan kelan päivärahalle, paljon pitää jäädä ihmiselle käteen kuussa? Ja mistä sitä saa? Töitä haettu kovasti mutta hakijoita kovasti joten en tule koskaan valituksi.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
MENE SINÄ HAUTAAN. Jatkossa tulet saamaan tämän vastauksen aina kun rää'yt tuota paskamantraasi. JOKA. VTUN. KERTA.
Ottaa se tukien leikkaus kovillw näköjään.Näin pitää ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen.
Kannattaa muistaa, että ei työtön tarkoita sitä että asuu vuokralla!
Me omistusasujat saadaan enää se kelan työmarkkinatuki, koska ei asumismenoja katsota kuten vuokralla asujana. Esim itse en saa muuta tukea, jos tästä liiton rahalta kelan rahalle tipun, koska esim menoina huomioidaan asuntolainan korko, joka on mulla vain 100e, joten oikeutta toimeentulotukeen ei synny, vaikka on lapsi, mutta kun saan elarit hänestä. Joten 900e nettotuloilla (päiväraha + elarit + lapsilisä ) on pärjättävä lapsen kanssa asuimiskuluineen!
Sinulle on selitetty nämä asiat sata kertaa mutta ei näytä menevän perille.