Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putoan kelan päivärahalle, paljon ihmiselle pitää jäädä käteen kuussa?

Vierailija
19.01.2025 |

Olen nyt liiton päivärahoilla ja putoan kelan päivärahalle, paljon pitää jäädä ihmiselle käteen kuussa? Ja mistä sitä saa? Töitä haettu kovasti mutta hakijoita kovasti joten en tule koskaan valituksi.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap niin tyhmä ettet osaa etsiä tietoa Kelan sivuilta? Vai halusitko vain avata trollausketjun?

Sä taidat olla tyhmä, kun et tajua, että keskustelupalstalla voi keskustella ja kysellä asioita. Kattavamminhan täältä on saanut tietoa, kuin kelan sivuilta. 

Vierailija
42/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen. 

600e asumiskulujen jälkeen.

Eihän mulle jäänyt edes työssä ollessa niin paljon.

En tiedä mistä näitä lukuja repivät. Ei minulle ole ikinä jäänyt 600 euroa asumiskulujen jälkeen työttömyystuen tai toimeentulotuen jälkeen, vaikka vuokrakin oli pitkään pari sataa euroa. Nyt bruttopalkka 1050€, asumistukea saa noin satasen, eikä silti jää 600 eu

Olet siis hakenut toimeentulotukea ja se hakemus on hylätty? Sinulla on liian suuret asumiskulut? Kelan sivuilta löytyy kuntakohtaiset rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on se että asuminen on niin kallista. Olen yrittänyt etsiä halpaa asuntoa mutta sellaista ei yksinkertaisesti ole. Pelottaa että kun tästä vielä vuokranousee niin raha ei enää riitä. Olen töissä mutta paskapalkka muuta työtä en ole saanut. Jospa sais edes asunnon että tietää 1000e kuussa riittävän elämiseen ettei tarvisi koko ajan hakea toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. 

Itsekkin etsin edullisempaa asuntoa. Mannerheimintieltä on hankala löytää kaksiota alle 600e..

Mutta kovasti olen yrittänyt kun kela niin vaatii.

Vierailija
44/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen. 

Tuo raha kuuluukin jäädä vain kela eliitille.

Ei tavallinen työmies tuollaisia summia saa mistään.

Vierailija
45/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on ihan liian suuret tuet. Niillähän elää paremmin kuin miljonäärinä.

Painu sinä helvettiin. 

Tuo oli ironiaa. Olen kyllästynyt siihen, että täällä jatkuvasti väitetään, että tuilla elellään niiii-in leveästi. Todellisuus kun on jotain ihan muuta.

Vierailija
46/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuosta maksat ruuat, sähkön, vakuutukset, matkaliput ja muut kulut. 

Töissä ollessa jäi noin 400/kk asumismenojen jälkeen, vit---aa kuulla ja nähdä miten rahaa jaetaan ilmaiseksi.

Vierailija
47/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on se että asuminen on niin kallista. Olen yrittänyt etsiä halpaa asuntoa mutta sellaista ei yksinkertaisesti ole. Pelottaa että kun tästä vielä vuokranousee niin raha ei enää riitä. Olen töissä mutta paskapalkka muuta työtä en ole saanut. Jospa sais edes asunnon että tietää 1000e kuussa riittävän elämiseen ettei tarvisi koko ajan hakea toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. 

Itsekkin etsin edullisempaa asuntoa. Mannerheimintieltä on hankala löytää kaksiota alle 600e..

Mutta kovasti olen yrittänyt kun kela niin vaatii.

Mä en edes halua asuamanberheimmintiellä itseasiassa en edes pääkaupunkiseudulla. Mut kyllä on työt menetetty lopullisesti jos johonkin eteleäpohjanmaalle lähtee. Siellä syrjäkylillä on halpaa asua. Jos siellä olisi töitä olisin valmis lähtemään. Hankala kun kela ei siinä halvan asunnon vaatimuksessa esitä esim. 100 eri vaihtoehtoa joissa on vapaata ja joihin pääsee asumaan vain hakemalla ja vieläpä sellaisia asuntojajoissa kulut ei nouse joka ikinen vuosi. Miten noita voisi saada. Sama ku psykoterapia kelamaksaa mut sen elämä solmussa olevan henkilön pitää itse jaksaa saalistaa se muutama vapaaterapeutti.

Vierailija
48/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sotket nyt perusteellisesti työmarkkinatuen ja toimeentulotuen. Jos on säästöjä tai varallisuutta, hakija ei saa kuin työmarkkinatuen ja se asuminen on maksettava siitä.

Vierailija
49/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä näitä lukuja repivät. Ei minulle ole ikinä jäänyt 600 euroa asumiskulujen jälkeen työttömyystuen tai toimeentulotuen jälkeen, vaikka vuokrakin oli pitkään pari sataa euroa. Nyt bruttopalkka 1050€, as

Juu, Kelan sivuilta löytyy kuntakohtaiset rajat, mutta valitettavasti ei asuntoja, joissa olisi niin pieni vuokra. Tämä on opiskelijakaupunki ja vapaita halpoja yksilöitä on yhtä hyvin tarjolla kuin lottovoittoja läheisimmässä r-kioskissa.

Vierailija
50/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saat työmarkkinatukea ja asumisesta ja omaisuudesta riippuen asumistukea ja tt-tukea. Työmarkkinatuki 744,20e/kk ja siitä menee verot. 

Vierailija
51/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä ollessa jäi noin 400/kk asumismenojen jälkeen, vit---aa kuulla ja nähdä miten rahaa jaetaan ilmaiseksi.

Älä valita mene sinne kelan luukulle. Kyllä sun työpaikkasi useimmille työttömille kelpaa. Tuo ne kelan luukulle pääsee kaikki. Töihin ei joten mikä vituttaa?

Vierailija
52/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta saat työmarkkinatukea ja asumisesta ja omaisuudesta riippuen asumistukea ja tt-tukea. Työmarkkinatuki 744,20e/kk ja siitä menee verot. 

Se nettosumma normaaliverotuksella on juurikin se karvan vaille 600 euroa neljään viikkoon.

Vierailija
53/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työssäolevat voivat hakea toimeentulotukea. Samat ehdot koskevat kaikkia.

Vierailija
54/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. '

Jatkossa kun jätät työpaikkasi irtisanoutumalla itse tai jätät vastaanottamatta sinulle tarjotun pätkä/ osa-aika työn niin sinulta vähennetään automaattisesti 50% toimeentulotuesta pois. 😂

JA SE ON TUOLLAISILLE PIKKUPASKIAISILLE IHAN OIKEIN 👍

Vierailija
55/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki saa mitään 600 asumiskulujen jälkeen vaan osa maksaa tosta vuokraa myös. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
56/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
57/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Jos sulla on omistusasunto ja kesämökki niin saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen. 

Koska omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin. 

Vierailija
58/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä näitä lukuja repivät. Ei minulle ole ikinä jäänyt 600 euroa asumiskulujen jälkeen työttömyystuen tai toimeentulotuen jälkeen, vaikka vuokrakin oli pitk

Juu, Kelan sivuilta löytyy kuntakohtaiset rajat, mutta valitettavasti ei asuntoja, joissa olisi niin pieni vuokra. Tämä on opiskelijakaupunki ja vapaita halpoja yksilöitä on yhtä hyvin tarjolla kuin lottovoittoja läheisimmässä r-kioskissa.

Ne rajat on tarkoituksella laitettu ihan liian alhaisiksi. Itse en asu pääkaupunkiseudulla ja asun markkinahintaa halvemmassa yksiössä. Silti joudun maksamaan osan vuokrasta perusosasta.

Vierailija
59/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten täysin ylimitoitetut asumismenot tai niin pieni palkka että olisit oikeutettu tukiin. 

Vierailija
60/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. '

Jatkossa kun jätät työpaikkasi irtisanoutumalla itse tai jätät vastaanottamatta sinulle tarjotun pätkä/ osa-aika työn niin sinulta vähennetään automaattisesti 50% toimeentulotuesta pois. 😂

JA SE ON TUOLLAISILLE PIKKUPASKIAISILLE IHAN OIKEIN 👍

Eihän se väärin ole ja Huvittavinta tuossa on se, että tuo vähennys suoritetaan myös mahdollisten lasten ns ruokaraha osuudesta 🤣 

Loppuu se tuilla loisiminen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi